Announcement

Collapse
No announcement yet.

Helikopter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Helikopter

    Har tenkt å kjøpe mitt første helikopter, er det noen som kan annbefale et bra nybegynner helikopter?
    Er det noen som har erfaring med Raptor30 eller 50? Hvilken radio er bra?
    Har hatt en del fly alt fra skala til F3A men har ingen erfaring med helikopter, er det mye innstllinger som må gjøres? Er det slik at dette bør gjøres av en som har erfaring med dette eller kan man finne ut av dette selv?

    Kom med gode forslag!!

  • #2
    Di to største nybegynner modellerne i norge må vare Thunder Tiger Raptor 30 og Kyosh Caliber 30.

    Har du byggt plan i ett par år, så ska du sikkert klare av å bygge en heli også, men jag skulle rekommendere att du tar hjelp av en erfaren pilot till å gå over modellen og instillinger, samt ta opp den for di siste justeringarna/trimmingen. Helis er våldsomt annorledes en plan på denna punkten. De har knappt noen margin for feil.

    Innan du velger modell, syns jag du ska utforske hvem du kan få hjelp av, og velge modell etter vilken han kjenner till best. På den måten kan du få best hjelp muligt.
    Det er ingen større skillnad på Raptor 30 og Caliber 30 når di vel flyger, så vilken som er en bra modell for nybegynnere.

    Og, du må kansje kjøpe ny radio till din heli også. Det er veldigt få radios for fly som også har alle mixers man trenger for heli.

    /James
    Heli: Raptor 90STD, Fury Expert, Caliber 30, Zap 400, Caliber EP M24, Twister
    Radio: Hitec Eclipse 7

    Comment


    • #3
      skal du kjøpe raptor så ville jeg anbefalt deg en 50 size da den kommer på nesten helt den samme prisen.
      Kjøper du en 30 size så vil du oppgradere den til en 50 size etter en stund og det kan bli dyrt.....

      Comment


      • #4
        xmode har vannvittig bra pris på r50. han har og futaba gy 401 gyro til grei pris med servo. av servoer har helizone JR servoer til bra pris. radio er det mye forskjellig av. jeg kan anbefale JR PCM 9X. morten på helizone har denne og. fordelen med raptor i forhold til kyosho er deleprisene. jeg kan hive raptor 60en min i bakken minst 2 ganger, for samme pris som kompisen min kan kræsje caliberen sin en....

        Jeg fåresøår og at du bør ta kontakt med en erfaren heli pilot til å få hjelp med oppsettet etter at du(tror du) har bygd og programmert ferdig
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

        Comment

        Working...
        X