Har hatt dette liggende lenge. Har hatt det i luften kanskje 3 ganger.
Idag da jeg skulle ta meg en liten flygetur skjer følgende. Jeg spooler opp og rett før takeoff vrir halepartiet seg på bommen slik at det nesten går gale. Heliet vrir seg rundt slik som når hunden jakter på sin egen hale
Jeg tenker at det bare er å ta det med hjem for å stramme opp igjen, men så enkelt var det ikke. Det var skruer som hadde sprengt seg ut av den "kassen" bak der, så er nok lurt å investere i en hel tail assembly. Men dette er mekaniske ting som er greit nok å fikse. Men så kommer det jeg ikke skjønner.
Vel hjemme på kjøkkenbordet ser jeg at servoene står helt ute at posisjon. Slår på radio og kobler batteri. Da kommer det ingen lyd fra esc og gyroen står bare å blinker. Det er heller ingen reaksjon på stikkeinput. Servoene går heller ikke til senterposisjon
Noen som har en formening om hva som kan ha skjedd her med elektronikken?
Idag da jeg skulle ta meg en liten flygetur skjer følgende. Jeg spooler opp og rett før takeoff vrir halepartiet seg på bommen slik at det nesten går gale. Heliet vrir seg rundt slik som når hunden jakter på sin egen hale

Vel hjemme på kjøkkenbordet ser jeg at servoene står helt ute at posisjon. Slår på radio og kobler batteri. Da kommer det ingen lyd fra esc og gyroen står bare å blinker. Det er heller ingen reaksjon på stikkeinput. Servoene går heller ikke til senterposisjon
Noen som har en formening om hva som kan ha skjedd her med elektronikken?
Comment