Announcement

Collapse
No announcement yet.

Oppsett Vbar express/pro gain hale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Oppsett Vbar express/pro gain hale

    Hei folkens.

    Dere proffe der ute som alltid er så snille og hjelper oss amatører. Jeg trenger litt hjelp til å forstå enkelte ting.

    I dag skulle jeg sette opp en trex 450 med mini Vbar express 5.3.

    Har jo gjort dette noen ganger nå, både på 450en min og 700en min. Men da har jeg brukt pro versjonen.

    Kompisen min hadde express versjonen og da var jeg litt ute å sykla. Med gain innstillinger spesielt på halen.

    På pro versjonen justerer mann alt via pc programmet. Gain her og der og hele sulamitten.

    Men på denne express versjonen var det slik jeg forsto at man justerer på radioen. (Dx7)
    Da kommer spørsmålet. Hva/hvordan justeres dette riktig. For at jeg skulle komme lavt nok i gain på halen måtte jeg justere både på travel adj. Og subtrim.

    Hadde en liten bittel rask sjelving på halen selv om jeg justerte opp eller ned .

    Er dette noe dere har vært borti.
    Har vurdert å få han til å oppgradere til pro for da er det såre enkelt.
    Men må han det? Bør han det?

  • #2
    Re: Oppsett Vbar express/pro gain hale

    Jeg hadde brukt gyro meny vil jeg tro.
    Men pro soft er billig, og da får du jo også vibrasjons analyse, logger og swashring for å nevne noe.
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment


    • #3
      Jeg har gjort dette en gang da jeg hadde Express en kort stund på min første Logo. Jeg kan ikke huske at det var noe spesielt forbundet med det. Du kan forresten velge gyro gain fra TX på pro også om du ønsker det. Det gjøres ved å sette Bank Selection til Aux->Gyro Gain.

      I Receiver menyen setter du hvam kanal du får gain signalet på "Aux/Gyro". Deretter kalibrerer du signalet i transmitter menyen. Da er det jo bare å finne ut hvordan radioens gain signal overføres til Vbar også tilpasse dette så man får de anbefalte verdiene. På T-rex 450 anbefales det å begynne på 60 så da er det bare å sette gain verdi i radio som gir 60 i Vbar. De behøver jo ikke å samsvare slik at du har 60 i radio og. Den kan jo være hva som helst.

      Får du satt gain for høyt kan du få oscillering på halen, men bittelitt skjelving som du sier høres ikke ut som oscillering. Slike skjelvinger får man etter min erfaring ikke bort ved hjelp av gain justeringer på Vbar. De skyldes som oftest at noe er feil som f.eks treghet i haleoverføringene.
      arhennie

      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
      http://hadelandmfk.no/
      www.henniehobby.no/arne

      Comment


      • #4
        Oppsett Vbar express/pro gain hale

        Ok. Da har jeg nok fått justert gain riktig. Mulig den står litt lavt nå.
        Testet når den før jeg justerte (da sto den veldig høyt). Da slo halen fram og tilbake kanskje 10 cm. Justerte ned da fikk jeg bort det men endte med den bittelille sjelvingen.
        Takk for tipset, da skal jeg se på det ved neste mulighet.

        Hva er egentlig forskjell på express og pro? Flere justeringer muligheter i pro?

        Comment


        • #5
          Det er vel forskjellen ja. Mere å justere på.
          arhennie

          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

          Comment

          Working...
          X