Announcement

Collapse
No announcement yet.

Newbee needs som advice =)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Newbee needs som advice =)

    Hei !

    Jeg Startet med kanskje det miste heli som er å kjøpe " kina " vare type dobbeldekker propell sak , styrta dette i svømmebasenget og kjøpte så et såkalt 3,5 kanalers helikopter dette gikk ettervært også på dynga ( kina ) siden noen plasst deler knakk og det ikke fanntes reservedeler.

    Nå nylig har jeg kjøpt ( kina ) 4 kanalers helikopter Som fremdeles lever i beste vellgående ( utendørs )

    Men.... jeg ønsker ett skikkelig heli, da jeg merker at det ikke er mye vind som skal til før det slitter med å fly fremmover. Jeg liker veldig godt t-rex fra algin og vurderer

    T-rex 450 men så lurer man jo på...skal man bare kline til med t-rex 600 ? eller er det som allt annet , når man øker i størrelse så blir det mye mekking og lite flyging samt at det er mer koplisert og kostbart som f.. Jeg er mest interesert i å fly ,)

    Sett denne hva tenker folket:
    T-Rex 450 med Hitec Eclipse 7 radio og koffert - FINN Torget

    takker for svar =)

  • #2
    Originally posted by klavis View Post
    Hei !

    Jeg Startet med kanskje det miste heli som er å kjøpe " kina " vare type dobbeldekker propell sak , styrta dette i svømmebasenget og kjøpte så et såkalt 3,5 kanalers helikopter dette gikk ettervært også på dynga ( kina ) siden noen plasst deler knakk og det ikke fanntes reservedeler.

    Nå nylig har jeg kjøpt ( kina ) 4 kanalers helikopter Som fremdeles lever i beste vellgående ( utendørs )

    Men.... jeg ønsker ett skikkelig heli, da jeg merker at det ikke er mye vind som skal til før det slitter med å fly fremmover. Jeg liker veldig godt t-rex fra algin og vurderer

    T-rex 450 men så lurer man jo på...skal man bare kline til med t-rex 600 ? eller er det som allt annet , når man øker i størrelse så blir det mye mekking og lite flyging samt at det er mer koplisert og kostbart som f.. Jeg er mest interesert i å fly ,)

    Sett denne hva tenker folket:
    T-Rex 450 med Hitec Eclipse 7 radio og koffert - FINN Torget

    takker for svar =)
    Hvis du ikke har det så travelt så ville jeg ha ventet til ELfun åpner sin nye butikk det kommer heltsikkert noen knall tilbud da
    450 eller 500 er fine å starte med.

    Elefun radiostyrt, hobby & fritid
    I sommer flytter vi til nye lokaler!
    Last edited by Pistepirkko; 15-04-13, 11:56.

    Comment


    • #3
      Se på rcmarked.no på finn er det mye rart som selges. På rc marked er det mer rettet.

      Som eg skriver i den andre posten din, vil eg anbefale deg å kjøpe et flybarless helikopter. Da slipper du unna masse deler hvis du skulle kræsje
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Bare å poste en link til hvor dere kjøper deler fra til t-rex`ene ,)
        Kommer sikkert til å trenge en link til en bra "dele butikk " ,)

        Comment


        • #5
          Elefun har stort utvalg og greie priser på trex.

          Comment


          • #6
            Noen som har bilde av hvordan man kobler til lader og batteri med sånn lader som ikke har utgang til stikkontakt eller pc
            Altså sånn lader med klemmer

            ?

            Comment


            • #7
              12V lader? Du kan enten bruke ett batteri, fra feks en bil, eller kjøpe en strømforskyning til laderen.

              Klemmene klyper du sort på minus og rød på pluss på bilbatteri.

              Comment


              • #8
                Den laderen ser veldig hjemmelaget.. tror jeg heller smører meg med tålmodighet og venter på den nye fra hobbyking... No lipo fire !!! Går ikke ann å koble til annen strømforsyning til denne ser ut som et kretskort som det står " made in korea på " ikke er det celle balanserer heller på

                Comment


                • #9
                  Fant ett bilde på nettet av en kraftig lader med stømforsyning som veiledning



                  Du får begyne med en 450 å gå opp til 700 Heli etter hvert,
                  Last edited by Pistepirkko; 16-04-13, 15:05.

                  Comment


                  • #10
                    Har tegnet et batteri på et ark og koblet opp laderen for å vise deg
                    Attached Files
                    Kjell Ove
                    ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                    Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                    Comment


                    • #11
                      haha utrolig bra Kjell ove ,) ... Har fått det inn nå , det bare strittet mot all fornuft =)

                      Ser det fulgte med sånn kabel fra kontrollen til pc, regner med at dette er til bruk ved simulator trening.. er det noe sted man kan laste ned simulator som er å annbefale... Må jo trene litt mens være er så dårlig =)

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by klavis View Post
                        haha utrolig bra Kjell ove ,) ... Har fått det inn nå , det bare strittet mot all fornuft =)

                        Ser det fulgte med sånn kabel fra kontrollen til pc, regner med at dette er til bruk ved simulator trening.. er det noe sted man kan laste ned simulator som er å annbefale... Må jo trene litt mens være er så dårlig =)
                        Håpe det var forståelig
                        Kjell Ove
                        ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                        Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                        Comment


                        • #13
                          Jepp !

                          Laster nå ned phoenix 4 simulator =)

                          Comment


                          • #14
                            Blææ når jeg starter programmet før jeg bare pleace connect your phoenixrc interface !!

                            Comment


                            • #15
                              Bare å plugge i det
                              Kjell Ove
                              ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                              Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                              Comment

                              Working...
                              X