Announcement

Collapse
No announcement yet.

Første tur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #16
    Mulig jeg er helt grønn men koble til hvor sa du ?? Det høres ut som en nødløsning aner ikke hvor i bilen jeg skulle gjordt det engang.. Hvor får man tak i en skikkelig lader ? trygg og god en ikke noe jalla.. Hvis jeg skal bruke denne laderen hvordan gjør jeg det da

    Comment


    • #17
      De to klypene kan du koble til på batteriet i bilen din, da kan du lade batteriet til helikopteret når du er på feltet og flyr.

      Den med plugg skal kobles i batteriet til helikopteret ditt
      Kjell Ove
      ---------------------------------------------------------------------------------------------------
      Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

      Comment


      • #18
        Åja så det går ann å kjøre den rett mot bilbatteriet. tenkte at bateriet på bilen var alltfor kraftig men ser greia..

        Enda et mega duste spørsmål !! ser at bladene er motert på men skal de skrus fast , altså slik at bladene IKKE kan bøyes til siden og bakover i den klassiske " pakke " ned stillingen, eller er det som på " leke " helikopterene at disse retter seg ut ved trottel ( flaut )

        Comment


        • #19
          Originally posted by klavis View Post
          Åja så det går ann å kjøre den rett mot bilbatteriet. tenkte at bateriet på bilen var alltfor kraftig men ser greia..

          Enda et mega duste spørsmål !! ser at bladene er motert på men skal de skrus fast , altså slik at bladene IKKE kan bøyes til siden og bakover i den klassiske " pakke " ned stillingen, eller er det som på " leke " helikopterene at disse retter seg ut ved trottel ( flaut )
          Hehe, er ganske ny i gamet selv Bladene skal skrues fast, men ikke så hardt at du ikke kan justere på de. Hvis de står litt skjevt og du har skrudd til for hardt så vil du få vibrasjon i helikopteret. Du skal kunne vri de rundt og pakke de som vist på bildet i annonsen.
          Kjell Ove
          ---------------------------------------------------------------------------------------------------
          Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

          Comment


          • #20
            Bestilte meg ekstra batteri og lader i går..
            Kjøpte meg denne laderen :

            Hobbyking ECO SIX 80W 6A 2~6S Battery Balance Charger AC/DC w/PSU

            Hvis jeg skal bruke den andre laderen jeg har, kan den kobles opp mot noe annet enn bilbateriet, er litt skeptisk til å åpne panseret å stå å vente en time på at det lader
            Last edited by klavis; 16-04-13, 07:56.

            Comment


            • #21
              Om den ikke har 220V inn laderen din må du bruke en strømforskyning 220-12V. Typisk fra en laptop funker ofte eller en annen kjøpt på feks biltema eller clas.

              Ang bladene dine skal de være skrudd så hardt fast at de ikke falle av sin egen vekt når du tipper heliet på siden. Puffer du litt borti med fingeren skal de folde seg sammen.

              Ikke frekt ment men sett fra en tidligere nybegynners ståsted er det desidert lureste du kan gjøre er å oppsøke noen som kan hjelpe deg litt i gang. Feks en klubb. Heli er veldig vinn eller forsvinn, dessverre oftest forsvinn. De fleste som starter helt dønn alene ryker på en smell og gidder ikke fortsette og du får den typiske "heli er så vanskelig" leksa. Gjør man ting i rett rekkefølge er du sikret en fin opplevelse første gangen!

              Comment


              • #22
                Kjenner meg igjen her.. Var som da jeg gikk fra å mekke bil til til F-16. Får se om jeg finner noen som har litt peil..

                Noen som Bor I Nordstrand / ekebergområdet her ,)

                Comment


                • #23
                  Mekker du F-16 på ordentlig? I så fall burde dette være grei skuring.

                  Jeg har mekket F-5 og Starfighter, på ordentlig, på Ørlandet i sin tid.

                  RCModeller

                  Comment


                  • #24
                    Konge å ha på cv... ca 800 søkere og vi endte opp med å være 3 stk

                    Fikk tilbud i førstegangstjenesten å drive med lettvedlikehold av F-16 4 mnd kompetansesenter og resten i bodø.. Tilbud etterpå som grenader og afganistan men takket nei.. Begynte på BI Finans da jeg vile noe mer så i dag jobber jeg I DNB =)

                    Så jeg har det beste fra begge verdner =)

                    Comment


                    • #25
                      Vell jeg kan bekrefte at det er latterlig vanskelig å fly ,) jeg kjente litt på hlien når den begynte å løffte og prøve å hovre litt.
                      Det som jeg ble overasket over var hvor følsom det var, det var som om det konstant datt enten til den ene eller den andre siden og jeg måtte hele tiden korrigere det.

                      Etter noen opp og ned ( opp ca 1 m ) sa det pang ,)

                      Dette ble resultatet , jeg tror det ene bladet kom neddi

                      Click image for larger version

Name:	IMG_0609.jpg
Views:	1
Size:	71.8 KB
ID:	600055
                      Click image for larger version

Name:	IMG_0610.jpg
Views:	1
Size:	86.4 KB
ID:	600056
                      Click image for larger version

Name:	IMG_0611.jpg
Views:	1
Size:	84.5 KB
ID:	600057


                      å nå må jeg se i kofferten om jeg har den lille delen, ellers så var det vanvittig gøy
                      Ser i nå at den bommen ikke ser helt riktig ut , ser litt sånn på siden ut
                      Last edited by Quadrocopter; 20-04-13, 17:10.

                      Comment


                      • #26
                        Ingen kunst å reparere når man har deler
                        Helikoptret er nå reparert

                        Comment


                        • #27
                          Har du sjekket main-shaft etter krasjen? Denne blir ofte skjev etter en slik krasj. Det kan være vanskelig å se, men du vil definitivt merke det når du tar spool up. Det vil gi alvorlige vibrasjoner i helikopteret hvis denne er i ubalanse.
                          Ola A.


                          Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
                          Beast 3D AS3X | Cessna 182
                          Spektrum DX8s

                          Comment


                          • #28
                            Altså selve bolten gjennom helikopteret og ned til tannjulene..
                            Ser ikke skjev ut men som du sier , det merker jeg.. uff så latterlig mye jobb ut å bytte den

                            Comment


                            • #29
                              bytte mainshaft er 1-2-3minutters jobb

                              Comment


                              • #30
                                Ikke på flybar... Litt lenger der
                                Kjell Ove
                                ---------------------------------------------------------------------------------------------------
                                Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

                                Comment

                                Working...
                                X