Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maiden med Blade 450 X snart nå :)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maiden med Blade 450 X snart nå :)

    Da har jeg fått flydd endel Mcpx2, og har kjøpt inn blade 450x BNF, skal sette det opp mot radion imorgen og kanskje prøve det om været blir bra Blir morro, skal legge ut noen bilder her etterhvert

    Så om noen har noen tips, etc så er det bare å komme med dem Jeg har masse å lære når det gjelder helikopter...

  • #2
    Gratulerer ja. Tror været blir ok i kveld, evt søndag. (Yr sier ihvertfall det). Ta bilder av herligheten.

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk 2
    Olav Moe

    -- Uttrykket "flyinteressert ungdom" forteller ingenting om din fysiske alder. --

    Innholdet i min hangar, sånn ca

    Comment


    • #3
      Grattis med større heli enn MCPX. Tror du blir happy med Blade 450. Ikke stress med å få dette i lufta. Og kontroller at alt er riktig før du flyr. Nå vet jeg ikke om du slipper å gå gjennom BeastX oppsettet på denne noe jeg antar du slipper siden det er BNF, men jeg ville uansett gått gjennom punkt for punkt for å dobbeltsjekke at alt er OK samt du lærer deg om gyroen og hvordan den virker. Husk også at dersom du på parameter meny "B" har på noe annet enn på fargen "blå - transmitter mode" ikke skal bruke Expo eller Dual Rates på radioen. Da de andre parameterne har innebygget dette.

      Jeg vil dog anbefale å starte på "rød blink - sport" da den er veldig stabil og rolig i dette mode!

      Lykke til og skrik ut på forumet her dersom noe er uklart! Veldig mange her inne som er flinke på BeastX!

      Comment


      • #4
        Takk takk, jeg har ett Raptor 50 og. nitroheli
        Gikk gjennom alt idag og løfta det opp bare hovra ett batteri.
        Jeg gikk ikke gjennom beastX oppsettet, da de på smallsize var helt sikker på at jeg ikke trengte det, så da ville jeg ikke begynne å rote i systemet og kanskje gjøre noe jeg ikke skulle gjort....

        Starte på rød blink??
        Lyste blått til meg, sto og at det skulle lyse blått i manualen til heliet...
        Men jeg er helt fersk på dette så tar imot alle tips jeg får

        Comment


        • #5
          Originally posted by halsen89 View Post
          Takk takk, jeg har ett Raptor 50 og. nitroheli
          Gikk gjennom alt idag og løfta det opp bare hovra ett batteri.
          Jeg gikk ikke gjennom beastX oppsettet, da de på smallsize var helt sikker på at jeg ikke trengte det, så da ville jeg ikke begynne å rote i systemet og kanskje gjøre noe jeg ikke skulle gjort....

          Starte på rød blink??
          Lyste blått til meg, sto og at det skulle lyse blått i manualen til heliet...
          Men jeg er helt fersk på dette så tar imot alle tips jeg får

          Skal lyse blått når du flyr ja. Det forteller deg at du har Heading Hold på halen. Men du har to menyer på BeastX. Setup Meny og Parameter Meny. Det var på Parameter meny punkt B jeg referte til.

          Comment


          • #6
            Ok, jeg skal begynne å studere boka til beastx og sette meg inn i det litt etterhvert
            Men må si at 450n imponerte meg, så stabilt og fint rett fra eska Har prøvd noe walkera, etc.... for noen år siden, det var ikke akuratt stabilt

            Comment


            • #7
              Fått flydd 4 batterier nå Mest hovring da, vært tett tåke når jeg har vært på stripa så har ikke tatt sjansen på å miste det i tåka... Sikkert flydd 50 turer med MCPX og, begynner å få kontroll på det, imponerende lite helikopter

              Comment


              • #8
                Originally posted by halsen89
                Fått flydd 4 batterier nå Mest hovring da, vært tett tåke når jeg har vært på stripa så har ikke tatt sjansen på å miste det i tåka... Sikkert flydd 50 turer med MCPX og, begynner å få kontroll på det, imponerende lite helikopter
                Så bra! Bare pass på at 450X _alltid_ får kjørt gjennom init-rutinen sin (alle servoene gir et lite flikk og det blå lyset tennes), har vært borti et par ganger at dette ikke skjer og det ser ut til å skje dersom det går for lang tid mellom tilkobling av batteri og sender på. Resultatet er at en eller flere av servoene ikke kobles inn..

                I tillegg - sett opp en timer på senderen, og respektér den religiøst. Du får forbløffende kort tid på å komme ned når cutoff slår inn.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by prestifare View Post
                  Så bra! Bare pass på at 450X _alltid_ får kjørt gjennom init-rutinen sin (alle servoene gir et lite flikk og det blå lyset tennes), har vært borti et par ganger at dette ikke skjer og det ser ut til å skje dersom det går for lang tid mellom tilkobling av batteri og sender på. Resultatet er at en eller flere av servoene ikke kobles inn..

                  I tillegg - sett opp en timer på senderen, og respektér den religiøst. Du får forbløffende kort tid på å komme ned når cutoff slår inn.


                  Njaa.. Det som skjer når den ikke initialiseres riktig er at den ikke står 100% i ro. Spesielt vanskelig er det på disse små lette 450'ene i bittelitt vind. Det du kan prøve dersom den ikke initialiserer seg riktig er å legge den ned på siden da ligger den mer i ro enn når vinden tar tak og beveger den litt..

                  Comment


                  • #10
                    Jeg følger bestandig med at den lyser blått og at alle servoene går riktig før jeg flyr, jeg har nå justert flytid til 5min, jeg får da ladet på cirka 1800ma på batteriet.

                    Jeg har nå såvidt begynt å fly i 8 - tall
                    Med MCPX så flyr jeg opp ned og gjør masse rart, men den tåler jo å gå i bakken Men med 450n så tar jeg det steg for steg...

                    Comment


                    • #11
                      Fått endel turer med 450x nå Liker den bedre å bedre Kan anbefales til alle som ser etter ett nr 2 helikopter

                      Comment


                      • #12
                        Beastx'en gjør veeeeeeeeeeeldig mye av jobben på 450x'en, og det med glans! motor og alt er jo plenty kapabelt til å gjøre ca det meste, om du ikke har sett før, se på bert kammerer sin 450x video, han er overasket over hvor smackbar den er.

                        Ja, servoene går ALLTID i en krasj, men koster hva.. 25 spenn på smallsize for nye servogir, kan ikke klage da. mine DS510/520 går jo også alltid føler jeg, og de koster 2x per drevsett. Ramma koster også bare 100ingsen, og selv jeg har ikke klart å kvelde en blade ramme enda

                        Comment


                        • #13
                          Ja jeg må si jeg er imponert over FBL ja, selv om jeg ikke har forstått 100% hvordan det virker enda :P

                          Angrer jo litt på at jeg kjøpte raptor med flybar og da... Men får vell lære meg å fly den å, den skal nå være veldig stabil, å på youtube så flyr dem nå bra 3D med den

                          Idag kom pakken fra Kina og med 2 stk nano-tech til 450x og 11 stk 300mah nano-tech til MCPX Så nå er det bare å trene

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by halsen89 View Post
                            Ja jeg må si jeg er imponert over FBL ja, selv om jeg ikke har forstått 100% hvordan det virker enda :P

                            Angrer jo litt på at jeg kjøpte raptor med flybar og da... Men får vell lære meg å fly den å, den skal nå være veldig stabil, å på youtube så flyr dem nå bra 3D med den

                            Idag kom pakken fra Kina og med 2 stk nano-tech til 450x og 11 stk 300mah nano-tech til MCPX Så nå er det bare å trene

                            Hehe du skulle sagt du trengte pakker, jeg hadde over 20stk, solgte 10 med heli, og gav endel til kompis...

                            Du merker forøvrig ganske stor forskjell på hvor fort den bogger ned, med 7-8USd zippy 25C mot litt dyrere 25c nano-techs/35c evnt.

                            til raptoren, du kan gjøre den til flybarless

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by halsen89 View Post

                              Angrer jo litt på at jeg kjøpte raptor med flybar og da... Men får vell lære meg å fly den å, den skal nå være veldig stabil, å på youtube så flyr dem nå bra 3D med den
                              Det skal du ikke angre på! Jeg kjøpte meg en Trex 600 nitro med flybar rett og slett for å få skikkelig følelse med stikkene. Med nitromotor og flybar er plutselig små forskjeller i pitch eller cyclic avgjørende for om du kommer deg igjennom en loop helsinnet, eller om du bogger ut motoren, halen slipper og alt går i ball.

                              Det var for øvrig en i klubben min som tipset meg om det: "Du skulle hatt en nitromaskin med flybar", sa han. "Det hadde du lært mye av". Og det har han helt rett i.

                              For all del, FBL-helier med elektromotorer flyr absolutt ikke av seg selv, men du får litt gratis i form av elektronisk stabilisering og elektromotorpunch.

                              Fly med flybar, du - det er veldig nyttig! Og så kan du konvertere den til FBL når du går lei av pinnen
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

                              Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                              Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                              — Neil Armstrong

                              Comment

                              Working...
                              X