Unconfigured Ad

Collapse

Walkera UFLYS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henriksen88
    • Nov 2012
    • 29

Walkera UFLYS

Heisann.

Jeg er helt fersk innen rc helikopter, men har lenge hatt lyst og begynne. Så, jeg har fått høre at min samboer har bestilt følgende helikopter til meg som takk for en tur til London jeg spanderte på henne og en venninne, Walkera UFLYS 4kanals CNC/Metall RC Helikopter RTF 2.4Ghz 3-axis gyro - Fjernstyrt RC Helikopter - www.rcbutikken.no - Din hobbybutikk på nett!

Jeg har ikke mye peiling på forskjellige merker og typer helikoptre enda, så derfor spør jeg her. Hvordan vil dette være for en nybegynner? Har helikoptret rimelig gode flyegenskaper? Forventer ikke ypperste kvalitet og egenskaper, men håper det skal være ok til og lære og fly med.

Setter pris på alle svar.

Mvh Henning Henriksen
    Align Trex 500L Dominator
    Walkera Ufly
    Micro helicopter
  • bjornal
    • Apr 2012
    • 764

Walkera har vel aldri vært kjent for å være den beste produsenten av helier, så personlig så hadde jeg nok styrt unna denne. Ta heller en titt på hvilke pakkeløsninger du kan få med en MCPX og en Spektrum DX-6. Det blir noe dyrere enn pakka du linker til, men da har du et helikopter som tåler det meste av juling samt at du kan fly inne i en hall og ute med mindre det blåser MYE (har flydd MCPX'en min i opp imot 15 m/s vind, det er en interressant opplevelse).

Skaff deg også simulator dersom du er "seriøs" med å begynne med rc-heli, det er et uvurderelig verktøy til å lære seg alle orienteringer du må kunne for å fly et heli greit. Trenger ikke være noe fancy, FMS som er gratis funker helt greit til dette formålet så kan du evt. oppgradere til Phoenix eller Realflight senere.
    Propellen skal være på toppen!
    Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Hei og velkommen på forumet! Helikopter er fantastisk artig, det må bare sies. Har holdt med mye forskjellige hobbyer gjennom hele livet men heli er uten tvil det som har gjort meg mest giret. Det går aldri an å bli fullt opplært og det er alltid nye ting å prøve. Det være seg ny elektronikk, mekanikk osv

Jeg har også vært av den oppfatning at Walkera er litt sånn "styr-unna" produkt. Men faktisk så kan man lese mye positivt om de de senere år. Spesielt etter de begynte med 3-axis gyro som medfølger dette helikopteret du har fått her. Om dette allerede er på veg i postkassa og du har fått pakka det ut er det verste som kan skje at det ikke er noe å ha. Men jeg vil uansett få en som er erfaren til å fly det til deg første gang. Om det er litt feil innstilt er det fort for at du får unødvendig mye ting å tenke på første tur. En forutsetning for at du skal lykkes er at heliet er satt opp mekanisk riktig og at gyro, servoer og elektronikk forøvrig er satt opp rett.

En annen ting som er en kjempefordel er om du tar en time eller to på simulator. Da får du stikketrening og får litt i fingrene hva de forskjellige stikkene gjør etc. Så slipper du å lære på den harde måten! Vi trenger så mange medlemmer i heli-miljøet vi kan få fatt i så jeg sier dette bare fordi jeg ønsker at du skal lykkes! Det står ingenting om hvor du bor, men jeg er overbevist om at du har en klubb i nærheten slik du kan få litt hjelp og tips på veg!

Lykke til!!

Comment

• Dabrun
        • Nov 2011
        • 38

Re: Walkera UFLYS

Nå har jeg ikke testet dette helikopteret, men jeg har walkera v120d02s og det flyr mye bedre enn Blade sitt mcpx hvertfall. (mcpx tåler litt mer)

Følg rådet til Trulsen å prøv å få noen som kan med helikopter til teste at alt er ok først.

Prøv å holdt halen mot deg hele tiden første gangene også da det er lettere å holde kontrollen da (synes jeg hvertfall)

Helikopter er veldig vanskelig i begynnelsen men desto artigere jo flinkere du blir

Comment

• henriksen88
          • Nov 2012
          • 29

Takker for svar. Det er nok allerede bestillt, så jeg får holde meg til denne modellen i starten hvertfall. Rimelig sikker jeg kommer til og bli bitt av basillen Jeg bor forresten i Egersund. Har funnet ut det er en klubb på Forus. Vet ikke om andre klubber enn dette. Har sett en del videoer på youtube om hvordan man bør lære seg. Ser det er litt forskjellige meninger. Men mye som går igjen er i starten og ikke la helikopteret ta av, men bare subbe litt langs bakken. Så hovring etter dette, i forskjellige mønstre etterhvert. Har ingen planer om og gi full gass og fyke rett til værs første gangen for og si det sånn.

Jobber i et firma som heter Sørvest betongsaging, og vi har et ganske stort lager med ca 10-12 m takhøyde, kanskje 400 kvadratmeter stort, om ikke større. Tenkte trene her en del. Så slipper jeg vind i starten pluss god plass og boltre meg på. Skal absolutt vurdere simulator. Er dette noe som må bestilles eller har de det gjerne i hobbybutikker? Har lest på nettet det skal være en bra hobbybutikk med tanke på rc i Stavanger.

Henriksen88
          Walkera Ufly
          Micro helicopter

Comment

• tyor
            • Mar 2005
            • 9757

hvis du bor i egersund så har du vel øgrey hobby like ved der kan de sikkert hjelpe deg med simulator

Flysimulatorer Ikarus - Øgrey Hobby
            Tom Nohr
            Tennisveien 9
            2450 Rena

Frsky taranis 9+
            Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
            Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
            + diverse små ting

Comment

• henriksen88
              • Nov 2012
              • 29

Stemmer det ja, Øgrey har jeg vært på gjennom alle år, siklet på diverse modeller i utstillingsviduet Jeg hadde glemt butikken i forbifarten, takk for påminnelsen! Skal sjekke ut simulatorene deres.
              Walkera Ufly
              Micro helicopter

Comment

• Flyfreaken
                • Dec 2009
                • 717

Hei og velkommen i en fantastisk hobby og et kanonbra forum! En helt grei sim finnes på denne linken: ClearView RC Flight Simulator - Home Da trenger du en sender med simulatorkabel i tillegg Lykke til!

Comment

Working...