Announcement

Collapse
No announcement yet.

Blade MCP X spørsmål før kjøp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Blade MCP X spørsmål før kjøp.

    Hei

    Æ e heilt fersk på forumet. Har ikke holdt på så mye me RC, men i løpet av nån år har æ hadd en del 3 og 4 kanals fixed pitch helikopter. Billig type, biltema å diverse E-bay. De har vært artig nokk, men de slites fort ut og det e vanskelig å få tak i dela. Sia dette e så fantastisk artig så har æ løst tell å kjøp et orntlig micro helikopter.

    Først va tanke å kjøp et T-Rex 100, men så oppdaga æ Blade MCP X, det ser usansynelig kult ut!!

    Mitt sprøsmål e egentlig ka som e forskjellen mellom RTF pakken og BNF pakken. Æ har skjønnt at RTF kommer ferdig me en DX4e sender å at du må kjøp en egen sender før BNF pakken.

    Sånn som æ har skjønnt det så e MCP X et 6 kanals helikopter. Å æ ser at DX5 eller DX6 sender e anbefalt til BNF pakken, går ut i fra at me DX5 så har du ikke mulighet tell å fly opp ned. Men at du kan gjør det med DX6. Men kordan funka RTF pakken med DX4e styringa?? E dette et anna helikopter?? eller e nån av funksjonan tatt bort?? Du kan vel ikke styr helikopteret i alle retninga å samtidig styr gass å pitch me bare 4 kanala??

    Eller e det æ som e dum/ufaglært??

  • #2
    Velkommen til forumet!

    Har ikke testet RTF pakken men BNF er inne til test her hos modellfly nå og jeg må si det er verdt pengene for en "nybegynner" som har basic hovring i fingrene, gir veldig mye bra stikketrening og tåler overraskende mye.

    Send en forespørsel til headrc.com om du ikke får svar her.

    Head RC
    Stian Håvak (82)
    Fly low or crash trying!

    MFN @ Facebook - Like!

    Comment


    • #3
      Takk for svar, har sendt forespørsel til en par firma i norge som selger det, men ikke fått no svar enda.

      Comment


      • #4
        Har hørt at den skal være mye vanskeligere å fly med DX4 da du ikke kan stille Expo, DX6i eller oppover er langt på vei å foretrekke.

        Comment


        • #5
          Originally posted by Hanzo View Post
          Har hørt at den skal være mye vanskeligere å fly med DX4 da du ikke kan stille Expo, DX6i eller oppover er langt på vei å foretrekke.
          Det har jeg også hørt ja. Det jeg ikke skjønner er hvordan du kan fly et 6 kanals helikopter med en 4 kanals sender som DX4. Er en evt DX6i noe man kan bruke på fremtidige større maskiner, eller burde man ha flere kanaler?

          Eneste erfaringen jeg har me RC utstyr bortsett fra billige micro heli med medfølgene sendere, er fra skoledagene da vi lagde fjærnstyrte "roboter" med en 4 kanals flystyring på 35mhz.

          Comment


          • #6
            Trenger bare 4 kanaler pga elektronikken i det.
            Det fungerer som det du kaller 6-kanaler.
            Hilsen Rune Marcussen

            MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
            T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
            JR DSX9

            Fitjar Modellflyklubb
            ---------------------------------------------------------------------------
            Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

            Comment


            • #7
              bara noe bilder etter helgen stor mot liten
              Attached Files
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • #8
                Fikk dette svaret i fra Head RC i .dk

                Hej Anders,

                Tak for mailen.
                DX4e har 4 proprotional kanaler + 1 switch(kontakt).
                Med denne kontakt kan du skrifte til Constant speed og dermed også flyve på hovedet.

                Efter vores mening er det meget dårlig ide at sælge Blade mCP X med DX4e da selv rimelige gode
                piloter har MEGET svært ved at styre den.

                DX4e mangler følgende:
                DR/EXPO som er en nødvendighed hvis du ikke er en af Norges top 10 Heli-piloter.
                Pitch og Gas kurve hjælper også meget hvis du ikker er en super heli-pilot.

                Jeg kan liste rundt med en stor udendørs heli i 1 meters højde ude.

                Jeg kan med Blade mCP X øve mig og blive bedre til at flyve Heli men uden en DX6i
                er det umuligt for mig.

                Håber at dette hjælper dig til at træffe det rigtige valg.


                Mvh
                Hans Hansen

                Comment


                • #9
                  Har sendt litt mail med HeadRC i danmark. Ser ut som det blir BNF å DX6i.

                  For MCP X BNF, DX6i og 2 ekstra batteri kommer det toltat på 2090 NOK med frakt og fortolling till norge

                  Comment


                  • #10
                    Tror de leverer med dhl
                    Så er det bare å håpe ikke dhl finner på å legge gebyr på....
                    Ser det er endel som har hatt dårlig erfaring med de.

                    Sent from my HTC Desire
                    ---------------------------------------------
                    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                    Mikado logo 600 3D Vbar
                    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                    Comment


                    • #11
                      hei

                      Jeg har hatt dette heliet i noen dager nå og må si jeg digger heliet. Lite og lett og kontrolere jeg valgte å kjøpe med dx6i senderen. Jeg er også på ditt stadie og jeg føler at. Heliet er lett å trene med. Jeg bestilte fra headrc og prisen ble på rundt 2000 kr, men når jeg hentet det måtte jeg betale 508kr ekstra. Jeg bestilte tre batterier og en kabel til å lade flere batterier på med en gang på hobbyjing for 110 kr med frakt anbefaler heliet

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by belt-cp View Post
                        Jeg har hatt dette heliet i noen dager nå og må si jeg digger heliet. Lite og lett og kontrolere jeg valgte å kjøpe med dx6i senderen. Jeg er også på ditt stadie og jeg føler at. Heliet er lett å trene med. Jeg bestilte fra headrc og prisen ble på rundt 2000 kr, men når jeg hentet det måtte jeg betale 508kr ekstra. Jeg bestilte tre batterier og en kabel til å lade flere batterier på med en gang på hobbyjing for 110 kr med frakt anbefaler heliet
                        Ka va egentlig begrunnelsen før det gebyret da?

                        Comment


                        • #13
                          Smallsize.no har jo denne til 1500,- BNF, og for 2698 bundla med DX6i, mye mye smartere å handle der en via HeadRC? Sist handle med HeadRC ble mye klatt for min del, betalte full dansk moms, og full norsk moms på totalbeløpet, altså prisen pluss dansk moms, pluss 150 i gebyr. De ryddet omsider opp, men det tok lang tid. Tror som sagt du har mye å hente på å handle fra Smallsize heller.

                          Comment


                          • #14
                            Ja æ har sedd på smallsize også, så dersom det faktisk e bare tull me Head RC, så er det kanskje like greit å bruke smallsize. Fikk pris fra globy også, men de skulle ha 3400 pluss frakt!!!

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by AMan View Post
                              Ja æ har sedd på smallsize også, så dersom det faktisk e bare tull me Head RC, så er det kanskje like greit å bruke smallsize. Fikk pris fra globy også, men de skulle ha 3400 pluss frakt!!!
                              Hei, etter at el-fly.dk ble HeadRC har de hatt noen utfordringer men det skal nå være løst. Ligger en post her en plass ang dette. Bare gode erfaringer med HeadRC fra min side.



                              Sendt from talatuten
                              Stian Håvak (82)
                              Fly low or crash trying!

                              MFN @ Facebook - Like!

                              Comment

                              Working...
                              X