Unconfigured Ad

Collapse

Raptor50 titan x..flb

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • leggen
    • Jan 2013
    • 3

Raptor50 titan x..flb

Heisan,

Jeg har et Raptor50 titanx flb med align 3gx..Den virker kun på halen nå. (mulig pga av en krasj..?)
    Hadde det med til Mikronor, og de mente det trengtes en ny setup.
    Problemet er at jeg er nybegynner, og trenger hjelp til dette, så jeg lurer på hvor jeg kan få hjelp/info til dette..?
    Noen som vet???
    Har vært medlem i en klubb i ca 1 mnd, men de jeg kjenner der har nok ikke tid til og hjelp meg..

Mvh
    Leggen
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Hei! Det hjelper nok å skrive litt hvor du bor? Virket helikopteret helt fint til du krasjet så nå er det bare halegyroen som virker? Det er isåfall litt suspekt og jeg mistenker gyroen din kan ha fått seg en smell..

Comment

• leggen
      • Jan 2013
      • 3

Heisan. Jeg bor på østlandet ved Lillestrøm..Kan hende den er defekt ja..Prøvd litt på egenhånd nå, men er totalt grønn...

Comment

• Spiff
        • May 2011
        • 145

Når du skriver at den ikke virker på annet enn halen. Hva mener du da? Beveger ingen servoer seg i det hele tatt når du beveger stikkene, eller beveger de seg ikke når du snur helikopteret i forskjellige retninger?

Spiff
        TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

Spektrum DX18

Youtube:
        http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

Comment

• leggen
          • Jan 2013
          • 3

Hei. Når jeg rigger det opp til kjøring så ser jeg at servoene og swash står helt rolig når jeg beveger det i forskjellige posisjoner. Det eneste som virker er halebladene,,,men det virker mot senderen..Men fryktelig vanskelig og kjøre..

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Hei igjen. Det er fryktelig vanskelig å sitte her å kunne svare.

Kan du ta en og en servo og koble de direkte på en mottaker så får du utelukket at det er noe galt med mottaker og servo? Gjør det med alle tre swashservoene og haleservoen for å se at alle har lik oppførsel. Når det er utelukket kan du anta at noe er feil i gyroen.

Har du fløyet med denne gyroen på uten å krasje så plutselig bare virket det ikke? Det er isåfall veldig merkelig.

Comment

• Tormod.ihlen
              • Apr 2012
              • 110

Hei Leggen.

Jeg har satt opp 3GX sensoren et par ganger, så skal gi deg et par tips.
              Om servoene viser seg å være ok, ville jeg prøvd å sette opp 3GX sensoren på nytt. Fremgangsmåten kan du lese deg opp til i en manual for en av Aligns helikopter, eksempelvis T-Rex 600EFL PRO manualen. Side 24 til 30 omhandler oppsett av 3GX sensoren. Step 1.3 mekanisk oppsett skal være ok i og med at helikopteret så vidt jeg forstår tidligere har flydd, men du bør verifisere at servohorn er 90 grader og collective picth er 0 grader ved begge stikkene i senter.

Du kan også sjekke de her to videoene:
              og

Jeg ville også flashet sensoren til versjon 3.0 om den ikke fra før er flashet? (Krever at du gjør setup på nytt, så flash eventuellt software FØR du kjører DIR og Tail setup, så slipper du å gjøre det to ganger)
              Last edited by Tormod.ihlen; 17-03-13, 14:16.
              Tormod

Comment

Working...