Unconfigured Ad

Collapse

hvilket heli skal jag kjøpe? 500size

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tyor
    • Mar 2005
    • 9757

Har bestemt meg for å prøve meg på helikopter igjen på nyåret, og sitter å kikker litt rundt på forskjellige innenlands og utenlands.

Har bestemt meg for noe, det skal være elektrisk, ang størrelse så kunne jeg tenkt meg 500, for å få litt størrelse på det uten att det blir for dyrt. Når det gjelder erfaring så har jeg hatt en tz50 og noen små walkera greier før. klarer å fly litt rundt men er ikke noen garvet pilot.

det som frister mest er jo t-rex500 men frister også med en rimeligere fra HK. og skal man kjøpe fbl eller gå for den gode gamle med fly bar.

Dere som har prøvd HK sine heli, er kvaliteten så mye dårligere en t-rex som prisen tilsier?

Kom gjerne med både erfaringer og tips
    Tom Nohr
    Tennisveien 9
    2450 Rena

Frsky taranis 9+
    Turnigy H.A.L. hexacopter. m/naza.m og nex5r
    Fieseler storch fra black horse m/ngh gf38
    + diverse små ting
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Jeg ville kjøpt en 500 av kjent merke! Drit i HK, det fører bare med seg mer trøbbel og irritasjon enn nødvendig...

Jeg var sinnsykt fornøyd med Trex 500, så jeg ville kanskje sett på Trex 500 EFL Pro. Det er mye for pengene, alle komponentene passer godt sammen og du får hva du betaler for. Personlig er jeg ikke fan av 3GX men jeg testa en her en dag med den nyeste software V3.0 og den fløy faktisk greit. Så er ikke redd for å anbefale den komboen. Om du får den uten gyro er jo BeastX en sikker vinner men det er plenty godt nok med 3GX vil jeg tro..

Comment

• xilian
      Chief Executive Officer
      • Feb 2009
      • 6522

Align T-Rex 550E DFC Super Combo - elefun.no - Radiostyrt hobby
      Tom I. Arntsen

Comment

• tyor
        • Mar 2005
        • 9757

Takker for tipsene. det heller mere mot t-rex ja

men er jo stor prisforskjell på med og uten flybar. Hva er egentlig den store fordelen med å ikke ha flybar? Tenker mest på om det er noe jeg vil merke som nesten nybegynner. også lurer jeg på om det er mye innstillinger osv få få en fbl kontroller til å funke slik man vil

Går med tanker om å kanskje investere i en naza-h og etterhvert. har det da noe å si om det er fbl eller ikke tro ?
        Tom Nohr
        Tennisveien 9
        2450 Rena

Frsky taranis 9+
        + diverse små ting

Comment

• xilian
          Chief Executive Officer
          • Feb 2009
          • 6522

Kjøp pakka over + Align APS Gyro - elefun.no - Radiostyrt hobby

Da snakkær'vi
          Tom I. Arntsen

Comment

• andersand
            • May 2012
            • 2316

Originally posted by tyor
            Takker for tipsene. det heller mere mot t-rex ja

men er jo stor prisforskjell på med og uten flybar. Hva er egentlig den store fordelen med å ikke ha flybar? Tenker mest på om det er noe jeg vil merke som nesten nybegynner. også lurer jeg på om det er mye innstillinger osv få få en fbl kontroller til å funke slik man vil

Går med tanker om å kanskje investere i en naza-h og etterhvert. har det da noe å si om det er fbl eller ikke tro ?
            naza h krever fbl.

gå for fbl.

flybar er for gamle raringer med nitro *gjemme seg*

*jeg* synes fbl oppsett uansett kontroller er uendelig mye enklere enn fb.

Comment

• Guest

#7 Unapproved
              Her er en link til valg av 500 Size Heli det var mange gode forslag der.

http://www.modellflynytt.no/thread32336.html

Comment

• tyor
                • Mar 2005
                • 9757

Originally posted by xilian
                Kjøp pakka over + Align APS Gyro - elefun.no - Radiostyrt hobby

Da snakkær'vi
                hehe ja men da snakker ikke banken med meg mere

men etter att jeg har lest litt mere om naza h så ser det ut som den har innebygd fbl kontroller. vil det si at jeg ikke trenger en anne kontroller for fbl hvis jeg innvesterer i naza med en gang
                Tom Nohr
                Tennisveien 9
                2450 Rena

Frsky taranis 9+
                + diverse små ting

Comment

• arhennie
                  • Mar 2008
                  • 4316

Du spør om FBL eller FB. Det du oppnår med FB er vel kombinasjonen av stabilitet og samtidig som agressiv og vill du måtte ønske. Små heli flyr straks som et stort og de flyr mer på skinner.

Bakdelen er dersom du får strul med oppsett. Som regel går det vel greit, og du er jo en svært erfaren RC mann. Men en utfordring med FBL kan være det at du ikke styrer heliet direkte. Du styrer gyroen som igjen styrer heliet. Du risikerer og slåss med noe som ikke flyr som det skal, uten å vite om det er du som ikke kan fly, eller om du slåss med feil oppsett.

Så jeg pleier foreslå å starte med en FB maskin. Så kan du jo bygge om til FBL når som helst. Da har du jo et utgangspunkt når du skal få FBL systemet til å fungere som ønsket.

Var jeg deg hadde jeg satset på denne modellen:
                  Align T-Rex 500E Super Combo KX017014T - elefun.no - Radiostyrt hobby
                  arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

Comment

• tyor
                    • Mar 2005
                    • 9757

Har sett på den og ja. og er jo litt å spare på den i forhold til FBL. som du sier så kan man jo oppgradere seinere.
                    jaja må tenke litt. blir ikke før litt ut i januar det blir handling

Takker for alle tips foreløbig, men det er bare å komme med mere hvis dere har noen synspunkter
                    Tom Nohr
                    Tennisveien 9
                    2450 Rena

Frsky taranis 9+
                    + diverse små ting

Comment

• kristianwest
                      • May 2011
                      • 1769

Originally posted by tyor
                      hehe ja men da snakker ikke banken med meg mere

men etter att jeg har lest litt mere om naza h så ser det ut som den har innebygd fbl kontroller. vil det si at jeg ikke trenger en anne kontroller for fbl hvis jeg innvesterer i naza med en gang
                      Naza H er en FBL-kontroller, akkurat som V-Bar, BeastX og andre. Alle disse har gyroer (stabilisering) for både halen, aileron og elevator. Du trenger altså ikke mer enn én gyroboks uansett.
                      I tillegg trenger du selvsagt esc/bec og mottaker/satelitter.

Det er ikke GPS i Naza H-boksen, men det kan kjøpes ved siden av og kobles til hvis du ønsker.
                      Last edited by kristianwest; 31-12-12, 16:38.
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

Comment

• tyor
                        • Mar 2005
                        • 9757

var det jeg skjønte når jeg leste litt nøyere. lurer på om det da blir en FB først, også bygge om til fbl med naza seinere.

Grunnen til att vil prøve naza på heli er for att jeg har det på en quad og er fornøyd med hvordan den virker der, og var i hvertfall veldig enkel å sette opp på den.
                        Tom Nohr
                        Tennisveien 9
                        2450 Rena

Frsky taranis 9+
                        + diverse små ting

Comment

• tyor
                          • Mar 2005
                          • 9757

Ett spørsmål til. hvis jeg skal bygge om en FB til FBL. hva er det jeg trenger da utenom FBL kontrolleren. Lurer på om det egentlig er like greit å gå for FBL med en gang sånn prismessig
                          Tom Nohr
                          Tennisveien 9
                          2450 Rena

Frsky taranis 9+
                          + diverse små ting

Comment

• arhennie
                            • Mar 2008
                            • 4316

Du får kjøpt komplette hoder eller konverteringskit. Enten orginale Align eller rimeligere kopier som gjør samme jobben.
                            arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

Comment

• SveinungH
                              • Dec 2010
                              • 63

Glem HK-greier. Jeg har prøvd noen ganger bare for å se om det går - men det er bare trøbbel! Det siste jeg hadde ga jeg bort. Hadde ikke samvittighet til å ta noe for det Elendige greier.

Hva med å kjøpe en Trex500 på bruktmarkedet? Kan godt være med FB. Mange selger med noen reservedeler også. Kjekt å ha. Husk - det SKAL i bakken. Dumt å tømme lommeboka på nytt og flott. Kjøp heller 2-3 brukte
                              Condor modellflyklubb (Vestfold / Re kommune)

Comment

Working...