Announcement

Collapse
No announcement yet.

Pitch problemer Trex 700n dfc

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Pitch problemer Trex 700n dfc

    Hei har bygget om en trex 700n v2 til fbl har satt på dfc hode og dfc swash,probleme er at nå får jeg – 22 % pitch på negativen og +5 på mitt stikke +8 på posetiven når alt er satt mekanisk, har satt alle linkene etter boka og servo horna i 90 grader har brukt de innerste hulene på ailron-swash og elevator arm .. på swach mixen på radioen står elevator +29 ailron +29 pit +55 … bruker 3gx og en jr xg8 radio.

    Mvh
    Vegard Tølløvsen

  • #2
    Pitch problemer Trex 700n dfc

    Kjenner ikke 3gx noe særlig. Men du må sette opp alt på nytt heli,radio, 3gx

    Ellers vil du få helt andre verdier en hva du hadde før.

    Comment


    • #3
      Jeg har satt det opp på nytt ,satt swach på radion til 60 på ail elevator og pitch. satte pitch på radioen fra 0 til 100.men har brukt subtrim på elevator til -60 skulle kanskje hatt den i null og heller justert linkene fra ailron armene til swach for å få den rett ?

      Comment


      • #4
        Pitch problemer Trex 700n dfc

        Subtrim bør stå på null ja, etter det kan du justere alt mekanisk riktig.

        Comment


        • #5
          Alt skal stå på 0 når du begynner.... Stikke i midten.... Slik var i hvertfall på min 450 med 3GX
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            Hei Satte opp ny modell på radioen nå ble det -14 pluss 15 og 0,3 på mittstikke ... det hjalp litt nervøs når jeg prøvde den i dag,den flippet rundt på en femøring , så har litt utslag på den,, litt for mye for meg, så jeg får sette ned swach mixen på elevator og ail ellers så fløy den fint

            Comment


            • #7
              bra du fikk ordnings på det!
              -14 +15 er for øvrig det veldig gode piloter bruker.
              Vi vanlig dødlige går som regel ikke lengre enn -11 +12

              Husk at EXPO er en fin sak
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Hehe ser den er nok mere dødlig en de fleste, Var den pitshen jeg fikk mekanisk sånn ca !! er satt opp med -3+5+10 på normal og 11-0-11 på idl 1 og 2 ..

                expo 20

                Comment


                • #9
                  Driver å setter opp en Atom 500, har også litt problemmer med pitchen.

                  Bruker Mini Vbar.
                  Colletive pitch får jeg +12 og -9 ?????

                  Hvorfor blir det så stor forskjell. noen av dere proffe gutta som han fortelle hva jeg gjør galt her?

                  Comment

                  Working...
                  X