Unconfigured Ad

Collapse

Måle turtall

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • OAK
    • Jul 2002
    • 863

Eller kjøp deg governor

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Tja kanskje like greit, men det er til en T-Rex og den er jo ikke så stor...

Comment

• roTore
        • Sep 2003
        • 140

Ett poeng kan være rekkevidde - Jeg synes det er veldig greit å kunne vite turtall både i flight og hover. En trådløs sykkelkomputer er vel laget for avstander typisk fra sykkelhjul til styret, dvs max 50 cm?

Comment

• roTore
          • Sep 2003
          • 140

Originally posted by OAK
          Eller kjøp deg governor
          Originally posted by Tintin
          Castle Creations Phoenix 35 regulatoren passer utmerket til T-rex og har governor innebygget...

Comment

• Tintin
            • Jan 2005
            • 4631

Hm, det skulle jeg visst i forrige uke da jeg bestilte en Align 35A...

Comment

• OAK
              • Jul 2002
              • 863

En T-rex ville jeg bare holdt i hånda og målt. Kjøp deg en enkel og billig turteller beregnet for fly. Det er ikke noe problem.

Comment

• Arild Johansen
                • Jan 2004
                • 426

Originally posted by OAK
                En T-rex ville jeg bare holdt i hånda og målt. Kjøp deg en enkel og billig turteller beregnet for fly. Det er ikke noe problem.
                Jepp billig liten beregnet for fly og enarmede modellhelikopterpiloter...... Hmm.... lurer på hva det koster å spesialbygge 9X'en til enhåndsflyging
                Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
                AHMHK

Comment

• OAK
                  • Jul 2002
                  • 863

Originally posted by Arild Johansen
                  Jepp billig liten beregnet for fly og enarmede modellhelikopterpiloter...... Hmm.... lurer på hva det koster å spesialbygge 9X'en til enhåndsflyging
                  For det første så mister du ikke armen hvis du blir truffet av en slik. Blåmerker/blodutredelser ja, og i værste fall et kutt.

Og med et godt grep om ramma på helikopteret, hva er oddsen for at rotoren skal kunne treffe deg selv? Antagelig MYE mindre enn om du står og hovrer et par meter foran deg!

Ole André

Comment

• Arild Johansen
                    • Jan 2004
                    • 426

For det første så mister du ikke armen hvis du blir truffet av en slik. Blåmerker/blodutredelser ja, og i værste fall et kutt.
                    Vel…. ja…! Snakker du om en 30’size med tre-blader så holder armen. Det har jeg prøvet. Det er allikevel en relativt utrivelig opplevelse når du kveiler blyvekta av underarmen for deretter og plukke flis ut av dine egne kroppsdeler.

Snakker man om en 90’ size med carbon-blader er jeg ikke så sikker at kroppsdelene henger på i verste fall…

Og med et godt grep om ramma på helikopteret, hva er oddsen for at rotoren skal kunne treffe deg selv? Antagelig MYE mindre enn om du står og hovrer et par meter foran deg!
                    Det høres ut som en tomannsjobb. Da kan man jo like vel ha en turteller som måler på avstand (med medhjelper)
                    Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                    AHMHK

Comment

• OAK
                      • Jul 2002
                      • 863

Her er det ikke snakk om hverken 30 eller 90 size, men et lite elektrohelikopter på omkring 500gram med rotorblader uten vekter.

Ikke noe problem å gjøre alene!1

Comment

• Arild Johansen
                        • Jan 2004
                        • 426

Originally posted by OAK
                        Her er det ikke snakk om hverken 30 eller 90 size, men et lite elektrohelikopter på omkring 500gram med rotorblader uten vekter.

Ikke noe problem å gjøre alene!1
                        Det er jeg enig i

Men det er fort gjort at noen drar metoden litt opp i størrelse, da kan det fort gå gæli...
                        Arild Johansen

Modell-Helikoptersport
                        AHMHK

Comment

Working...