Hei! Har en Trex500ESP med Futaba 401 Gyro, Futaba 9257 servo og en Futaba 6EXH sender. Problemet er at halen gjør små rykk. Har prøvd å justere gyro gain på radioen opp og ned, men det blir ikke borte (som regel er det jo det som er årsaken). Finner ingen mekaniske feil. Alt går lett rundt og alle tannhjul er hele. Litt i beit her....
Unconfigured Ad
Collapse
halen sjelver
Collapse
X
-
Kanskje det er delay-poten på gyroen som er i feil posisjon?
Har det vært sånn hele tiden, eller begynte dette plutselig?Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
— Neil Armstrong
-
Det kom plutselig, etter at det har stått i ro en lengre periode (der jeg fløy 450 størrelse). Tenkte litt på den deleay skruen selv. Den står i null. Det er vel slik den skal stå med digital servo. Men har ikke forsøkt å skru på den...Align 500 ESP
CopterX 450 AE x2
Esky Belt-CP x2
Walkera DF 004
Futaba 6EX 2,4Comment
-
Har du prøvd flere batteripakker, eller bare en?Kristian Westgård
Nittedal
— Neil Armstrong
Comment
-
Er det periodiske rykk eller skjelving? Jeg hadde en Trex 450se v2 med hale problem, det viste seg å være Align regulatoren, når jeg byttet til en billig tunigy ble "sparkene" borte. Mistenker gov funksjonen på Align regulatoren.Rolan Skartun
Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:
Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus
http://www.sognmodellfly.comComment
-
Hmm. Kan jo også være gyroen som er ferdig. Eller esc. Vanskelig å si hvor det er lurt å starte - kanskje prøve en annen esc først. Høres ikke helt usannsynlig ut.Kristian Westgård
Nittedal
— Neil Armstrong
Comment
-
Det er ikke risting/vibrasjon, mer som små spark. Har ikke merket noe angående temperatur. Lurer litt på om jeg skal prøve først med en ny ESC. Det koster jo ikke all verdens på HobbyKing. Hvor sterk må den være 50-60A? Forøvrig Godt Nytt År til alle!Align 500 ESP
CopterX 450 AE x2
Esky Belt-CP x2
Walkera DF 004
Futaba 6EX 2,4Comment
-
Nå vet vi jo ikke hvilken motor du har og hvilket oppsett, men jeg går ut fra at det er stock 500MX, at du kjører på 6S og at du bruker intern bec. Det er vel 70A som er original i comboen.
Jeg hadde vurdert en HobbyWing 80A http://www.flying-hobby.com/shop/hob...sc-p-4684.html
Ellers vil vel en Turnigy Plush 80A fra HK gjøre jobben. http://www.hobbyking.com/hobbyking/s...ontroller.html
Eller en ny Align. Den er dog litt dyrere, men ikke avskrekkende mye.Kristian Westgård
Nittedal
— Neil Armstrong
Comment
-
Alt er stock fra comboen ja. Tror jeg går for Turnigy. Mulig et teit spm. men er gov innebygd i den ESC`n som sitter på? Er ikke helt sikker på om jeg skjønner hvorfor ny ESC eller gov muligens kan fikse problemet med halespark????Align 500 ESP
CopterX 450 AE x2
Esky Belt-CP x2
Walkera DF 004
Futaba 6EX 2,4Comment
-
Vet ikke hvordan den 500 esc'en er, men den orginale 450 esc'en til align gir iallefall halespark.
Prøv å fly uten gov, med throttlecurve istedet for.---------------------------------------------
Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
Mikado logo 600 3D Vbar
Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rulesComment
-
Her har du en link til manualen.
Bare å laste den ned, ca side 25 og utover beskriver esc. Du kan prøve å sette opp esc'en din i "helicopter 1" mode. Da prøver ikke esc'en å holde satt rpm på motoren ved belastning. Da er det Thottlekurva som bestemmer. Om esc registrerer feil rpm kan det føre til halespark. Gov KAN også forårsake skjelving i halen som følge av at den konstant jobber med turtallet. Men dette kan i mange tilfeller reguleres med GOV gain. Prøv å programmer om den regulatoren du har før du kjøper ny. Du skal se at det er der problemet ligger.Rolan Skartun
Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:
Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus
http://www.sognmodellfly.comComment
-
Nå har jeg programmert ESC på nytt etter standard oppsett (inkl. helikopter 1 mode). Prøvde å spinne opp uten hovedblader på balkongen, og det var ingen spark i halen. Ser lovende utBlir spennede å se hvordan den oppfører seg i lufta.
Align 500 ESP
CopterX 450 AE x2
Esky Belt-CP x2
Walkera DF 004
Futaba 6EX 2,4Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment