I dag var dagen for første skikkelige flytur med 700n. Hjeelp så stor den er. Jeg flyr litt 450 til vanlig men er ganske nybegynner på heil generelt. Men morro er det helt til nervene tar overhånd.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Første flytur med Trex 700E FBL
Collapse
X
-
Ja... Det tror jeg og. Må bare bli vant til den først. Merker nå som jeg begynner å føle meg litt trygg på 450en at den blir liten. Men hjelp hadde ikke trodd det skulle bli så stor forskjell.
Har ikke noe form for governor på 700en enda, regner ikke med jeg trenger det med det første. Holder meg til forsiktig hovering, 8 tall og litt stall turns enda.
Comment
-
Hvor lang fly tid har dere med 700'n? Jeg fløy med 2x5000 mA i 6 min og brukte ca 2400 mA. Den andre batteripakka på 5800 mA fløy jeg ca 4.5 min. Brukte ca. 1600 mA.
Nå skal det sies at det var veldig veldig rolig flygning. Så tenker hadde det vært heftig 3D eller no hadde jeg nok brukt mere mA på samme tid.
Comment
-
på lav headspeed, får du lang flytid, med høy headspeed, får du lav flytid, selv bare på hovring, men... ved hovring er det liten vits med høy headspeed, og skummel faktoren øker, med høy headspeed går en 700 FORT alle veier, så å dra den ned temmer den mye.
700m, mx, 750mx motor?
høres ut som 70-75ish throttle?
Comment
-
Ikke nødvendigvis, selv om det jo er endel variasjon i kurven der, tipper du er mye i <90 land da på throttle som jo er effektivt for motoren, headspeed, avhenger av giringen din, har du slant/straight på hvordan pinion?
kjøpte du XL shaft utgaven eller skiftet du shaft selv?
Comment
-
ifølge mr mel sin kalkis har du da på 12s
esults from the calculation Close
Result for calculation:
Estimated lowest voltage during flight: 40,92
Lowest RPM (due to voltage and efficiency) : 1921
(calculated for 100% throttle curve)
Hover RPM at beginning of flight: 2459
Hover RPM at middle of flight: 2265
Hover RPM at end of flight: 2186
Comment
-
Hvis du skal sette headspeeden i antall RPM, så må du bruke governor. Du kan også bruke et tachometer (turtallsmåler) og tilpasse throttlekurven så headspeeden blir det du vil ha, men da vil den endre seg utover i flyturen når batterispenningen faller.Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening
Anything worth doing is worth overdoing!
Comment
Comment