Unconfigured Ad
Collapse
Hvordan gire ned T-Rex 600 EFL Pro?
Collapse
X
-
Jeg tenkte på vekt og plass.
Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Det er vel snakk om å bruke 6S500 på 550, og 2 x 6S5000 på 700 eller?
jeg har nylig handla 600E med Hughes 500 kropp. Her er det 6S5000 som gjelder...
Det jeg derimot har vurdert, er å fjerne litt av blyet i nesa, og heller sette inn
2 x 6S500, men da parallelt, slik at jeg får dobbel flytidTom I. ArntsenComment
-
Plass tror jeg ikke skal bli noe problem siden det er god plass fremover i skalakroppen, stiller også friere når det gjelder modifiseringer for å få plassert batteriene.
Når det gjelder vekt så bruker helikoptrene å bli haletung med kroppen montert, så istedenfor å bruke lodd i fronten kan jeg like gjerne bruke batterier. Og siden helikopteret bare blir daffende rundt i skala så tror jeg ikke vekt er så kritisk.
Hvor store batterier jeg kan/må ha vet jeg ikke enda for å få CG rett med kroppen montert. Men planen var å samkjøre dette med en 700, hvis det lar seg gjøre.ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastXComment
-
Du kan jo montere heli inn i kroppen og se om du finner ut hvor tungt det må være. Det er, som nevnt av flere her, 5000 pakker de bruker på 700. Noen bruker litt mindre for å spare vekt, men det går ut over flytid og en T-rex 700E er vel ikke kjent for spesielt lang flytid. En 6S 5000 pakke veier fort 800 gram og med to er du jo oppe i 1,6 kg.arhennie
MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
http://hadelandmfk.no/
www.henniehobby.no/arneComment
-
Det er vel snakk om å bruke 6S500 på 550, og 2 x 6S5000 på 700 eller?
jeg har nylig handla 600E med Hughes 500 kropp. Her er det 6S5000 som gjelder...
Det jeg derimot har vurdert, er å fjerne litt av blyet i nesa, og heller sette inn
2 x 6S500, men da parallelt, slik at jeg får dobbel flytid
Jeg tenkte også først på 6s og koble de parallelt for å doble flytiden, men etter å ha spurt litt i en annen tråd jeg har på elektro delen så ble 12s anbefalt, og begrunnet. Har også undersøkt litt på helifreak og de fleste der anbefaler også 12s, med de samme begrunnelsene. Så derfor velger jeg å gå for 12s på skalamodellen også.
I bruk ser jeg bare positive ting med å gå for 12s, kontra 6s.
Slik det ble sagt så er 12s 5000mah = 6s 10 000mah, sånn bortimot forenklet. Så om man kobler 2stk 6s 5000mah batterier i serie og får 12s eller i parallel og beholder 6s (men dobler mah) så får man lik flytid.ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastXComment
-
Du kan jo montere heli inn i kroppen og se om du finner ut hvor tungt det må være. Det er, som nevnt av flere her, 5000 pakker de bruker på 700. Noen bruker litt mindre for å spare vekt, men det går ut over flytid og en T-rex 700E er vel ikke kjent for spesielt lang flytid. En 6S 5000 pakke veier fort 800 gram og med to er du jo oppe i 1,6 kg.ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastXComment
-
Bare hopper inn fra side linja.
Vil ikke 2 stk 6s 5000 i parallell få lengre fly tid en 12s 5000??
I 6s får man jo dobbelt med mAh så ville tro at det forlenger flytider. Vekta vil bli lik på begge oppsetta siden det blir brukt 2 batterier uansett. Eller er jeg på bærtur?
Junior, håper du lager byggetråd på skala prosjektet ditt når du starter. Synes airwolfen er mega tøff.Comment
-
Niks. Du dobler spenningen og dermed halverer strømmen. Ergo går det i teorien opp i opp. Faktisk vil du i realiteten ha en høyere utnyttelsgrad av systemet og dermed få lenger flytid.Interessert i CNC? Join CNC Norge på Facebook
www.skalamodellflyklubb.noComment
-
Comment
-
Ikke helt fullt så enkelt som beskrevet. 6 celler (LV) krever tykkere kabler for å unngå varmgang og tap. Dvs mer vekt. 12 celler kan kjøres med tynnere kabler og lettere ESC for samme ytelse. Dvs lavere vekt, for samme ytelse. Derfor vinner 12 celler. Og; erstatter man død vekt (bly) med aktiv power (batteri), så blir det rått parti i favør HV oppsettet.Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment