Unconfigured Ad

Collapse

Fremtidsrettet radio?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kaje
    • Oct 2011
    • 6

Fremtidsrettet radio?

Bestillte med akkurat den pakka her Small Size Hobbyland AS Har kun drevet med rc bil så heli. er helt nytt for meg.
    Men kommer til å oppgradere til større heli etterhvert, derfor jeg tok pakka med DX6i. Men er den radioen jeg får med samme som denne?Small Size Hobbyland AS bare att jeg ikke får med mottaker? Ser dem har en uten motaker til salgs også, denne.Small Size Hobbyland AS er den lik den andre bare uten mottaker?
    Vil jo ha en jeg kan bruke til alle mulige heli fremmover..

Takker for svar
  • Kyrre
    • Feb 2009
    • 2322

Det er den samme ja. Det finnes såvidt jeg vet bare en utgave av DX6i hvis vi ta utgangspunkt i at de som selges idag har den nye DSMX teknologien, og ikke den gamle DSM2.

Comment

• kaje
      • Oct 2011
      • 6

Så jeg kan bare kjøpe en mottaker til radioen når jeg kjøper meg f.eks t-rex 600 å bruke radioen til det?

Men hva mener dem med "Only Mode 2" som står på den uten sender?

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

Jepp.

Mode 2 betyr at collective/throttle og rudder er på venstre stikke og cyclic på høyre. Det er dette som er vanlig i Norge og mesteparten av verden.

Sent from my mobile phone - I apologize for any spelling errors!
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• kaje
          • Oct 2011
          • 6

house ssibies

Okey, det høres bra ut
          Takker for svar Da er det bare å vente på att det ska komme

Comment

• kaje
            • Oct 2011
            • 6

Har drivi å sett litt på forskjellige heli nå siden jeg kommer til å oppgradere med en gang jeg har kontroll på den lille blade sr120`en.
            Tenker å gå for f.eks t-rex 450 først, så deretter til f.eks 600 etterhvert (sikkert en god stundt til) men når jeg så på denna pakka her Align T-Rex 600E Pro Super Combo - elefun.no - Radiostyrt hobby står det att man må ha 7 kanals radio, hvorfor det? hva brukes den siste kanalen til? på en 450 (som vel er mer eller mindre samme sak bare mindre?) trenger bare 6 kanaler? Er ikke noe stort problem igrunn siden det mest sannsynelig blir 450 først, men bare lurer:P

Comment

• kristianwest
              • May 2011
              • 1769

Angående størrelse å lære med:

Jeg ville tenkt meg om en gang til både når det gjelder 450-sizen og 600-sizen.

Det helikopteret du linker til er et kult helikopter, og jeg eide et slikt. Men for meg ble det for stort og for dyrt å lære med. For stort fordi jeg rett og slett ikke turte å fly det skikkelig, dyrt fordi en krasj blir, ja, dyrt!

En i modellflyklubben der jeg er medlem anbefalte meg å kjøpe en 500-size.
              Det gjorde jeg, og har ikke angret en dag. En fantastisk maskin å lære med! 500n flyr som et stort helikopter, men er ikke større enn at jeg tør å fly det, og pushe grensene litt etter litt. En 450 er liten, ustabil og ikke så god å lære med. Jeg har hatt det og, men ikke lenger. En 500 istedet for en 450 er ikke så dumt.

I tillegg ble jeg kvitt 600n og skaffet en 550 i stedet. Årsaken til det er enkelt og greit at 550-maskina bare trenger ett batteri, men er nesten like stor som 600n. Den er derimot nesten like dyr å krasje...

Nå har jeg både en 500 og en 550, begge størrelser jeg både kan lære med og tør å fly. Det er likevel 500n jeg tør å pushe grensene med.

Dette er selvsagt mine personlige erfaringer, og andre kan mene noe annet, men et velment råd er å styre unna den 12s 600-maskina enn så lenge. Den er stor, dyr og upraktisk pga batteriene - du vil jo fly mest mulig, sannsynligvis

Denne kan f eks være et godt utgangspunkt: Align T-Rex 500E Super Combo KX017014T - elefun.no - Radiostyrt hobby

Jeg skjønner heller ikke hvorfor det står at man må ha sju kanaler. Fire servoer, gyro-gain og throttle = seks.
              Kristian Westgård
              Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
              — Neil Armstrong

Comment

• kaje
                • Oct 2011
                • 6

Takker for informativt svar! Da regner jeg med att jeg går for ett 500 size når den tid kommer da man ska oppgradere
                Skjønner ikke det jeg heller, trenger man en kanal til når man har flybarless? mulig dem bare har kopiert fra modelen med flybarless?

Comment

• kristianwest
                  • May 2011
                  • 1769

Originally posted by kaje
                  Takker for informativt svar! Da regner jeg med att jeg går for ett 500 size når den tid kommer da man ska oppgradere
                  Skjønner ikke det jeg heller, trenger man en kanal til når man har flybarless? mulig dem bare har kopiert fra modelen med flybarless?
                  Trenger ikke flere kanaler for flybarless. Men du trenger sju kanaler om du vil fly med governor. Det er kanskje det de mener. Governor trenger du imidlertid ikke for å fly - det er noe du eventuelt kan ta i bruk senere. Derfor trenger du strengt tatt bare seks kanaler, selv om det er lurt å kjøpe radio med minst sju kanaler - så har du om du vil "oppgradere" senere
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

Comment

Working...