Unconfigured Ad

Collapse

n00b, prøver meg på HK450GT

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lasse Magnussen
    • Jul 2011
    • 3

n00b, prøver meg på HK450GT

Kjøpte meg Real Flight for et par tre år siden som jeg har flydd litt med innimellom.

Er ikke noen ræser, flyr ikke noe 3D, men kan fly litt normalt også evt. lande etterpå...
    Sånn da har man en slags baseline

Har lenge vurdert å kjøpe meg helikopter, men det har aldri blitt noe; helt til i går.
    Slengte inn noen bestillinger på HobbyKing. Dvs, flere <200,- bestillinger. Vet ikke
    om det var smart eller unødvendig.
    Eneste som koster mer enn 200,- er selve heli'et. Satser på at det sklir gjennom.

Følgende ble bestillt:

HK450GT, heli.
    HXT900 x3, cyclicservoer.
    HK401B, gyro.
    D922MG, haleservo (aner ikke om det vil fungere, sjansa på denne...)
    Turnigy T2200.S3.25C 2200mAh LiPo x3.
    Turnigy Plush 40 ESC+BEC.
    HK-1193-2 karbon blader.
    Turnigy T2836-3700 børsteløs motor.

samt div. verktøy, noe lim og loctite.

Tilsammen ca. 1300,- inkl. porto (evt. tilkommer ca. 265,- i mva. og fortollingsgebyr)

Spektrum Dx6i står på ønskelista og jeg tipper jeg handler denne hos min LHS, Smallsize Strømmen.
    De selger også T-Rex deler, så den dagen jeg knuser noe så kjøper jeg stashet mitt der.

Vurderte å kjøpe HK450GT Pro, men den var ikke på lager samt at jeg har lest at denne er litt mer knotete å montere/reparere siden hele ramma må demonteres hver gang man skal gjøre noe. Anywho, kan jo bare kjøpe et til ved en senere anledning.

Har lest opp og ned og i mente om dette, sett masse youtube videoer, og det eneste jeg er sikker på er at dette kommer til å bli en utfordring å sette opp...

Noen her fra Hvam i Nes kommune Akershus?
  • joo
    MFN Skribent
    • Nov 2002
    • 6936

Er ikke fra Nes, bor i Røyken. Men der er garantert et heli-miljø et sted nær deg Velkommen på Forumet!

Ehirobo er et bra sted å handle rimelige helier, men nå er det for sent for denne gang sida du har investert allerede... eHIROBO - RC, RC Parts Online Shop - eHIROBO Store CopterX`ene derfra er ikke helt borte vekk de. Med god elektronikk ombord er det mye for penga.

Bare i tilfelle du ikke har funnet Helifreak ennå: Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect Her er det spesielt Finless Bob sine monteringsvideoer du kan komme til å like godt! Nest øverste bolken i forumet. Sett den bærbare på spisebordet og skru mens du ser.

LHS eller bruktmarkedet for radio... var lite Spektrum der men er andre minst like gode radioer å finne brukt.
    Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Om man skal ha en BRA klone så er Tarot veien å gå. Ingen andre "kloner" kan på noen som helst måte måle seg med de. Jeg anbefaler trådstarter å kjøpe en tarot eller align for å unngå alle kvalitetsproblemene med hk450... Og da kan du bruke hk450 som deleheli evt

Comment

• -GAS-
        • Jun 2007
        • 1323

De gangene jeg handler hos HK er jeg stort sett alltid innom og nesten trykker kjøp på en HK heli. Er det noen som kan utdype evt. de feilene som er med disse? Da kan jeg enten glemme det eller trykke kjøp neste gang....

Og velkommen på forumet til trådstarter
        Christen
        http://jetsofnorway.com/

Comment

• bth
          • Dec 2003
          • 1638

Originally posted by Christen
          De gangene jeg handler hos HK er jeg stort sett alltid innom og nesten trykker kjøp på en HK heli. Er det noen som kan utdype evt. de feilene som er med disse? Da kan jeg enten glemme det eller trykke kjøp neste gang....

Og velkommen på forumet til trådstarter
          Jeg har hatt HK 450 versjon 1 i over to år nå. Det eneste problemet jeg har hatt var for noen dager siden da halen kom borti noe gress så det store tannhjulet på bildet slapp taket. Skal visst være ordnet på nyere versjoner.

Click image for larger version

Name:	F016.jpg
Views:	1
Size:	21.5 KB
ID:	580168
          Bfight 210
          De Havilland DH 5 skala 1/5 med SC 91
          De Havilland DH 2 skala 1/5,3
          Phoenix RC Club

Comment

• Lasse Magnussen
            • Jul 2011
            • 3

Jeg prøvde å lese meg litt opp på dette temaet før jeg bestilte. Det finnes jo ørtogførti forskjellige modeller av HK450'en.
            Mitt valg falt da til slutt på HK450GT ikke-Pro; tildels fordi de ikke hadde Pro på lager men også at den er litt mer knotete å skru på.

Men hvis noen med noe actual-real-hands-on-experience kan kommentere så gjør gjerne det

HK450GT skal være 99% likt TREX 450 SE V2. Or-so-they-say.

Når jeg knuser HK'en. Skal jeg da kjøpe en Tarot? (Ja, må nesten være klone, da jeg sikkert knuser de(n) også...)

Comment

• joo
              MFN Skribent
              • Nov 2002
              • 6936

Du skal jo gjennom en læreprosess, montere og prøve, forhåpentligvis uten å feile så mye at du skremmes bort fra hobbyen På den tiden får du sikkert lest og lært så mye at du er mye tryggere ved neste valg. Vær forsiktig, du kan bli mer hekta enn du aner! Men det er strengt tatt bare uheldig for lommeboka, og i verste fall kan kona hisse seg opp en anelse i blant.

En god radio og en gyro til å stole på vil sikkert få litt prioritet etter hvert.
              Absolutt ikke NLF-medlem lenger!

Comment

• Lasse Magnussen
                • Jul 2011
                • 3

Det virket som det var en del mer montering nødvendig på HK settene. Det var noe som falt meg i smak.
                Kommer til å plukke fra hverandre mesteparten å sette inn med loctite slik som anbefalt stor sett overalt
                Elsker å lese bruksanvisninger og studere før man kommer til "mål".

Brukte 3 dager på ta av i SSTSIM Concorde for FS2009. Også brukt mye tid i noe nyere DCS A-10C.

Comment

• arhennie
                  • Mar 2008
                  • 4316

Broren min kjøpte en sånn for et par år siden. Funket helt ok den til hans baby steps i hobbyen.
                  Hans versjon hadde plast hode. Der ryker deler for et godt ord om du er nedom bakken. Nye Align deler blir dyre. Vi kjøpte komplett alu hode og hale til CopterX på ebay. Passer rett på.
                  Ellers fant han ganske fort ut at gyro er en komponent man ikke skal spare på.

Her er link:
                  http://www.modellflynytt.no/thread22865.html
                  arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

Comment

Working...