Unconfigured Ad

Collapse

Stort fixed pitch?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rotorhue
    • Sep 2011
    • 23

Stort fixed pitch?

Hei

Jeg er relativ ny begynner med helikopter. Ønsker å fly en stor modell med Fixed pitch. Kommer sikkert aldri til å bli noen 3D pilot. Lyst til å fly med cam og skala kropp.

Har sett på Walkeria V200D01, det er den største jeg har sett. Finnes det noen større? Råd eller Synspunkter?
  • Kristian
    • Sep 2006
    • 109

lenge siden

Store modeller med fixed pich har ikke eksistert siden 70 tallet. Jeg restaurerer selv en Schlüter DS22 fra 1973. Den er for 61 motorer, og er større enn dagens 91 modeller.

Grunnen til at det ikke har eksistert siden 70 tallet er at det er noe herk og fly. Verden har gått fremover, og collectiv pich er bedre på alle måter.

Personelig synes jeg at helikoptere med blader kortere enn 55cm ikke egner seg for nybegynnere. Dette fordi det er kjekt om helikopteret er stabilt og fly når man er nybegynner.

Gå for 30 eller 50 size, disse får du mange skalakropper til også.
    -Futaba 14 MZ
    -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
    -Robbe Futura Nova
    -Robbe Futura Contest
    -Schlüter Champion
    -Schlüter Mini Boy
    -Schlüter DS22
    -Century Ninja ProMaster
    -TSK Mystar 46
    -X-Cell 40
    -Ikarus Piccolo
    -ZN Line Synergy
    -BVM Aggressor
    -Cheveron 60 på flotører
    -Yoshioka Model Factory Viking 40
    -Donut models Nexus
    -noen biler og båter

Comment

• Kyrre
      • Feb 2009
      • 2322

Sjekk ut Multiplex Funcopter, stort, fixed pitch og laget for å tåle en støyt eller to, men ikke akkurat billig. Du får det fraktfritt fra Head RC, legg til 25% moms, batteri, og en radio så er du igang

Comment

• jotto
        • Jul 2007
        • 3060

Enig med siste taler, eller som man sier nå til dags: +1 !

Collective pitch er ikke bare for 3D. Du får mye bedre flyegenskaper med sports- og skalaflyging også. Husk at "ordentlige" helikoptere også har collective pitch. Du trenger jo ikke å programmere inn negativ pitch hvis du ikke vil.
        Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

Working...