Announcement

Collapse
No announcement yet.

3D Nybegynner - Forskjell på Idle N, 1 og 2.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 3D Nybegynner - Forskjell på Idle N, 1 og 2.

    Hallo! Jeg har akkurat kjøpt meg mitt første 3d helikopter. Det er Hisky FBL100 HiSKY FBL100 Flybarless Nano Helicopter - ThrottleStore.Com fra TS. Jeg har øvd en god del på simulator. Jeg har også flydd helikopteret litt rundt og prøver og bli kjent med det. Men det jeg lurer på er hvordan Idle virker, altså jeg vet hva det gjør, og hvordan det virker med gassen osv. Men idle'en på dette helikoptere har 3 ''valg'' N,1 og 2. N regner jeg med står for normal/nøytral. Men hva er forskjellen på 1 og 2. Lurer og på gyro sens gjør. Tar den på gyro/ektra gyro? Også har jeg enda et spørsmål hehe. Hva gjør HV. PT og HV. TH? Dette ser ut som noen trim knapper.

    Tusen takk for all hjelp, med venlig hilsen Preben.

  • #2
    N = Normal. Da har man en gass og pitchkurve, typisk for oppstart. Heliet hover med stikka i senter osv.
    1 = Idle Up 1. Her har man gass på samme nivå hele veien, og som regel lineær pitch fra -11 til +12 grader. Throttle er låst til f.eks 80%
    2 = Idle Up 2. Throttle låst til f.eks 90%, og som regel lineær pitch fra -11 til +12 grader
    Du bør også sjekke at du har throttle hold.
    Så litt seint at det er microheli du har shoppa… men jaja

    Gyro Sense er justering av gyro. Hvis halen rykker og napper og gjør merkelige ting, juster ned.

    HV.PT (Hovering Pitch) Er for å justere pitch på blader
    HV.TH (Hovering Throttle) er for å justere throttle.
    Med disse kan du finjustere når på stikka den hovrer. Jeg bruker ikke sånt… men sikkert noen som gjør.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Tusen takk! Ja den har throttle hold også.

      Comment

      Working...
      X