Unconfigured Ad

Collapse

E-Sky Belt-CP V2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Alfi27
    • Jul 2011
    • 48

E-Sky Belt-CP V2

God aften.
    Har fikset en liten avtale med onkelen min der jeg skal få "låne" et E-sky Belt CP V2 der jeg betaler for evt deler som blir ødelagt og "kjøper det" om jeg totalvraker det. Er dette en avtale som er dødfødt, at jeg kommer helt 100% garantert til å vrake det? Har kun et par-tre timer på simulator bak meg, og har sett at dette er et ganske avansert helikopter, men det må da være mulig å fly litt rolig og hovre osv med det...?
  • orjanp
    • Nov 2007
    • 726

Knappast.

Jeg startet med en Belt CP. Gikk fort noen deler. Det flyr tildels helt greit. Men det er ikke sikkert det er den billigste løsningen, spørsmålet er hvor mye du må betale dersom du må kjøpe det?

Skal du starte med helikopter, og har lyst til å starte litt billig, anbefaler jeg Blade mCPx. Kan flys overalt, og tåler en masse. Billig å krasje er det også siden lite går i stykker.

Men Belt CP fungerer, bare ikke veldig bra, men helt greit.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Alfi27
      • Jul 2011
      • 48

Hvor mye jeg må betale dersom jeg må kjøpe det er jeg også usikker på, om jeg må kjøpe nytt helikopter til han eller om jeg skal betale det det er verdt (så mye han ville fått for det på finn), så skal spør han i morgen om det.
      Så lenge jeg slipper å betale for helikopteret tror jeg ikke det blir så dyrt ser du, et par deler ryker alltids, men da er det bare å oppgradere til metalldeler, så holder de sannsynligvis en stund. Jeg har utrolig lite penger for tiden og skal ha fly i tillegg (er egentlig det jeg satser på, vil bare ha et helikopter som jeg kan ha med meg på hytta og andre steder det er begrenset plass å lande på, og kommer helt sikkert til å kjøpe meg et billig et når jeg har lært meg å fly hvis jeg ikke bare kjøper Belt'en av han)

Den Bladen så stilig ut, men kan da umulig tåle mye vind, noe som er viktig for meg da jeg bor på stormfylte Jæren...
      Last edited by Alfi27; 04-05-12, 23:35.

Comment

• KjetilT
        • Feb 2011
        • 78

Originally posted by Alfi27
        Hvor mye jeg må betale dersom jeg må kjøpe det er jeg også usikker på, om jeg må kjøpe nytt helikopter til han eller om jeg skal betale det det er verdt (så mye han ville fått for det på finn), så skal spør han i morgen om det.
        Så lenge jeg slipper å betale for helikopteret tror jeg ikke det blir så dyrt ser du, et par deler ryker alltids, men da er det bare å oppgradere til metalldeler, så holder de sannsynligvis en stund. Jeg har utrolig lite penger for tiden og skal ha fly i tillegg (er egentlig det jeg satser på, vil bare ha et helikopter som jeg kan ha med meg på hytta og andre steder det er begrenset plass å lande på, og kommer helt sikkert til å kjøpe meg et billig et når jeg har lært meg å fly hvis jeg ikke bare kjøper Belt'en av han)

Den Bladen så stilig ut, men kan da umulig tåle mye vind, noe som er viktig for meg da jeg bor på stormfylte Jæren...
        En blade mcpx kan flyes på veldig mange plasser faktiskt, jeg bruker og å fly min inne i Bryne sin rubber hall ved bowlingen/stadioen.. masse plass og fly på med en mCPX og du slipper og tenke på været

Comment

• Alfi27
          • Jul 2011
          • 48

Kjøpte meg en E-Sky Big Lama. På fredag skulle jeg selvfølgelig være drittøff og vise en kompis hvor bra den takla vind, men det endte i at den først ble tatt av vinden, og i et desperat forsøk på å få den tilbake, kom den kjente og kjære blade-striken... Heldigvis følgte det med ekstra blader, men de øverste bladene ble ødelagt bare ved at jeg prøvde å ta av litt for nærme et bord inne (slo borti foten).... -.-
          Skal kjøpe meg ekstra harde blader nå og forlenget "innershaft" og litt diverse, håper det forbedrer seg. Ellers var det utrolig lett og gøy å fly, følte at jeg mestret det etter 10-20 minutter.

Comment

• Bjørgvin
            • Jan 2012
            • 12

Nå vet ikke jeg hvilke blader man får til en big lama. Men husk at bladene nå fungerer som et "weak link". Bedre at bladene knuses til filler enn at de står imot. Hva skjer da? Jo hele rotor hodet og main shaft ryker istedet....

Comment

• Alfi27
              • Jul 2011
              • 48

Faen i helvete altså
              Skulle bytte til lenger innershaft, og hva skjer? Jo, jeg følger rådet til en fyr på nettet om å bruke 1,5mm Hex, og jeg ødelegger grepet i skruene
              Hva faen skal jeg gjøre nå?! Riktignok kan jeg bygge det tilbake til originalt, men jeg nekter å gå med på at jeg kjøper et forlenget innershaft, og skal bare la det ligge der (har naturligvis åpnet det sånn at jeg ikke får returnert det).....

Comment

Working...