Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ødelagt startkobling

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ødelagt startkobling

    Kan en startkobling bli ødelagt av seg selv? Jeg hadde planer om å fly et par timer i går, og fyrte opp helikopteret på en fotballbane. Hadde ingen problem med å starte det. Min første oppgave var å fikse trackingen på de nye bladene mine. Jeg hovret litt for å finne hvilket blad som skulle justeres. Jeg landet så og slukket motoren før jeg skulle justere opp det laveste bladet. Da jeg skulle starte etterpå gikk starteren rundt i startkoblingen uten å dra koblingen rundt.. Så enten hadde startforlengeren krympet i tuppen, eller så hadde noe skjedd i startkoblingen. Nærmere ettersyn viste finkornet metall i bunn av koblingen, og det virket som at starteren hadde "gravd" ut en del av innmaten i koblingen... Hvordan kan dette ha skjedd så plutselig når det ikke var tegn til det da jeg startet det gangen før? Noen som har gode forslag?

  • #2
    jeg har gjort akkurat det samme på raptor 50'n min

    Jeg byttet ut starter forlenger akstelen med en lang avkappet umbraco nøkkel, dette pga av at de aller fleste av de starter forlengerene jeg har sett, hat ikke 6 mm, men 5.7, pga at det i utgangspunktet er Tommer

    men nå er det ikke noe problem lenger.. he he
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

    Comment


    • #3
      Det hørtes ikke dumt ut, men hvordan fikk du umbrakonøkkelen til å passe i starteren?

      Comment


      • #4
        skrudde av den originale stanga som sitter inn i klumpen på enden av starter forlengeren, satte inn den avkappede umbraco nøkkelen, og vips, Nytt starter verktøy. ikke en kjangs i H.... for at den skal kunne vris over
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          får man kjøpt slike lange umbraco nøkler hos vanlige jernvarehandlere? Vet du om noen nettbutikker som har slikt?

          Comment


          • #6
            jeg kjøpte hos den lokale Maxbo. 18 cm lang uten kule i enden fra stahlwille. 45 kr
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

            Comment


            • #7
              Takker for hjelpen. Skal så snart jeg har anledning gå til anskaffelse av en slik en.

              Comment


              • #8
                nema problema. Alltid hyggelig å hjelpe
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment

                Working...
                X