Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 50 kastet haleblad idag

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 50 kastet haleblad idag

    Hei, akuratt ferdig med å sette sammen raptor 50, fikk en kar med peiling på heli til å se over det idag og det så greit ut. Skulle prøve å ta det opp, og når jeg begynte og få endel turtall faller ene halebladet av, heldigvis traff det ingen personer. Men det viste seg at det var den umbrako skruen som låser imot akslingen og mutteren til blade holdern som hadde knukket tvers av!

    Er det noen som vet hvorfor dette skjedde? Er det en kjent feil???

  • #2
    Det der var vel et svakt punkt på gamle Raptor 50 ja. Jeg mener å huske jeg byttet til en hub der setskruen var en integrert del av huben. Men mulig jeg husker feil for en slik del finnes ikke i dag så langt jeg har sett. Alle huber du får til den der i dag har bolter istedet for setskrue og mutter.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Ok, jeg skal en tur på den lokale hobby butikken etterpå å se hva de har av deler... Trodde først det var jeg som hadde satt det sammens galt...

      Comment


      • #4
        Fikk kjøpt inn deler og montert testet og det fungerer, skulle prøve å ta av for første gang, ble en halvmeter løft å rett i bakken... Vet ikke helt hva som skjedde... Men jeg skal sette meg skikkelig inn i hvordan man setter opp heliet før neste forsøk nå

        Comment


        • #5
          Hei hei.
          Vet at den orginale hub`n er veldig var, om en trekker til z skruen litt for hardt, da er sjansen for at den knekker ganske stor.
          Gjorde selv dette da jeg monterte min raptor, og resulatet ble en bladgrip med lager og blad susende forbi hodet på meg og kompisen, da maden skulle flys.
          Veldig synd at TT ikke har byttet ut denne huben på std 50.
          Hub`n som duger er standard på Se utgaven, det er den arhennie nevner.

          Vh
          Tom R

          Comment

          Working...
          X