Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 500 og beast x med FB?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 500 og beast x med FB?

    Hei og hå.
    Jeg vurderer å kjøpe meg et brukt trex 500 esc. Denne modellen har flybar. det følger ikke med mottaker på heliet. Hva bør jeg kjøpe? Jeg har tenkt å oppgradere til FBL på sikt. Så lurte på en slik Small Size Hobbyland AS. Eller virker den bare på FBL?
    Og når vi først er i gang. Hvilket sett er best for oppgradering?
    Jeg har kun en dx6i spektrum radio. Er det tilstrekkelig for dette helikopteret?
    Mvh Eivind
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

  • #2
    AR7200BX er en kombinert FBL-gyro/unit og mottaker, så den forutsetter at du har FBL hode..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Originally posted by Brumm View Post
      AR7200BX er en kombinert FBL-gyro/unit og mottaker, så den forutsetter at du har FBL hode..
      Ja det var det jeg trodde. Får kjøpe en enkel mottaker da i første omgang og håpe at jeg ikkje krasjer og ødelegger flybar hodet med en gang. For når jeg først skal bytte alt, så bytter jeg like gjerne til FBL.
      Hvilken mottaker bør jeg ha, noen nevnte at jeg trenger satelitt på 500 size og oppover, hva er det? en ekstra antenne?
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        ar7200bx går gullegodt mot dx6i


        500en flyr også knallbra med denne, sattelitt er ikke noe must på denne synes jeg siden det er fullsize, men kan jo ha...

        Comment


        • #5
          En satelitt er en ekstra mottaker av en spesiell type som kan plugges i en normal mottaker som støtter dette.Spektrum DSMX Remote Receiver - elefun.no - Radiostyrt hobby
          (AR7200 støtter dette bl.a dette)
          Beastx støtter å brukes som halegyro hvis du ikke vil bruke den som fbl gyro, og en ar7200bx er en kombinert beastx og spektrum mottaker.
          Vil være veldig overrasket om denne ikke også støtter dette.
          Kjøper du da denne, trenger du bare kjøpe flybarless hodet senere, så har du alt du trenger.
          (Sålenge servoene dine er digitale og kjappe nok)
          AR7200bx forutsetter selvsagt att du bruker spektrum radio, har du ikke det er nok en beastx ett bedre valg

          EDIT: Ser ar7200bx IKKE støtter å bli brukt som ren halegyro. Sært.
          Da er nok den billigste ruten en ren mottaker som du skrev selv, og bruke fb hodet til du vil oppgradere til fbl.
          Last edited by jonny; 30-01-13, 15:26.
          ---------------------------------------------
          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
          Mikado logo 600 3D Vbar
          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

          Comment


          • #6
            Ar7200BX støtter ikke å bli brukt som ren halegyro. Derimot så gjør de "rene" BeastX enhetene det.
            * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

            Comment


            • #7
              Det som står i helikopteret nå er:
              Gyro: align gp780,
              Align DS520 som rudder-servo
              3x Align DS510 på swash

              Kan jeg oppgradere til FBL med dette? Beklager dumme spørsmål, men sånn er det en gang å være nybegynner. Skulle hatt en lærebok å lese på senga
              Og igjen, min dx6i er ikke noen begrensning sant?
              T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

              Comment


              • #8
                Originally posted by Bergen80 View Post
                Det som står i helikopteret nå er:
                Gyro: align gp780,
                Align DS520 som rudder-servo
                3x Align DS510 på swash

                Kan jeg oppgradere til FBL med dette? Beklager dumme spørsmål, men sånn er det en gang å være nybegynner. Skulle hatt en lærebok å lese på senga
                Og igjen, min dx6i er ikke noen begrensning sant?

                Jupp - det kan du! Gode servoer det der! DX6i kan du fint bruke ja

                Det du trenger er en gyro, feks microbeast og et FBL hode! Feks Align sitt 3G hode, RJX hode osv!

                Comment


                • #9
                  align, tarot osv, mange har hoder til denne, som trulsen sier, servoene er fine for fbl også

                  dx6i funker finfint, ingen begrensning.

                  kast på en ar7200bx og fbl hode, så flyr den veeeldig bra. Jeg synes 500 er fin size å starte på, men litt mpcx/nano bør du kunne hovre først.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Trulsen View Post
                    Jupp - det kan du! Gode servoer det der! DX6i kan du fint bruke ja

                    Det du trenger er en gyro, feks microbeast og et FBL hode! Feks Align sitt 3G hode, RJX hode osv!
                    Så et slikt 08-8507 FBL Conversion Kit f.eks og en slik Microbeast BEASTX Flybarless Controller V3 BXM76000 ?
                    Er jo ikke kjempebillig, men dette er kanskje billigste måten å bygge om?
                    Vil uansett fly litt med flybaren slik at jeg får prøvd det og se hvordan det virker. Også for å utsette utleggene litt slik at ikke alt kommer på èn gang.
                    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by andersand View Post
                      align, tarot osv, mange har hoder til denne, som trulsen sier, servoene er fine for fbl også

                      dx6i funker finfint, ingen begrensning.

                      kast på en ar7200bx og fbl hode, så flyr den veeeldig bra. Jeg synes 500 er fin size å starte på, men litt mpcx/nano bør du kunne hovre først.
                      Jeg har en Blade 130x og en Nano som jeg flyr rundt med når minstejenta tar formiddagslur. 130X ute når været er fint og nano innendørs når været er som i dag. Øver også på simulator, flyr nesten bare med trex 500 på simulatoren. Klarer åttetall og enkel hovring oppned
                      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                      Comment


                      • #12
                        Duuude, da klarer du LETT å fly en 500, spesielt fbl hvor man kan pille seg i nesa, og gjøre ymse i stabil invert hover .)

                        men sim != ordentlig men du har jo basicen

                        delene du har funnet er riv ruskende feil. det er annen produsent og heli. compass 6hv.

                        og velg heller en ar7200bx, du får den til samme pris, så har du bare 1 enhet.

                        krasj 500en, også skifter du til FBL, så slipper du flybar setupen evnt har jeg 1 ekstra komplett hode for 500 flybar her som er ferdig satt opp

                        dette er den du trenger i hovedsak, og mainshaft
                        Tarot 500 Flybarless Rotor Head TL50123

                        jeg foretrekker 500 fbl med swash followers på 500, kontra DFC hodet, mindre fancy, mer robust.

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by andersand View Post
                          Duuude, da klarer du LETT å fly en 500, spesielt fbl hvor man kan pille seg i nesa, og gjøre ymse i stabil invert hover .)

                          men sim != ordentlig men du har jo basicen

                          delene du har funnet er riv ruskende feil. det er annen produsent og heli. compass 6hv.

                          og velg heller en ar7200bx, du får den til samme pris, så har du bare 1 enhet.

                          krasj 500en, også skifter du til FBL, så slipper du flybar setupen evnt har jeg 1 ekstra komplett hode for 500 flybar her som er ferdig satt opp

                          dette er den du trenger i hovedsak, og mainshaft
                          Tarot 500 Flybarless Rotor Head TL50123

                          jeg foretrekker 500 fbl med swash followers på 500, kontra DFC hodet, mindre fancy, mer robust.
                          Swash followers sier ikke meg noe da. Og hodet var jo billig, og så svært enkelt ut å montere.
                          Hvor er billigste å bestille ar7200bx da? om det bare skiller 100 kr så bestiller jeg fra Norge.
                          Må jo uansett bestille mottaker for å klare å fly heliet.
                          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                          Comment


                          • #14
                            Lading

                            har bestilt meg en slik :IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE) for å lade batteriene til blade 130X en. Spørsmålet er jo om den klarer å lade batteriene til 500 heliet også?
                            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Bergen80 View Post
                              har bestilt meg en slik :IMAX B6-AC Charger/Discharger 1-6 Cells (GENUINE) for å lade batteriene til blade 130X en. Spørsmålet er jo om den klarer å lade batteriene til 500 heliet også?
                              Det tar griselang tid, men jeg har flydd mye 450 og 500 på den, krever noe mer planlegging er liksom ikke snakk om å lade 4-5 batterier 20 min før du flyr... mer sånn 1 i timen om du er heldig

                              Comment

                              Working...
                              X