Etter en del gruppepress blandt gode(?) kolegaer på jobben, brøt jeg sammen og kjøpte meg et ferdig montert Blade 450 3d. Uten erfaring fra noe som helst som har med RC å gjøre, har jeg tenkt å ta ting veldig forsiktig i starten. ( I motsetning til en av de andre på jobben som IKKE orket å vente til han fikk skaffet seg simulator og som "prøvde" sitt helikopter i ca 4,5 sekunder før første delebestilling var et faktum) Etter noen få timer på simulatoren bestemte jeg meg for å fyre opp dævelskapen inne på stua. (Ganske stor stue
) Monterte trenings understell og startet veldig forsiktig, men: Når turtallet øker på, og Bladen begynner å løfte, drar den ganske kraftig til høyre. Ikke flatt sidelengs, men som om den skall til å tippe rundt. Jeg har prøvd å justere på trim knappen og greide omsider å korrigere dette, men da har jeg ikke mye igjen før justerings streken har nådd ende punktet. I tillegg raser heli`n nå rett venstre i ganske høy hastighet. Ble litt frustrert og spente fast skit`n på salong bordet, nullstilte radioen og og ga litt gass. Når jeg så øker på, ser jeg at paddleren (tror jeg den heter...) bikker mer og mer til høyre jo mer gass jeg gir. Er dette helt som det skall?? Bør jeg få dette jusert før jeg prøver å ta opp helikopteret, eller er det bare meg?... Eller....? Alle tips og råd blir mottatt med takk!!

Comment