Hallo alle!
Dette er min første posting her og Twister er mitt første heli og rc-modell Her er min erfaring etter å ha forsøkt dette i en mnd. cirka:
Har skiftet 4 senter hubs, 2 halerotor, 1 flybar handle og limt diverse deler på plass igjen. På tross av dette: Twisteren er MEGET sterkt og holdbart og jeg er en elendig flyger
Så til saken. I går kveld fikk jeg en ufrivillig landing på ryggen og etter det har ikke gyroen funket særlig godt. Før dette hadde jeg en periode med relativt lange og stabile hovringer og optimismen var stor! Var innom Martinsen Hobby og kjøpte et Li-POLY 11.1V 1200mAh, 3 cellers batteri med lader. Ladet dette og plugget det i Twisteren. Satte greiene på golvet hjemme i stuen (heldig vis) og plugget i. Da den grønne lampen lyste konstant dro jeg i gassen og helien tok av, roterende med FULL GASS!! Ingen reaksjon på stikken, mens helien hang i taket. Ikke fikk jeg skrudd av motoren og den gikk på full gass. Hadde dette vært ute i det fri ville jeg ikke sett kopteret igjen noen gang.... men da hadde jeg ikke trengt å male over rotorstripene i taket... Drittum!!
Nå er jeg grounded og lurer på om noen kan svare meg på følgende:
1. Er hastighetskontrollen eller gyroen gåen, eller kan det være motoren til halerotoren som har gitt opp, eller begge deler.
2. Det nye batteriet, er det for sterkt?
3. Er det jeg som er helt på jordet eller opplever alle så mye kødd med maskinene sine?
Begynner og angre litt på at jeg ikke heller kjøpte sjokolade for de 2-3 tusen kronene jeg har lagt ut på dette flyet.....
MVH Trygve. Fersk så det kolder.
Dette er min første posting her og Twister er mitt første heli og rc-modell Her er min erfaring etter å ha forsøkt dette i en mnd. cirka:
Har skiftet 4 senter hubs, 2 halerotor, 1 flybar handle og limt diverse deler på plass igjen. På tross av dette: Twisteren er MEGET sterkt og holdbart og jeg er en elendig flyger
Så til saken. I går kveld fikk jeg en ufrivillig landing på ryggen og etter det har ikke gyroen funket særlig godt. Før dette hadde jeg en periode med relativt lange og stabile hovringer og optimismen var stor! Var innom Martinsen Hobby og kjøpte et Li-POLY 11.1V 1200mAh, 3 cellers batteri med lader. Ladet dette og plugget det i Twisteren. Satte greiene på golvet hjemme i stuen (heldig vis) og plugget i. Da den grønne lampen lyste konstant dro jeg i gassen og helien tok av, roterende med FULL GASS!! Ingen reaksjon på stikken, mens helien hang i taket. Ikke fikk jeg skrudd av motoren og den gikk på full gass. Hadde dette vært ute i det fri ville jeg ikke sett kopteret igjen noen gang.... men da hadde jeg ikke trengt å male over rotorstripene i taket... Drittum!!
Nå er jeg grounded og lurer på om noen kan svare meg på følgende:
1. Er hastighetskontrollen eller gyroen gåen, eller kan det være motoren til halerotoren som har gitt opp, eller begge deler.
2. Det nye batteriet, er det for sterkt?
3. Er det jeg som er helt på jordet eller opplever alle så mye kødd med maskinene sine?
Begynner og angre litt på at jeg ikke heller kjøpte sjokolade for de 2-3 tusen kronene jeg har lagt ut på dette flyet.....
MVH Trygve. Fersk så det kolder.
Comment