Announcement

Collapse
No announcement yet.

Art tech falcon beginner 400 size Noen som har fløyet det?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Art tech falcon beginner 400 size Noen som har fløyet det?

    Hei jeg er relativt nybegynner med helikopter. Fløyet Blade Msr og 120. Jeg har lyst på større helikopter.

    Teknikmagasinet som selger helikopteret beskriver det like stabilt som et kontraroterende. Det høres jo litt rart ut siden det er et CP 6 ch helikopter?
    Jeg ønsker å trene hovering og trene på retningsorientering.

    Synspunkter settes stor pris på!

    Morten
    Rotorhue

  • #2
    Er ganske ny jeg og! Blitt anbefalt dette av de fleste her inne! Dette er en 8 kanals radio som du kommer LANGT med, bare radioen hos smallsize koster 3600 og heliet 3000 her får du det for 4465 tror jeg! Jeg skal bestille dette om ikke lenge Blade 300 X BNF med DX8 sender - Head RC
    Goblin 500 Ikon
    Blade 230S
    Spektrum DX7

    Comment


    • #3
      Du kjøper ikke HiFi der de selger brødristere! Du kjøper heller ikke helis der de selger alt fra ledlykter til mopeder til sex-leketøy for bestemor. Med andre ord, IKKE kjøp heli på Teknikkmagasinet!


      Hva er budsjettet ditt? Har du radio fra før? Dx6i/dx7s eller noe slikt? Regner med du har en spektrum-radio siden du alt flyr msr!

      Jeg ville kjøpt noe kvalitetsgreier når jeg først skal oppgradere. Sannsynligheten er vell stor for at du kan å fly litt da, siden du har disse mikroheliene? Du kan feks gå for en Blade 450X eller en Trex 450 eller noe sånt heller.

      Comment


      • #4
        Jeg hadde første generasjons ArtTech Falcon for noen år siden, og det anbefales ikke.. Delene er hovedsakelig laget av marsipan og papir, og det har en tendens til å falle fra hverandre i lufta FØR det treffe bakken.. På grunn av material valget oppstår det også relativt mye slark.. Elektronikken er vel også noe av det dårligste som har forlatt Kinas grenser.. Servoene har overhodet ingen formening om hvor senter er, gyroen er hovedsakelig til pynt og motoren er limt sammen med et eller annet søl som løsner når den blir varm..

        Jeg vet ikke om de samme problemene er gjeldende for dagens utgave, men jeg har egentlig ikke lyst til å finne det ut heller
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Kjøpte Art Tech falcon beginner hos O sæland hobby i Sandnes. Fyren i butikken har god peiling. Ble fortalt at Art tech har blitt vesentlig bedre på komponenter den siste tiden, og det var virkelig en maskin han kunne anbefale, så derfor gikk jeg for denne. Jeg synes den flyr veldig fint. Jeg har ikke masse erfaring, men når jeg hovrer, holder den seg omtrent dønn stille i luften. Jeg syntes selv det er en greit maskin og lære og fly med. Ikke har den falt fra hverandre i lufta heller. Tåler en del vind også. Foreløbig holder denne lenge for meg, etterhvert som skillsa øker vil jeg nok gå for en noe dyrere modell som Trex eller noe lignende.
          Align Trex 500L Dominator
          Walkera Ufly
          Micro helicopter

          Comment


          • #6
            Det var godt å høre at kvaliteten har blitt bedre..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Takk for alle tilbakemeldinger!

              Målet er jo en T-rek. Jeg er bare redd overgangen fra Msr og 120 blir for stor for meg.
              Det jeg ser etter er en læremaskin, en mellom maskin, før jeg tar spranget til en full cp maskin i 450/500 size.

              Rotorhue
              Morten

              Comment


              • #8
                130X fin den

                Comment


                • #9
                  Originally posted by halsen89 View Post
                  130X fin den
                  Har bare blitt fortalt negative ting omtrent om 130X! Vis du leser tråden "ny med heli" så skal det nok stå litt
                  Goblin 500 Ikon
                  Blade 230S
                  Spektrum DX7

                  Comment


                  • #10
                    RCMarked.no / Oppgradert Blade 400
                    Kan være et meget godt alternativ til art tech 400, samme størrelse, halv pris. Usikker på deletilgang da heliet er litt ut på dato men.
                    mye for pengene i alle fall. ikke så mye tap når det først går i bakken.
                    ang 130 X så går det fint for en nybegynner å starte med den, om du er en tålmodig type.( jeg startet selv med den) Den er stabil og fin men stikker svært hurtig av når du først mister kontrollen. også har den en tendens til å gå i stykker enten du kræsjer eller ikke.
                    T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                    Comment


                    • #11
                      Et billig (ukjent) merke er enten billig inngangsbilett eller dyr skuffelse ut av hobbyen. Denne fra Arttech er nesten like stor som T-Rex 450, men T-Rex flyr bra, og deler og gode råd er lett tilgjengelig. Helikopter er vanskelig, og det blir ikke lettere av dårlig utstyr, så det kan være like greit å gå for kvalitet og klubb med en gang.
                      Jørn L. S.
                      T-Rex 450 EF MXS 64" Organic 2.5 SE
                      Logo 500 Pilot Edge 540 87" Alpina3001

                      Comment


                      • #12
                        Det er jeg som har lagt ut Blade 400'en på rcmarked. Jeg har også en MCPX og en DX6 som kan selges sammen med den for rett pris. Her får du ei pakke du kan lære på og kræsje så det gviner (MCPX) og et helt greit heli å lære seg de grunnleggende tingene på. PM meg for mer detaljer. Deletilgangen på Blade 400 er forøvrig helt kurant, da den kan bruke en del av Blade 450 delene.

                        DX6'en er forøvrig litt smårar, den har tendens til å krype på trimmen, så disse er koblet ut. Dette gjør overhode ikke noe for MCPX som ikke skal trimmes - og 400'en er trimmet inn med subtrim så du kan mer eller mindre slippe stikkene og la den henge der. Dette må derfor tas inn i betraktningen ved bruk på andre modeller (er dog ikke noe problem, har brukt radioen på andre heli og fly uten problemer men da med subtrim istedenfor vanlig trim).

                        Pakka kan du finne her: 404 - File or directory not found.
                        Last edited by bjornal; 12-03-13, 06:02.
                        Propellen skal være på toppen!
                        Raptor 50 | MD8 | T-Rex 600 | Gaui NX4 | Gaui X2 | Mini Prôtos (i deler...) | Raptor 90 (i deler...) | Noen greier med propellen på feil sted.

                        Comment

                        Working...
                        X