Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 450 + vibrasjon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eigeek
    • Jul 2011
    • 21

T-Rex 450 + vibrasjon

Hei.

Har nettopp kjøpt meg en Align T-Rex 450. Etter en crash i forje uke måtte jeg finne frem skrutrekkerene. Var endel som ble ødelagt så bytta ut nesten alle delene på det. Når jeg skulle fyre opp istad så vibrerte helikopteret ganske mye når jeg lettet. Alle bladene og paddlene veier like mye, og main shaft har jeg bytta igjen for sikkerhetskyld. Noen her som vet hva som kan være problemet?

Takk på forhånd,

Eirik
  • orjanp
    • Nov 2007
    • 726

Hva med spindelen(stangen som går fra bladholder til bladholder), er den byttet?

Og det er vibrasjon, ikke halen som logrer?
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• eigeek
      • Jul 2011
      • 21

Nei den er ikke byttet, heller ikke den stangen som holder de paddlene. Den så rett ut + mangler en trekker som er liten nok. Men hvilken del mener du? Kan du se på denne manualen og hvilket delenr.; http://eirikgronolen.com/450_Manual.pdf

Nei hele helikoptere vingler på en måte. Akkurat som jeg skulle dratt aileron og elevation spaken rundt og rundt bare.

Comment

• Dataha1
        • Nov 2010
        • 340

Kan du løfte mainshaft opp og ned?
        Fikk samme problemet på mcpx
        Sendt fra min android
        Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
        XG8
        Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
        V-bar
        Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

• eigeek
          • Jul 2011
          • 21

Nei den sitter på plass den hvis du mener den pinnen som går fra tannhjula og opp gjennom hele systemet der ja. Har skrudd og stramma slik at den sitter bra. Skal den være litt løs?

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Du bør bytte feathering shaft etter hver krasj. Den er skrudd med en 2mm umbrago skrue på hver side. om du tar av bladene og skrur på den ene siden, beveger bladholderen på motsatt side opp og ned?

Comment

• eigeek
              • Jul 2011
              • 21

Skjønte ikke helt med bladholderen beveger seg opp og ned, men skrudde ut feathering shaften nå og den ser rett og fin ut. Er det så lite som skal til at ikke engang øyet ser det, så det lønner seg å bytte ut uansett?

Comment

• jonny
                • Sep 2010
                • 710

Det skal veldig lite til for att det utgjør endel. Siden den mindre diameteren i enden går inn i lagrene i bladholderene, slik att en liten skjevhet her vil gi en stor skjevhet i enden av bladet.

Det truls mente var att hvis du skrur av bladene og bruker 1 skrujern til å rotere feathering shaft ved å skru på skruen som sitter inne i bladgripholderene vil du se att bladholderen på motsatt side vil bevege seg hvis det er skjevhet i feathering shaft.
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• eigeek
                  • Jul 2011
                  • 21

Okei.

Ja slik ja, det så ikke sånn ut men kan sette den på å prøve, eller bare bytten den ut nå som den først er ute. Kan prøvefly litt i morgen hvis det ikke er regn så får vi se.. Er det noe annet som er "typisk" som kan forårsake denne ristingen og?

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Ja, sett i en ny feathering shaft. Jeg holder en knapp på den. er paddlerne dine lik avstand og vinkel på??

Comment

• eigeek
                      • Jul 2011
                      • 21

Det hjalp faktisk endel med ny feathering shaft. vinkelen på paddlerne ser grei ut fra øyet mitt allefall.. I morra skal jeg prøve å filme det litt så kan dere se om den vibrasjonen som er igjen er det som er vanlig eller om det er mer enn vanlig.

Takk for tips hittil

Comment

• orjanp
                        • Nov 2007
                        • 726

Paddlerne ser grei ut? Har du målt?
                        Ørjan Pettersen
                        Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• eigeek
                          • Jul 2011
                          • 21

Paddene ser greie ut, skal være lik vinkel på de nå.. Målte avstanden mellom dem i går, den er også lik. Er det vanlig å måtte måle og balansere blader som kommer rett fra produsenten? Tror faktisk ikke det er bladene mine heller, er ett par carbon blader fra Align. Kjøpte to par og det andre paret fløy jeg helt fin med, og dette er helt likt.

Comment

• jonny
                            • Sep 2010
                            • 710

er vanelig å banansere hovedbladene før bruk selv om de er nye ja.
                            ---------------------------------------------
                            Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                            Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                            Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                            Mikado logo 600 3D Vbar
                            Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

Comment

• eigeek
                              • Jul 2011
                              • 21

Hei dere! Nå har jeg fått filma helikopteret mitt når jeg hovret litt. Var ikke så lett å filme med iphone, men håper dere kan se vibrasjonene. Det jeg også opplevde etter jeg avslutta filmen var at det rista mer jo mer throttle jeg gav.

Comment

Working...