Announcement

Collapse
No announcement yet.

Deler fra det store utland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Deler fra det store utland

    Kor er det best å handle deler fra, bortsett fra hobbyking?

    Har fått en del adresser av en som eg kjøpte noen deler av på rcmarked.no

    Tok meg og den frihet å kopiere ut den teksten, som han skrev til meg i en mail da eg spurte om kor han handla.

    "De fleste delene er handlet på nett-butikker. Det finnes sikkert vanlig RC-butikker i London, men jeg vil nok anbefale nett-butikker. De er som regel langt billigere.

    Om du skal kjøpe noen få ting og summen er under tollgrensen på 200 norske kroner, så er denne bra: New Arrivals | Midland Helicopters Ltd, men pass på å handle for mindre enn ca. 22 engelske pund. Kommer du over tollgrensen, blir det fort dyrt. Og velg vanlig brev-frakt som normalt koster 3-5 punk (30-50 kroner). De har godt utvalgt, og du finner det meste der.

    Et annet bra nett-sted dersom du ikke skal ha så mye, er dette: RC Cars & Trucks, RC Helicopters & Planes - A Main Hobbies De er litt dyrere enn den første, men har mye lavere frakt for små ordre. Handler du for mer enn 25 US$, er frakten på bare 4-5 kroner (0,59$). Men også her må du passe på å handle for mindre enn tollgrensen, som betyr mindre enn ca. 33 dollar. Den billige frakten tar fra 7-14 dager.

    Skal du ha litt mere varer (eller heli-kit), så er dette et bra sted: Flying-Hobby.com, Have a nice flying experience everyday!. Frakten er litt høyere, og det lønner seg å velge EMS-frakt. De setter normalt ned tollverdien på tollfakturaen, så om du handler for f.eks. 100-150 $, så setter de kanskje tollverdien til 30$, som er under tollgrensen. EMS-frakt derfra tar en drøy uke.

    Et annet bra sted er dette: Infinity Hobby. Litt billigere EMS-frakt enn den over, og du kan selv sette toll-verdien till en viss % av kjøpssumemn, så den kommer under grensen på ca. 33 $. Ikke sette tollverdien lavere enn 20%; da kan tollmyndighetene bli mistenksomme. Dette stedet ligger i Taiwan, og EMS-frakt fra de tar fra 4-7 dager.

    Jeg har kjøpt de fleste heliene mine på de to siste nettstedene. Selv om det på litt kostbare helier blir litt toll å betale, så er det allikevel ikke så ille når du velger EMS frakt. Da blir det ikke noe fortollings-gebyr i tillegg til tollen. På en TREX 600 PRO, som kostet ca. 1000 $ m/frakt, betalte jeg kun 195 norske kroner i toll.

    Batterier er billig her: Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking , men kvaliteten er varierende. Jeg har god erfaring med standard Turnigy Lipoly batterier. Frakten tar litt tid, men batteriene er veldig bra til den prisen de tar. Men hold deg unna det meste av andre ting på dette nettstedet. De har utrolig mye elektronikk (sendere, mottakere, motorer, ESC’er o.l. med dårlig kvalitet)."
    Kjell Ove
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

  • #2
    Headrc.dk sender ferdig momset inn til Norge
    Head RC
    Mvh Andreas
    Stevensaero, glede i noen balsaflak.
    PCM.at mye glede i litt carbon
    Mine fly sees under Sundtair sine Hangar ALBUM

    Comment


    • #3
      Hvor langt er ett tau?

      Batterier handler jeg på rc-batteri.no, reservedeler til Align handler jeg stort sett på Elefun, Logo-deler har jeg ikke trengt ennå. Outrage deler fast-lad, flying-hobby osv. Ellers har jeg god erfaring med helikraft og mange andre butikker. Norge er greit priset på mye men når de ikke har alt jeg trenger blir det shopping i utlandet, fortrinnsvis Kina.

      Comment


      • #4
        Handler der det er best pris
        Super fornøyd med spektrum dx18 til 4600 inkl frakt /moms og toll.
        Min Hjemmeside..

        http://sveininge.iflogg.com

        Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

        Comment


        • #5
          Originally posted by sveininge View Post
          Handler der det er best pris
          Super fornøyd med spektrum dx18 til 4600 inkl frakt /moms og toll.
          Fra headrc.com?
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            Nei ebay
            Min Hjemmeside..

            http://sveininge.iflogg.com

            Her skriver jeg om mine prosjekter, og andre ting

            Comment

            Working...
            X