Jeg lurer på hva som er den beste måten å transportere helikopteret når man er alene i bilen? Hvor er det tryggest å sette det for at det ikke blir ødelagt av eventuelle bråbremser o.l. Om noen kunne fortelle meg hva rekkevidden på en Hitec Eclips 7 er ville jeg satt pris på det også. Ikke så gøy å finne ut av det når helikopteret plutselig kommer utenfor rekkevidden...
Unconfigured Ad
Collapse
Transport av helikopter
Collapse
X
-
Tags: None
-
Re: Transport av helikopter
Originally posted by UnexpectedJeg lurer på hva som er den beste måten å transportere helikopteret når man er alene i bilen? Hvor er det tryggest å sette det for at det ikke blir ødelagt av eventuelle bråbremser o.l.
Generelt så er det vel greit å plassere det bak i bagasjerommet. Vil du at det skal henge mere så finnes det klips, som du kan feste i bilen og som du kun setter helien oppi når du skal inn/ut. www.helizone.no har dem ihvertfall. Har ikke bilde for hånden nå men. Du kan jo få han til å ta bilde av sin nye bil, for der står de i statisk ihvertfall..
Rekkevidde. Kjenner ikke til den radioen din. men de fleste jeg har vært borti så har rekkevidden vært lang nok til at helikopteret ikke er synlig lenge før radioen slutter å virke..
Det står sikkert i instruksjonsboken om sjekk av rekkevidde... På de fleste skal en teste med antennen inne og springe vekk 20-30 meter og se om det da fungerer like bra. Dersom det gjør det så funkerer det laaangt vekk og...
Husk bare på å ha oppladede batterier...
//Rune -
Er det mulig å ta ut disse klipsene etter at de er festet slik at de ikke er i veien for andre ting? Jeg har osgå lurt på om et helikopter ville tåle å ligge i en polstret "koffert" av den typen man får kjøpt til radioer.. Bare mye større. Hva er deres tanker om det?Comment
-
Originally posted by UnexpectedEr det mulig å ta ut disse klipsene etter at de er festet slik at de ikke er i veien for andre ting? Jeg har osgå lurt på om et helikopter ville tåle å ligge i en polstret "koffert" av den typen man får kjøpt til radioer.. Bare mye større. Hva er deres tanker om det?
De festene/klipsene kan du f.eks, feste i en plate som du kan ta inn/ut ved behov så er jo det problemet løst...Comment
-
-
Originally posted by UnexpectedTakk for hjelp og forslag.
Det er nemmelig stor sjangs for at du ikke kommer på eventuelle fly / post..
Men det er nok ikke noe problem i forhold til bilComment
-
Jeg tenkte hovedsaklig på lengre turer eller der helikopteret ikke ha monopol på plassen i bilen. Vet du om noen som selger slike kofferter?Comment
-
Rekkevidden på en Eclipse 7 skal være oppgitt til 3000 meter. Men nå er det vel helst slik at det ofte er mottakeren som setter rekkevidden....Anders Hauge
www.hang.no - Norges nye HANG-side!
www.JetsOfBergen.no
rc.andersh.com
Byggeblog 3,6m SkyLink 100ccm (Cessna)
Byggeblog FPV SailCam Easyglider
Byggeblog for Eurosporten
Byggeblog for H9 Cessna med selvstarter og lys
There is nothing left in my right brain, and there is noting right in my left brain....Comment
-
Curtis Youngbøood selger slike, men de er ikke akkurat gratis, men hvis lommeboka bugner av penger som MÅ ut, så kan dette være fint.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
bygg en selv.. Jon Roger? du har vel tegninger?
Bare kassen alene veier 14kg, men den er til gjengjeld ganske solid. Begge heliene overlevde tross alt flyturen til England og tilbake.
Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment