Announcement

Collapse
No announcement yet.

Raptor 90 som første heli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Raptor 90 som første heli?

    Hei!
    Jeg har planer om og starte opp med rc heli og lurer på om raptor 90 kan være noe alternativt?
    Jeg har sett den i aksjon og vet at den er ganske heftig men den kan vel settes opp for en nybegynner?
    Har tittet litt på siden til Theodor Bastberget og så at en komplett raptor 50 kommer på ca 14 lapper.
    Hvor mye koster samme startpakka for en raptor 90?
    Mvh: Alexander Gunvald

  • #2
    14 lapper for en komplett 50? Jeg gav max 9000 for min komplett med JR X-3810 sender, og Futaba GY401 m/9253.(alt nytt) Sjekk priser før du handler, det varierer veldig.

    Comment


    • #3
      Det kommer sikkert mange og utdyper dette mer.

      Men kort sagt, så koster Raptor 90 MYE mer en 50`en. Ikke bare deler og utstyret rundt. Men fuel også. Tror du kan spare deg pengene hvis du kjøper Raptor 50 istede. Dessuten så flyr 50`en like bra som 90`en.. I allefall veldig lenge. Raptor 90 er for folk som kan skikkelig å fly.

      Å kjøpe en ny Raptor 90 koster rundt 20 000,- hvis jeg skulle ha kjøpt den med det utsyret jeg ville hatt i en slik maskin. 50`en til det halve sikkert.
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        raptor 90n min kom på omtrent 21 lapper ferdig i lufta., og 60n med noe upgrades på ca 20. fuel kostnadene på en 90 er dobbelt så store som på en 50. 50n flyr en tank på ca 15 minutter. 90 min bruker 12. men tanken er jo over halvliter'n, dvs 7 turer på 4 litern. mens 50 har jeg ca 20 turer på kanna. har du mye penger, så kjøp 90, vil du fly med en sperk modell uten at det koster skjorta, kjøp 50. www.xmode.no har 50n til under 4 med motor. ett radio sett og en gyro og du er i gang.

        Lykke til
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment


        • #5
          Re: Raptor 90 som første heli?

          Originally posted by Alexander G
          Har tittet litt på siden til Theodor Bastberget og så at en komplett raptor 50 kommer på ca 14 lapper.
          Prisen er gammel og skal justeres. Har bedt om priser fra www.x-mode.no Vil nok komme under 10.000,- grensa da...
          Theodor Bastberget

          Airplanes are for people who can't fly helicopters!
          http://www.modellhelikopter.no

          Comment


          • #6
            Pakketilbud hos X-mode:

            Raptor 50 Helikopterpakke 1

            Raptor 50V2 m/TT pro50
            Hitec Eclipse m/5 stk HS-425
            Hex Starter Tool
            Remote Glow Adapter
            12V fuel pump
            Glow starter with 220C charger, 1800mah battery
            Hyper Pro power starter 12V start up to 1.8
            Futaba GY401 w/ FPS9253

            NOK 9000.00 Kr

            Kan ikke klage på prisen her! Er tross alt komplett sett det er snakk om her..
            Align T-Rex 550e 3GX
            Align T-Rex 450 Sport

            Comment


            • #7
              Da tror jeg at jeg kjøper 50"n......
              La oss si at jeg kjøper en raptor 50, den flyr bra og jeg er helmax fornøyd........hva hvist jeg eier raptor 50"n om 10 år til får man da tak i reservedeler?
              Det er min eneste bekymring , at man ikke får tak i reservedeler i framtiden....
              forresten Theodor jeg glemte og si at hjemmesida di er helmax!

              Comment


              • #8
                tror ikke dele tilgangen på denne typen kommer til å bli borte om 10 år. det er tross alt verdens mest solgte helikopter.den kan bli oppgradert, ja. men ikke helt borte tror jeg. man får jo deler til 15 år gamle kyosho helikopter ennå også.
                Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                www.airheads.no

                Comment


                • #9
                  Hei Alexander G!

                  Kjøp deg en Raptor 30. Det holder i bøtter og spann til å begynne med.(lenge). Uten option dill dall sirkuset. Billig i innkjøp, billig å knase, grei å fikse. Når du er skikkelig sikker på flyvninga di så kan du jo gå til innkjøp av noe større. (men, ville beholdt R30 til å trene inn nye øvelser)

                  Lykke til !
                  Mvh
                  Totto Dahle
                  www.tottoshobby.net - interesse "skala" helikoptere / warbirds
                  Medlem Agder Modellflyklubb

                  Comment


                  • #10
                    men du får tross alt 50n til samme pris, og den er endel sterkere for nettopp trening av nye øvelser. pluss at de fleste delene er de samme på 30 og 50, så koster det ikke mer om den detter i bakken. xmode tar 3750 for 5on med motor. tror ikke du kommer billigere ut med 30n.
                    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                    www.airheads.no

                    Comment


                    • #11
                      Er tt 50 motor"n som følger med bra?
                      Jeg har for en gangs skyld mye penger og har planer om å oppgradere mitt fremtidige heli til det ytterste!
                      Men jeg har det ganske travelt i vinter så jeg går til innkjøp av heliet i april.
                      Er det noen der ute som vet om det er rc heli klubb i kristiansands området?

                      Comment


                      • #12
                        Det sies at OS motoren er mer pålitelig og har litt mere krefter enn TT sin motor.. Har du penger til overs, så går du jo for OS motoren!
                        Align T-Rex 550e 3GX
                        Align T-Rex 450 Sport

                        Comment


                        • #13
                          jeg har kjørt 50 liter gjennom en tt50 motor, og den er fortsatt like god. for trening og slikts skyld er det tull å kjøpe os motoren. legg de kronene du sparer på motoren i gode servoer til swash plata isteden.tt motoren duger i massevis, og jeg vet at mange mener det samme
                          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                          www.airheads.no

                          Comment


                          • #14
                            Har du specs på TT og OS motoren Thomas? Er vel ikke så mye som skiller de, men det er vel litt høyere ytelese på OS`en?
                            Align T-Rex 550e 3GX
                            Align T-Rex 450 Sport

                            Comment


                            • #15
                              jeg har ikke det, men jeg har testa begge i r50, og forskjellen er ikke veldig overbevisende for en motor som ligger en prisklasse høyere. med en cy MPII pipe så er tt50n sprek nok til de aller fleste råe 3d øvelsene du stort sett bare kan drømme om, så jeg synes det er wasted money å kjøpe os, når man kan få en bra motor billigere.

                              thomas
                              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                              www.airheads.no

                              Comment

                              Working...
                              X