Announcement

Collapse
No announcement yet.

Nybegynner på heli - velge DFC eller ikke?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Nybegynner på heli - velge DFC eller ikke?

    Hei,
    jeg er helt nybegynner på heli, og vurderer å skaffe meg et trex 500, event. andre i 500-klassen. Valget står mellom DFC eller ikke. Heliet skal være FBL.
    Da ber jeg dere erfarne flyvere å komme med deres synspunkter rundt dette. Er det ene bedre eller lettere å lære på enn det andre?

    Takker for all hjelp jeg kan få.

    Mvh
    Johnny

  • #2
    Nybegynner på heli - velge DFC eller ikke?

    Hvis det kun gjelder t-rex 500 fbl med eller uten dfc så er jeg ganske sikker på at du ikke vil merke noen forskjell som nybegynner.
    * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

    Comment


    • #3
      Det spørsmålet der får du sikkert mange svar på.
      Hva som er best av dfc og normal hode er det mye uenighet på
      Når align kom med sin utgave av dfc var det mye diskusjon rundt dette, og mange syntes dfc fløy så mye bedre enn det vanlige hodet.
      Nå når goblin 630 kom og gikk over fra dfc til vanlig hode var det plutselig flere av de samme personene som mente att det vanlige var bedre enn dfc likevel.

      Dfc systemet tolererer vel ingen bevegelse i demperene i hodet uten att dfc linkene blir satt under stress, og phasing bør vel også teoretisk kunne bli litt feil i såfall vil jeg tro. Derfor kjører de harde pom dempere i hodet.
      Dfc krever høy headspeed pga de harde pom demperene.
      Mange sverget på att roll og flip og topphastighet ble raskere med dfc.
      Hodet sitter lavere med dfc enn med vanelig hode, og det ser bedre ut.

      Det orginale systemet fungerer helt greit, og er mer allsidig i forhold til headspeed da du faktisk har dempere som har en funksjon i hodet, og kan byttes til mykere eller hardere hvis du vil.