Unconfigured Ad

Collapse

Er det bare meg ? ...Eller.......?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gøøør Fersk
    • Jan 2012
    • 8

Er det bare meg ? ...Eller.......?

Etter en del gruppepress blandt gode(?) kolegaer på jobben, brøt jeg sammen og kjøpte meg et ferdig montert Blade 450 3d. Uten erfaring fra noe som helst som har med RC å gjøre, har jeg tenkt å ta ting veldig forsiktig i starten. ( I motsetning til en av de andre på jobben som IKKE orket å vente til han fikk skaffet seg simulator og som "prøvde" sitt helikopter i ca 4,5 sekunder før første delebestilling var et faktum) Etter noen få timer på simulatoren bestemte jeg meg for å fyre opp dævelskapen inne på stua. (Ganske stor stue ) Monterte trenings understell og startet veldig forsiktig, men: Når turtallet øker på, og Bladen begynner å løfte, drar den ganske kraftig til høyre. Ikke flatt sidelengs, men som om den skall til å tippe rundt. Jeg har prøvd å justere på trim knappen og greide omsider å korrigere dette, men da har jeg ikke mye igjen før justerings streken har nådd ende punktet. I tillegg raser heli`n nå rett venstre i ganske høy hastighet. Ble litt frustrert og spente fast skit`n på salong bordet, nullstilte radioen og og ga litt gass. Når jeg så øker på, ser jeg at paddleren (tror jeg den heter...) bikker mer og mer til høyre jo mer gass jeg gir. Er dette helt som det skall?? Bør jeg få dette jusert før jeg prøver å ta opp helikopteret, eller er det bare meg?... Eller....? Alle tips og råd blir mottatt med takk!!
  • Brumm
    • Apr 2008
    • 1816

Man sparer seg for en del problemer om man får litt hjelp de første gangene man skal fly.. Er det noen klubb i nærheten der du bor?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Gøøør Fersk
      • Jan 2012
      • 8

Joda, det er visst det. Har sett en del som driver å flyr rett sør for Trondheim. På et sted som heter Øysand. Har ingen kontaker i miljøet enda.

Comment

• RazorEdge
        • Jun 2011
        • 103

Det virker som du har noe Mixing i radioen for swash platen, dette vil rote til det meste.
        Ta en titt hos helifreak forumet, der er det mange med Blade 450
        Blade 450 bible by Thalios - HeliFreak
        Ola A.

Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
        Beast 3D AS3X | Cessna 182
        Spektrum DX8s

Comment

• Gøøør Fersk
          • Jan 2012
          • 8

Takk for den du! Linken er nå lakt til i mine favoritter. Selbygg? Jobber i lag med en derfra!

Comment

• RazorEdge
            • Jun 2011
            • 103

Originally posted by Gøøør Fersk
            Takk for den du! Linken er nå lakt til i mine favoritter. Selbygg? Jobber i lag med en derfra!
            Selbygg ja
            Ola A.

Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
            Beast 3D AS3X | Cessna 182
            Spektrum DX8s

Comment

• E&E
              • Apr 2008
              • 578

Gørr fersk, du kan ta kontakt med Trondheim modellflyklubb www.trmfk.no de har ei egen heligruppe. Ellers lykke til. Du kan jo og høre med de dårlige kollegene dine, de som fikk deg til å handle heliet

Sendt med Tapatalk
              Olav Moe

-- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

Innholdet i min hangar, sånn ca

Comment

• Gøøør Fersk
                • Jan 2012
                • 8

Takk for tipset. Mine koleger er like ferske som meg. Alle har kjøpt helikopter på samme tid. Bare en har litt erfaring fra før

Comment

• ArneH
                  • Dec 2009
                  • 1562

Ingen har fløyet, eller bygget før? Da blir det mye Heli-skrot i løpet av kort tid.
                  Vennlig Hilsen
                  Arne Husby

Liker alt som flyr. Svært interessert i flyhistorie.

Comment

• Brumm
                    • Apr 2008
                    • 1816

Enig med ArneH.. Tror fort det blir kortvarig glede hvis dere ikke får litt hjelp i gang.. Jeg snakker av erfaring.. Når jeg startet med heli drev en kompis og jeg og surret en hel sommer sammen uten at det ble noe greie på.. Nettbutikken tjente rått på oss da

På høsten kjøpte jeg simulator og på våren ble jeg medlem i den lokale klubben, og da ble det straks andre boller.. Plutselig kunne jeg stå å fly 8-tall hele dagen hvis jeg ville
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• orjanp
                      • Nov 2007
                      • 726

Går fint å lære selv dersom man ikke har det for travelt. Sett på treningsunderstell og hold helikopteret rundt 10 cm over bakken. Ikke benytt idle up. Så kan du throtle ned dersom man havner i trøbbel. Og holder man seg lavt blir det heller ikke noe skade på helikopteret selv om landingen er litt hard.

Når du etterhvert klarer å holde det stabilt lavt, kan du øke høyden litt etter litt.
                      Ørjan Pettersen
                      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Gøøør Fersk
                        • Jan 2012
                        • 8

Det var bare meg!!!!!

Tok en tur innom Smallzise i går for å finne ut av ting. Viste seg at jeg ikke hadde stilt tilbake swash type på radioen fra 90 til 120 grader. Fikk beskjed om å sette denne til 90 grader på simulatoren. Har nå lagret begge innstillinger på radioen slik at jeg ikke trenger å stille dette flere ganger. Takker samtidig for råd og tips!!!

Comment

Working...