Unconfigured Ad

Collapse

oppsett av Align T-Rex 450 Pro V2 Super Combo på jr xg8

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AndreasH
    • Sep 2012
    • 3

oppsett av Align T-Rex 450 Pro V2 Super Combo på jr xg8

Jeg er helt ny når det gjelder helikopter. jeg har akkurat bygget en
    Align T-Rex 450 Pro V2 Super Combo
    jeg har koblet den til mottaker slik det står at man skal gjøre det, men jeg skjønner veldig lite av hvordan jeg skal stille det inn/sette det opp på senderen (jr xg8. noen som har erfaring med dette?

Mvh Andreas
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Har du en klubb lokalt hos deg der du kan henvende deg? Veldig vanskelig å svare på såpass generelt spørsmål via forum. Alternativ kan du gå inn på www.helifreak.com og se om Finless sine videoer kan hjelpe deg.

Comment

• AndreasH
      • Sep 2012
      • 3

Takk for svar
      Bor i elverum. Usikker på hvor nærmeste klubb er? Finnes ingen videoer av oppsett?

Mvh Andreas

Comment

• Jon Wold
        • Sep 2002
        • 949

Elverum flyklubb modell holder til på Starmoen: Elverum Flyklubb Modell | Facebook

I korte trekk skal du sette opp som følger:

- BRUK ET 4-cellers NIMH BATTERI KOBLET TIL MOTTAKEREN når du setter opp radio. Ikke koble til motorbatteriet før Throttle Hold er programmert og fungerer.
        - Velg riktig swashtype. Det står i manualen til radioen. Swashtype er ferdigprogrammert mikser basert på hvordan swashservoene er plassert
        - Sett opp Pitch og throttlekurve som beskrevet i helikopterets brukerveilledning, for både Hold, Normal og Idle up
        - Sjekk alle servoretninger, og reverser der det er nødvendig. Det står i helikoptermanualen hvilken retning de skal gå
        - Haleservoen skal styre nesa, ikke halen, dvs når du svinger høyre skal halen gå til venstre.
        - Programmere/justere gyro. Avhengig av gyro gjøres dette hhv. på gyroen og/eller i radioens gyromeny
        - Mål pitch med en pitchmåler utfra at flybar står i 0 grader
        - Fintuning av swashmix, dette står i radiomanualen. Du må finjustere slik at swashplata er helt plan uansett hvor mye pitchutslag du gir.
        - Sett opp regulatoren iht. regulatorens bruksanvisning.

OG IKKE MINST: Få en erfaren helipilot til å se over før du flyr. Det er fort gjort å kutte av seg huet.

Videoer og sågar ferdigprogrammerte oppsett florerer på nettet. Vær bare obs på at folk som legger ut dette ikke nødvendigvis har peiling, eller tar hensyn til dine behov for utslag osv.
        Last edited by Jon Wold; 13-09-12, 08:49.
        MVH

Jon Gunnar Wold

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

Her er videoer av alt du trenger å vite. Du må registrere deg på dette forumet for å få tilgang til filmene.
          Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first! - HeliFreak
          arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

Comment

• AndreasH
            • Sep 2012
            • 3

etter noen timer med utforsking på senderen + noen filmer av hvordan ting skal bevege seg har jeg endelig forstått hvordan jeg skal sette opp helikopteret alt er ferdig programmert og helikopteret flyr som en drøm

Takk for all hjelp og alle svar

Mvh Andreas

Comment

Working...