Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare si brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Unconfigured Ad
Collapse
oppsett av Align T-Rex 450 Pro V2 Super Combo på jr xg8
oppsett av Align T-Rex 450 Pro V2 Super Combo på jr xg8
Jeg er helt ny når det gjelder helikopter. jeg har akkurat bygget en
Align T-Rex 450 Pro V2 Super Combo
jeg har koblet den til mottaker slik det står at man skal gjøre det, men jeg skjønner veldig lite av hvordan jeg skal stille det inn/sette det opp på senderen (jr xg8. noen som har erfaring med dette?
Har du en klubb lokalt hos deg der du kan henvende deg? Veldig vanskelig å svare på såpass generelt spørsmål via forum. Alternativ kan du gå inn på www.helifreak.com og se om Finless sine videoer kan hjelpe deg.
- BRUK ET 4-cellers NIMH BATTERI KOBLET TIL MOTTAKEREN når du setter opp radio. Ikke koble til motorbatteriet før Throttle Hold er programmert og fungerer.
- Velg riktig swashtype. Det står i manualen til radioen. Swashtype er ferdigprogrammert mikser basert på hvordan swashservoene er plassert
- Sett opp Pitch og throttlekurve som beskrevet i helikopterets brukerveilledning, for både Hold, Normal og Idle up
- Sjekk alle servoretninger, og reverser der det er nødvendig. Det står i helikoptermanualen hvilken retning de skal gå
- Haleservoen skal styre nesa, ikke halen, dvs når du svinger høyre skal halen gå til venstre.
- Programmere/justere gyro. Avhengig av gyro gjøres dette hhv. på gyroen og/eller i radioens gyromeny
- Mål pitch med en pitchmåler utfra at flybar står i 0 grader
- Fintuning av swashmix, dette står i radiomanualen. Du må finjustere slik at swashplata er helt plan uansett hvor mye pitchutslag du gir.
- Sett opp regulatoren iht. regulatorens bruksanvisning.
OG IKKE MINST: Få en erfaren helipilot til å se over før du flyr. Det er fort gjort å kutte av seg huet.
Videoer og sågar ferdigprogrammerte oppsett florerer på nettet. Vær bare obs på at folk som legger ut dette ikke nødvendigvis har peiling, eller tar hensyn til dine behov for utslag osv.
etter noen timer med utforsking på senderen + noen filmer av hvordan ting skal bevege seg har jeg endelig forstått hvordan jeg skal sette opp helikopteret alt er ferdig programmert og helikopteret flyr som en drøm
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment