Unconfigured Ad

Collapse

Nybegynner utstyr

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bjornthans
    • Oct 2011
    • 29

Nybegynner utstyr

hei helifolk.

jeg er helt fersk i dette gamet og har handlet meg endel utstyr. etter endel år uten noe rc aktivitet
    kan dere si noe om dette er brukende for en nybegynner.

T-Rex 450 sport supercombo hos elefun.
    Hitec eclipse 7 2.4 hos elefun
    IMAX B6 Charger/Discharger 1-6 Cells
    4xTurnigy 2200mAh 3S 25C Lipo Pack

CopterX 450 V3 Pro kit w/elektronikk pakke fra copter x og flymentor 3d
    elpakken har dette i
    9G Servo x 3
    CopterX 240Gyro x 1
    CopterX 430XL 3500Kv Brushless Motor x 1
    CopterX 50A ESC with BEC x 1
    Fusonic 9257 Servo x 1

CopterX 250se umontert (kjøpt pga størrelsen)
    Hobby King 401B Gyro
    Turnigy 800mAh 3S 20C Lipo Pack
    Turnigy L2508A-3500 Brushless Heli Motor
    HobbyKing 20A BlueSeries Brushless Speed Controller
    3x #HXT900/662 HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo
    1x #DS939MG/10346 Corona 939MG Digital Metal Gear Servo

Wfly WFT07 er innkjøpt og planlagt å bruke til copterx heliene som jeg skal ta med meg på jobb(offshorebåt world wide)

i tilegg har jeg bestillt haugevis av blader,lager,gears,rods,bommer,forsterkde reimer,servoer,komplette rotorhoder og ja i det hele tatt alt av deler da deletilgangen ikke er helt den store i sjøen ved asia og afrika

håper dere kan si noe om dette. og ja jeg har simulator og litt erfaring fra "lekehelikopter"
    Last edited by bjornthans; 29-10-11, 15:36.
    T-rex 450 sport FBL tarot zyx
    HK500cmt, RJX head-Tarot zyx FBL/Co-pilot II
    Tarot Trex 450 pro v3 fbl -Tarot zyx
    CopterX 450 V3 Pro v. tarot head/
    CopterX 250se v. tarot head/CX FBL flashed to tarot zyx
    T-REX 100X
    JR XG 8
    HK Bixler-FY31AP/Hornet osd Combo
    Dji f 450 DJI NAZAv.GPS
    X525 Quad v KK 5.5
    FPV: Fatshark Dominator 5.8 - HoryzonHD V1 &V2
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

Jeg er ganske sikker på at du vil bli rådet til å styre unna CopterX og heller satse pengene på f eks Align. Dernest vil du bli rådet til å gå en for 500-size.

Sistnevnte råd kan jeg skive under på selv - med en 500-size kunne jeg plutselig fly og ikke bare flakse.
    Kristian Westgård
    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Hallais

Først et spørsmål: Hvorfor ønsker du å bruke en egen sender på to av disse heliene? Personlig mener jeg at det er en stor fordel å bruke samme radio på alt. Det har du vell muligheten til med hitecen? Lettere å lære seg menyer og å bli vandt til radioen. Det har mye å si mener jeg.

Så, du har kjøpt litt snacks ja Den Align 450 sport'en du har kjøpt er et knakandes bra helikopter! Kjempegod kvalitet på alt du har der. Denne vil nok gi deg mye glede fremover! Når det kommer til CopterX heliene så er det helt OK helikopter. Når det gjelder 250'en så ville jeg personlig ventet med å skru sammen denne til du "kan" å fly. Den er svært knotete å skru på og flyr som en full kråke. Den kan ikke sammenlignes med et av de andre du har kjøpt. Helt ærlig så ville jeg kanskje valgt en 450 SPORT og byttet de to copterx heliene dine i en CopterX 500. Men da snakker vi en helt annen pris selvfølgelig. Den fungerer meget bra til prisen. Iallefall med kvalitetselektronikk!

Forøvrig så tror jeg du kommer til å få mye glede av disse fremover!

Hvilken simulator bruker du?

Comment

• bjornthans
        • Oct 2011
        • 29

ser det er mange som anbefaler 500, så lurer på om ikke det kan ligge et sett å lure under juletreet til meg fra meg

fra spøk til revolver så har jeg kjøpt ut etter hva jeg har trodd var rett. et 450 er transportabelt for meg siden jeg har tenkt og ha det med på jobb. jobber 6-8 mnd. i året ute på sjøen. da tror jeg at jeg legger 250 prosjektet på hylla intill videre.
        grunnen til at jeg nettopp vil bruke forskjelige radioer er at jeg vil ha 250 og 450 copterrX liggende ombord så jeg slipper å drasse de med meg. er ikke alltid tollere og slikt er like hyggelig i afrikanske land.

har dere noe mening om radioene? tenkte å bestille meg en dx7.

bruker realflight sim btw
        T-REX 100X
        JR XG 8
        Dji f 450 DJI NAZAv.GPS
        X525 Quad v KK 5.5

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Jeg har ikke testet Eclipse, men den WFLY saken din er iallfall knakandes god for prisen. Mye for pengene der ja! Ville nok ikke vurdert DX7 før du har "vokst" fra wfly 7ch og dermed gått for eksempelvis en DX8 eller en futaba 8FG. Men igjen, det er nå meg. Ta med deg 250'en på sjøen du og kos deg med den der Den er nok helt super til enkle hovreøvelser. Men av det jeg har sett denne 250en utføre så er det ikke særlig imponerende. Align sin er hakket bedre men som "jotto" her på forumet sa en gang var at 250en ikke kom til sin rett før den ble konvertert til FBL.

Uansett, fyr avgårde med spørsmål etc om du lurer på noe

Comment

• kristianwest
            • May 2011
            • 1769

Jeg var nok litt rask i vendinga - oppfattet rett og slett ikke at du allerede hadde kjøpt

Jeg startet også med 450 (etter å ha vært innom noe lekebutikkræl) - men fikk liksom ikke dreisen på det før jeg fløy 500n. Skjønt dreisen - det er jammen langt fram - men nå har jeg i alle fall en flymaskin som jeg klarer å fly.

Når det er sagt har jeg sett folk fly 450 ut av en annen verden, så det er absolutt en maskin som kan mye.

Kjør på med Wfly - senere kan du evt vurdere en dx8 eller noe annet av et litt mer anerkjent merke. Men jeg tipper wfly-radioen gjør jobben, i alle fall så lenge det er snakk om hovring og mer grunnleggende. Dx7 er vel for øvrig litt "ut", men det kommer en ny modell av denne vet jeg. Den er utseendemessig kliss lik Dx8, men med en kanal mindre.

Fly og kos deg - det er vel hva dette handler om
            Kristian Westgård
            Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

Comment

• bjornthans
              • Oct 2011
              • 29

må bare si at jeg er imponert over forumet hær og alle de hjelpsome folkene

nå er det slik at jeg kjøpte en eclipse av elefun. og etter litt reasearch så ser det ut for at det er en dinosaur. men jeg har lest manualen nå og det ser og ut som at det ikker så galt. (blanda føleser) lurere rett og slett på om jeg har hevet penger ut av vinduet på noe som er utgått av dato. nå må jeg nevne at jeg har alt liggende hjemme i da jeg er på jobb og har ikke fått sett noe av det jeg har bestillt min bedre halvdel lurer på hva alt er
              ang wfly så tror jeg det er verdt sin billige pris. da jeg sist holdt på med rc sa var slikt utstyr noe man trodde man fikk råd til etter en lottogevinst. altså ikke så mange år siden.

jeg lurer på:
              -er eclipsen bra?
              -kan jeg bruke 250 til hovertrening på et vettig vis med den elektroniken jeg har beskrevet.
              -har noen erfaring med flymentor 3d?

fortsatt god lørdagkveld allesammen
              T-REX 100X
              JR XG 8
              Dji f 450 DJI NAZAv.GPS
              X525 Quad v KK 5.5

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Originally posted by bjornthans
                jeg lurer på:
                -er eclipsen bra?
                -kan jeg bruke 250 til hovertrening på et vettig vis med den elektroniken jeg har beskrevet.
                -har noen erfaring med flymentor 3d?

fortsatt god lørdagkveld allesammen

Eclipsen er på ingen måte en utgått radio. Den fungerer nok knall den! Den er selvsagt ikke den mest moderne med tanke på funksjonalitet og muligheter men til en nybegynner er den nok helt super!

250en kan fint brukes, misforstå meg rett. Tingen er at den er mye.vanskeligere å fly enn en 450 eller 500. Prismessig så er ikke en krasj med en 450 så dyr så jeg ville nok konsentrert meg om å ha den i lufta mest. Spesielt i begynnelsen.

Har dessverre ikke erfaring med flymentor bortsett fra at jeg leser litt blandede ting angående denne. Personlig ville jeg nok satset på en god anerkjent halegyro istaden for flymentor. Eks futaba 401 eller en spartan quark som er helt rå..

Det som gjorde at jeg fikk raskest fremgang var når 500n kom i hus med kvalitetskomponenter. Den var.dønn stabil og likevell ikke så skremmende som eksempelvis en 600 nitro som jeg hadde. Etter hvert kan du oppgradere den copterx 450en din med fbl og kvalitetsservoer DA blir den moro da

Comment

• orjanp
                  • Nov 2007
                  • 726

Ikke kjøp en Futaba 401 gyro dersom du skal kjøpe gyro. CY Mini-G er langt bedre til samme pris, rundt 1200. Du kan også vurdere Microbeast som er flybarlesssystem. Koster 1500. Men da må du i tillegg ha flybarlesshode.

For min del kom framgangen da jeg gikk til en Rave450 på 4S og 350 blader. Den er også dønn stabil. Det sies at den flyr like bra som en 500, uten at jeg kan bekrefte det.

Men Blade mCPX er også fin å ha med seg. Kan ha mye morsomt med den, og billigere å krasje enn en 250.
                  Last edited by orjanp; 31-10-11, 00:53.
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• bjornthans
                    • Oct 2011
                    • 29

takker for gode svar og tips.
                    er på jobb nå og lest meg frempå med manualer. så jeg tror jeg skal få greien i lufta etterhvert.
                    jeg var bare redd for at eclipsen er for gammel med tanke på dagens utstyr, derfor bestillte jeg en wfly også i panikken
                    men jeg ser jo etthvert som jeg leser rundt på forumer rundt omkring at det er fortsatt en grei radio som trulsen også sier.

er det samme simplugg på eclipse som på futuba?
                    T-REX 100X
                    JR XG 8
                    Dji f 450 DJI NAZAv.GPS
                    X525 Quad v KK 5.5

Comment