Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny med heli

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny med heli

    Hei
    Jeg er ganske ny i heli. Kjøpte meg en Blade mCPx i begynnelsen av sommer 2012, men ledningen til batteripluggen røk etter to måneder, la deretter heliet på hyllen. Nå har jeg akkurat fått fikset det. Jeg har en DX4e kontroll, skal oppgradere til en DX6i, men lurer på et større heli også. Hva vil dere anbefale?
    Goblin 500 Ikon
    Blade 230S
    Spektrum DX7


  • #2
    Originally posted by ErikMeidell View Post
    Hei
    Jeg er ganske ny i heli. Kjøpte meg en Blade mCPx i begynnelsen av sommer 2012, men ledningen til batteripluggen røk etter to måneder, la deretter heliet på hyllen. Nå har jeg akkurat fått fikset det. Jeg har en DX4e kontroll, skal oppgradere til en DX6i, men lurer på et større heli også. Hva vil dere anbefale?
    Hvor mye større?
    Om du skal fly rundt i hagen og trene er Blade 130X fin.
    Om du vil ut på et jorde og fly rundt litt skikkelig ville jeg bygget meg en slik: KX017014T - Align T-Rex 500E Super Combo - Løten RC Shop AS
    Evt kjøp en brukt i samme klasse. Gjerne flybarless. 500 er fin størrelse å starte på sies det om en skal ha stort. Stabilt og relativt billig i en kræsj.
    Ellers er jo simulator et must, Aner ikke hvor mye trening du har fått med mcpx'en. de er jo veldig fin å trene med de og.
    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

    Comment


    • #3
      Jeg er bare 16 år så har ikke noe stort med penger, så blir kanskje litt dyrt for meg å bygge en 500. Tenkte kanskje opp mot 450 størrelsen men alt under er greit. Har sett litt på 130 X, men ganske usikker på hva jeg skal kjøpe. Bor i Bergen så der har jeg smallsize, er Blade 450 et bra heli?
      Goblin 500 Ikon
      Blade 230S
      Spektrum DX7

      Comment


      • #4
        Ang størrelse vil jeg si 500 er perfekt med tanke på pris vs performance! Trex 500 flyr veldig bra, det må sies! Det kommer selvsagt også mest ann på budsjettet ditt. Om du først skal oppgradere radioen vil jeg egentlig anbefale deg å hoppe rett på DX7s. Mener jeg betalte ca 1500,- ny hos smallsize i Bergen for min sin som jeg har som radio nr 2.

        Comment


        • #5
          Tror kanskje jeg skal begynne å gå opp til en 130 X før jeg går videre til 500!
          Goblin 500 Ikon
          Blade 230S
          Spektrum DX7

          Comment


          • #6
            Originally posted by ErikMeidell View Post
            Tror kanskje jeg skal begynne å gå opp til en 130 X før jeg går videre til 500!
            Det er nok lurt. Kræsjer du 500'en så går det en uke og 1000kr før du kan fly igjen. med 130'en kan som oftes plukke den opp og fly mer, Men regn med litt tid på deleskifting på den også. Det er en del issues med de om de ikke er fint satt opp. les gjerne mer på helifreakforumet. fordelen med en 130 er at den blir aldri kjedelig når du blir flinkere, den er kapabel til de villeste 3D om du vil det.
            Også flyr jeg og mange andre her på forumet på stend i helgene når været er fint og da kan du få hjelp og tips om det trengs. Jeg har 130X selv og har snart skiftet alle delene på det så begynner å få litt erfaring på mekkefronten.
            Et tips er å kjøpe ekstra bevel gear i metall når du kjøper helikopteret. de ryker fort. det er det tannhjulet som er øverst på hovedakslingen som overfører krefter til halerotoren.
            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

            Comment


            • #7
              RCMarked.no / Blade 130x selges
              kjøp med dx7s. Så er du i god gang
              T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

              Comment


              • #8
                130x er også kjent for og være litt (self destruct) og mange bruker mye penger på deler, men de er jo ikke dyre da.

                Forslag er og spare opp litt til og gå for 300x, har en selv som ikke har byttet en eneste del uttatt oppgradert til CF Hoved blader...det ble kjøpt september 12 og var mitt første helikopter og fått en del med fart..
                Audun Johnsrud
                Nittedal - HMFK

                * Flyr divserse planker og noen visper.
                En vellykket flytur er alltid en flytur nærmere neste kræsj.

                Comment


                • #9
                  Small Size Hobbyland AS Dette heliet koster det samme som 300 X. Hva er forskjell utenom størrelse?
                  Goblin 500 Ikon
                  Blade 230S
                  Spektrum DX7

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by AudunJ View Post
                    130x er også kjent for og være litt (self destruct) og mange bruker mye penger på deler, men de er jo ikke dyre da.

                    Forslag er og spare opp litt til og gå for 300x, har en selv som ikke har byttet en eneste del uttatt oppgradert til CF Hoved blader...det ble kjøpt september 12 og var mitt første helikopter og fått en del med fart..
                    Hvordan tåler 300x'en å gå i bakken? Jeg ser jo noen av de på bruktmarkedet. sikkert gøyere med en slik en å drive å skru seg i hel på 130x slik som jeg gjør Men det er som oftest kræsj som gjør at jeg må skifte deler.
                    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by ErikMeidell View Post
                      Small Size Hobbyland AS Dette heliet koster det samme som 300 X. Hva er forskjell utenom størrelse?
                      Den du linker til har flybar. 300x er flybarless og har beastx. Enorm forskjell.
                      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Pistepirkko
                        Det går an å bestille ett helikopter fra hobbyking ( Clone ) som flyr ganske bra til 1/3 av prisen men de som driver med modellhobby i Norge er opptatt av at alle inkludert Norske hobbybutikker deler den samme hobbyen. '
                        Se om det er noen i nærmiljøet som driver med helikopter, å drikke kaffe er en stor del av hobbyen det å

                        Etter å ha eid 4-5 kloner føler jeg meg kapabel til å si at det er jeg ikke enig i. Vil mye heller som de andre her anbefale Blade 130x, 300x, Trex 450 eller lignende.

                        Comment


                        • #13
                          Ny med heli

                          Jeg ville valgt et mere "skikkelig" helikopter en 130x (nå får jeg sikkert mye pepper) Men det jeg mener når man er helt nybegynner bør man ha noe som er bra. Noe som ikke går i stykker eller noe som må justeres og mekkes på til man blir grønn i fingra for å få det til å fly skikkelig. det er det siste en nybegynner trenger. Mekking kommer uansett etterhvert. Jeg ville valgt en trex 450 eller helst en trex 500 hvis jeg skulle valgt for deg. Er du litt forsiktig klarer du fint å holde deg unna kræsj de første gangene og du vil få en mye bedre flyopplevelse en med en Blade 130x.

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by thomas.kjolstad View Post
                            Jeg ville valgt et mere "skikkelig" helikopter en 130x (nå får jeg sikkert mye pepper) Men det jeg mener når man er helt nybegynner bør man ha noe som er bra. Noe som ikke går i stykker eller noe som må justeres og mekkes på til man blir grønn i fingra for å få det til å fly skikkelig. det er det siste en nybegynner trenger. Mekking kommer uansett etterhvert. Jeg ville valgt en trex 450 eller helst en trex 500 hvis jeg skulle valgt for deg. Er du litt forsiktig klarer du fint å holde deg unna kræsj de første gangene og du vil få en mye bedre flyopplevelse en med en Blade 130x.
                            Jeg skal si meg enig med mekkebiten. Men nå har jeg en 500 også som jeg har eid i snart en måned som jeg ennå ikke har fått flydd. Hovedgrunnen er at 130x'en kan jeg fly i hagen når jeg har tid. ( jeg driver også å skrur på 500'en og venter på deler)500'en må planlegges og reise på et jorde eller en annen plass uten mennesker og dyr før jeg kan fly den. 500'en krever også dyrere batterier og lader.
                            Men samtidig så har han jo allerede en mcpx som utfyller mange av de tingene en 130x vil gjøre.
                            T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                            Comment


                            • #15
                              Har et Esky Belt CPX som du kan få billig..... Men igjen så trenger du radio...
                              Kjell Ove
                              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                              Comment

                              Working...
                              X