Unconfigured Ad

Collapse

Twister HJELP ER DETTE NORMALT?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Per Eilertsen
    • Jan 2005
    • 1

Twister HJELP ER DETTE NORMALT?

Halloy`s
    Har nylig kjøpt meg Twister,og er helt fersk på heli.
    Men det virker som det vil legge seg til høyre(jeg står da bak heli`n) når jeg prøver å hovre(lette? usikker på uttrykket)
    Det hjelper lite å kompansere til venstre,det ser ut til at det vil legge seg på rygg.

Har noen noe tips til en fersk Heli flyver?

Tør ikke prøve mere,vil ikke havarere med en gang. Men klør etter å hovre. :P
  • Tintin
    • Jan 2005
    • 4631

Er langtfra noen ekspert men har selv et Twister (regner med at vi snakker Twister med FP)
    Sånn umiddelbart er det litt rart at det vil til høyre for de drar normalt til venstre om du øker throttle sakte.
    Går halemotor rett vei? (Spak høyre, nese mot høyre og v.v.)
    Er trimmene sentrert? (ikke throttle nødv vis)
    Er alle linkene på?

Om du ikke letter men bare gir svakt gass begynner det da å flytte seg høyre eller venstre?
    Virker kontrollene som de skal, dvs høyre spak mot høyre - swash platen vipper mot høyre og v.v. + samme for spak forover/bakover.

Tips, kjøp treningsunderstell snarest mulig, stor hjelp for ferskinger kan jeg bekrefte.

Comment

• heli freak
      • Jan 2005
      • 2

jeg har også twister. funka bra i starten men nå er heliet helt herp. min drar for mye til venstre. jeg begynner å bli ganske så lei twister nå ! mye som går i stykker.
      Ole-M. stenmyren

T.W.I.S.T.E.R

Comment

• ThomasB
        • Aug 2004
        • 1305

da bør du prøve å justere gain og sensetivity hvis den vrir seg mye. det skal den ikke gjøre
        Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
        www.airheads.no

Comment

Working...