Announcement

Collapse
No announcement yet.

Brukt hirobo nitroheli?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Brukt hirobo nitroheli?

    Heisan, sitter og tråler mellom finn.no og rcmarked og har kommet over en del billige nitrohelikopter fra Hirobo. Fikk akkurat lov til å handle, så er veldig i tenkeboksen. Er det lurt å kjøpe en 50 size nitroheli av typen Hirobo Sceadu når jeg har så godt som null erfaring med helikopter? Tenker å bruke det til å hovre litt pent rundt i en opplyst gårdsplass da jeg ikke ser dagslyset hjemme på grunn av jobb og skole, noe som setter en markant stopper for flyginga vinterstid. Behersker fint et helikopter på sim og fløy Esky Honey Bee for noen år siden, om det kan kalles helikopter da... x) Så er dette et dødfødt prosjekt eller noe jeg kan få til om jeg leser meg opp litt på oppsett og diverse samt tar det veldig pent? Ha en fin kveld folkens!

  • #2
    Kan være de er litt ukurante på deler. Sjekk opp det først. Tror heller jeg hadde satset på en gammel Raptor. Har du flydd E-sky før så kan du antagelig fly alt. De du ser på er stabile og fine å fly. Startet selv med Raptor 50.
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      Norwegian Modellers er ikke veldig langt unna der jeg bor og de har vist deler ifølge nettbutikken, men hva leveringstida er aner jeg ikke... Har hørt den settningen der før ja, så regner med flybiten kommer til å gå greit, så lenge jeg ikke sattser over evne Raptor er kanskje et bedre alternativ eller?

      Comment


      • #4
        Om det er noe bedre skal jeg si noe om. Har hatt en Hirobo SDX selv og det var en veldig fin maskin. Men det er en nyere utgave da. Men Raptor er veldig fin den og, og den er i allefall svært kurant på deler. Og billige deler. Sjekk hos Elefun. Hirobo'n er sikkert et bra valg det og, men sjekk at deler er lett tilgjengelig så du slipper å måtte vente på deler eller enda verre å slite med å få tak i.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Originally posted by Pistepirkko
          Hvis du bruker ebay så er det mulig å billige reservedeler til Hirobo men hvis du planlegger å kjøpe fra butikken i norge eks hoved drev kommer du fort opp i prisen av en Trex 800 trekker. ved første kræsj

          Hirobo Main gear SE 77T m/enveislager 850,- kr
          Så det var litt syke priser ute og gikk ja :/ Blir nok isåfall bare smårask jeg handler fra Norge og om noe større skulle gå blir det nok Ebay... Dårlig løsning? Ser ut som om Ebay har det meste også Og om jeg skulle sette planene ut i livet, hva bør jeg eventuelt gjøre med helien før jeg tar den opp i og med det isåfall er brukt? Regner med det er noen slags form for service som er nødvendig? Sorry for dumme spørsmål, men er som sagt grønn på helikopter

          Comment


          • #6
            Start med en trex 500 fra elfun da har du ett fint å stabilt heli som ikke har dyre deler.
            Jeg startet med Trex 450 sport men den er litt mere vinglete.

            Align T-Rex 500E Super Combo KX017014T - elefun.no - Radiostyrt hobby

            Comment


            • #7
              Originally posted by Pistepirkko View Post
              Start med en trex 500 fra elfun da har du ett fint å stabilt heli som ikke har dyre deler.
              Jeg startet med Trex 450 sport men den er litt mere vinglete.

              Align T-Rex 500E Super Combo KX017014T - elefun.no - Radiostyrt hobby
              Lite hissen på å kjøpe nytt heli bare for å hovre litt i gårdsplassen nå vinterstid... Desuten har jeg lyst på noe som lager lyd, for en gangs skyld!

              Comment


              • #8
                Det var flere på Kjose i Larvik som hadde Hirobo Sceadu og de skrøyt veldig av dette helikopteret der var det ett stort miljø der alle brukte Nitro av samme grunn som deg Brumm Brumm Du burde se på arhennie sin hjemme side hvordan han kom igang.

                henniehobby


                Jeg fikk tak i noen filmer som ga en elementær inføring.

                An Introduction To RC Model Helicopters
                From Buying To Flying Model Helicopters
                RC Helicopter Setup And Balance
                Last edited by Pistepirkko; 09-01-13, 07:07.

                Comment


                • #9
                  Huff, er farlig frista nå! Har sendt mail på et par helier så får vi se hva det blir til Om det blir handel blir det nok en del dumme spørsmål, men det får så være!

                  Comment


                  • #10
                    Flere i Tønsberg som også hadde Hirobo Sceadu før (av naturlige årsaker..). Veldig stødig og lett fløyet heli. Deler kjøper du hos Rotordisc'n i Danmark, nesten halv pris av NM og så har de på lager..
                    Sebart Wind S Pro, Sebart Miss Wind, Stratair Viper, T-rex 550, Topline Standard, V-ultra ++

                    Comment


                    • #11
                      Meld deg inn på Helifreak.com - Fun, Learning, Friendship and Mutual Respect ( Gratis )
                      HeliFreak > R/C Helicopters > Finless Bob's Helifreak Tech Room >Heli Skills and Setup 101 - LOOK here first!
                      Her er 2/ 300 videoer med alt som trengs for å sette sammen ditt første helicopter

                      Trex 500 Build Videos - HeliFreak

                      Comment


                      • #12
                        Da har jeg handla!!! Blei en 50 size Hirobo Sceadu som jeg fikk komplett for en billig penge. Laster opp noen bilder etterpå om folk er interessert Dette gleder jeg meg VELDIG til

                        Comment


                        • #13
                          Brukt hirobo nitroheli?

                          Originally posted by Flyfreaken View Post
                          Da har jeg handla!!! Blei en 50 size Hirobo Sceadu som jeg fikk komplett for en billig penge. Laster opp noen bilder etterpå om folk er interessert Dette gleder jeg meg VELDIG til
                          Gratulerer! Skjønner veldig godt at du gleder deg Har ikke erfaring med Hirobo, men jeg kan ikke skjønne annet enn at det er bra greier.

                          Hva sitter i den av motor, servoer, gyro osv osv?
                          Kristian Westgård
                          Nittedal

                          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                          — Neil Armstrong

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Flyfreaken View Post
                            Da har jeg handla!!! Blei en 50 size Hirobo Sceadu som jeg fikk komplett for en billig penge. Laster opp noen bilder etterpå om folk er interessert Dette gleder jeg meg VELDIG til
                            Gratulerer med ett fint helicopter, jeg kjøpte også ett i går "Trex 500e Super combo" fra FH
                            Den så finut den "Rotordisc" siden Larsen henviste til med deler til Hirobo

                            Comment


                            • #15
                              Grattulerer til deg også! Alt av servoer er Futaba FP-S14B, motor er OS MAX 50 og Gyro er Futaba GY240. Helikopteret er vist nok satt opp av Rune Nessen, så skal slippe å røre noe som helst før jeg tar det opp. Dog kunne jeg tenke meg at noen med peiling kunne sett over. Noen i nærheten av Lardal/Larvik som vil hjelpe en fersking innenfor helikopter? Tror også kvalliteten på dette er upåklagelig, men så er jeg vant med E-Sky helier og det sier jo sitt! x)

                              Comment

                              Working...
                              X