Unconfigured Ad

Collapse

R-rex/outrage/gaui/compass i 500/550 size

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leif Sverre
    • Jun 2010
    • 146

R-rex/outrage/gaui/compass i 500/550 size

Hei!

Det kan virke som om de fleste har T-REX, men om man skulle velge en av de alternativene i tittelen....hva skulle det evt. være?
    Det er vel bare T-REX og COMPASS som selges i norge!?

Har tidligere hatt T-REX 550E, men kunne tenkt meg og prøvd et annet merke....som har lett tilgang til deler. Jeg går vel under "søndags" flyver, så er ikke ute etter det beste......men det må være kvalitet som.....f.eks. T-REX........

Vil være fint med noen kommentarer fra de som har noe annet enn T-REX
    Last edited by Leif Sverre; 12-03-12, 05:22.
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Har du sett på Compass 6HV?
    Den er i fysisk størrelse ca lik 550 men svinger 600mm blader og flyr veldig bra. Den er også svært stille i lufta.

// Truls

Comment

• klaus
      • Feb 2010
      • 272

Steike du e tidlig på'n

Jeg har flydd Compass 500 og 550 mye, men bare flybarless utgaven. Poden skal bygge om sin til flybar siden han skal bruke den til å trene f3c greier på. Flere team medlemmer sverger til flybar utgaven siden de kan bruke mks haleservoer på den som er latterlig raske og den er god og stabil så fbl er ingen must, begge utgavene fungerer helt glimrende.

Det jeg liker med den er at du ikke trenger oppgradere noe på'n for å fly alt fra sportsflyvning til den hardeste 3D flyvningen, motoren er noe overdimensjonert og det du trenger for å hente mere kraft ut er større pinjong hehe. Eneste jeg anser som et Must er flybarless utgaven trenger kbdd dempere og da blir den stødig som et fjell i alle manøvere, for 550 er det helt nødvendig. Flybar utgaven klarer seg fint med orginaldemperne. Få deler på den og den tåler ufattelig mye juling uten å bli helt vrak. Den flyr bra og delene er av god kvalitet, metallet er blant annet frest og ikke støpt, noe som gjør at metalldelene er litt dyrere enn trex mens plastikken er ca samme.

Jeg har flydd min mere enn 7hvn men det blir det slutt på nå som kona har kalt dibs på den, da får jeg nøye meg med en warp som lett underholdning hehe
      Klaus Myrseth
      Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

Team Manager - Team Compass Scandinavia

Comment

• kristianwest
        • May 2011
        • 1769

I Norge får du også kjøpt MA, NextD, Mikado og ThunderTiger. Har jeg glemt noen da?
        Kristian Westgård
        Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

Comment

• Husquarna
          • Mar 2008
          • 69

Hei! Jeg har veldig gode erfaringer med Outrage. Kan anbefale disse maskinene på det sterkeste. Nå har jeg en Outrage Fusion 50 med 12s oppsett. Den flyr meget bra. Her er en video av heliet og første test .
          Kay Arne Olsen

Comment

• Dataha1
            • Nov 2010
            • 340

Flyr også Compass atom 500. Den er stabil, og er veldig morsom å fly Anbefales
            Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
            XG8
            Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
            V-bar
            Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

• Warbirdpilot
              Administrator
              • Sep 2004
              • 2878

Jeg anbefaler Gaui x5, kommer i fbl og fb versjon og flyr veldig bra samt den er enkel å skru på... deler får du enkelt tak i mange utenlandske nettbutikker, desverre ingen som tar inn Gaui i norge..

Gaui X5 Artikkel

http://www.modellflynytt.no/thread26508.html
              Last edited by Warbirdpilot; 12-03-12, 10:17.
              - Håvard Glad Andreassen
              - YouTube.com/Warbirdpilot
              - facebook.com/warbirdpilot

Comment

• ragge1
                • Sep 2009
                • 1598

tänkte kanske å selger enna trex500 FBL om du er intressert
                original motor og ESC
                align 520 på cyclic
                futaba 9251 på hale
                beastx gyro
                AR7000 mottak
                TM1100-telmetry
                mikado convertet hode
                send pm vist detta er intressant
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• arhennie
                  • Mar 2008
                  • 4316

Jeg er veldig fornøyd med Mikado Logo.
                  Logo 500 er samme størresle som f.eks T-rex 550. (Logo 400 tilsvarer T-rex 500).
                  Du har også Logo 500se, som er en Logo 500 med litt lengre halebom slik at den kan ta enda litt lengre blader.

Mikado selges av RCpro i Norge.

arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

Comment

• Leif Sverre
                    • Jun 2010
                    • 146

Hei...og god morgen Er nettopp vaknet etter nattevakt.
                    .......takk for deres svar. Om jeg legger til at jeg vil ha heli som bruker 6S-lipo, da begrenser det sizen litt. Har hatt t-rex 550/600, og og koset meg veldig med 550. Jeg far titte naermere pa de nevnte heli, da jeg far inntrykk av at det er ca samme kvalitet pa de.

Comment

• ehaga
                      • Feb 2005
                      • 1173

Både Logo 400 og Logo 500 benyttes på 6S. 400 går veldig bra på 3300mah. 500 kjøres vel på 5000mah (??). Men på samme måte som alle andre heli har folk gått helt "nuts" med flest mulig celler

Det fine med 500 er at du kan bygge den om til både 500SE, 6003D og 600SE. Rammen er det samme på alle.

Lykke til med valget.
                      - Erik -

------------------------------------------
                      Logo 600SX + 6003D
                      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• Leif Sverre
                        • Jun 2010
                        • 146

Hei hei! Som avslutning paa denne traaden vil jeg nevne at jeg gikk for en GAUI X5 denne gang. Trur prisen med ALIGN servoer og BEASTX kommer paa ca 5500,-, og seff medfolgende ESC og SCORPIO motor. Ingen leverandor i Norge, men lot meg ikke skremme av det. Det var compass og gaui som var forste valgene til slutt.....da jeg tidligere har hatt en t-rex 550 fb.

Comment

• Trulsen
                          • Aug 2006
                          • 3411

Originally posted by Leif Sverre
                          Hei hei! Som avslutning paa denne traaden vil jeg nevne at jeg gikk for en GAUI X5 denne gang. Trur prisen med ALIGN servoer og BEASTX kommer paa ca 5500,-, og seff medfolgende ESC og SCORPIO motor. Ingen leverandor i Norge, men lot meg ikke skremme av det. Det var compass og gaui som var forste valgene til slutt.....da jeg tidligere har hatt en t-rex 550 fb.

Gratulerer med flott heli! Håper du deler bilder og eventuelt lager en byggeblogg på denne. Spennende heli som jeg regner med du blir fornøyd med

Comment

• Leif Sverre
                            • Jun 2010
                            • 146

Hei! Jeg haper ogsa at helien er dugende, og det trur jeg den er. Hatr lest litt rundt pa nette samt testen av " flypilot ". Ang. Byggeblogg skal jefg ikke begi mefg innpa, det har mr. " flypilot " allerede gjort.

Comment

• Trulsen
                              • Aug 2006
                              • 3411

Originally posted by Leif Sverre
                              Ang. Byggeblogg skal jefg ikke begi mefg innpa, det har mr. " flypilot " allerede gjort.

Essa, noen bilder er alltid kjekt å se Trenger ikke være blogg i den forstand. Ikke akkurat i overkant av heli-aktivitet her om dagen :P

Comment

Working...