Announcement

Collapse
No announcement yet.

Phoenix sim og 2. heli spørsmål

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Phoenix sim og 2. heli spørsmål

    Hei, Jeg lurte på to ting til jeg! Jeg har skaffet meg PhoenixRC simulatoren og prøvd meg litt der.. En ting jeg (som er rimelig amatør for å si det mildt) reagerer på er hvor syyyykt stabile og responsive helikopterne er i simulatoren? Selvom jeg kjører med weather brisk day..?

    Er dette fordi jeg kjører med 450, 550 og større i simulatoren, og med en liten mcpx v2 i virkeligheten? Er de så latterlig mye mer stabile, eller er det bare sånn det er i simulatoren?


    Jeg flyr stort sett ute, vil det ha noe for seg for meg å kjøpe en 130x, nå som jeg har mcpxv2? Er det noe vits i å vurdere mcpx BL? 300x blir kanskje litt i dyreste laget å kjøpe/reparere? Jeg har bare holdt på i litt over en uke, men har da fått kjørt igjennom ca. 55 batterier på mcpx'n min, og kanskje 10 timer på simulator..
    Jeg liker veldig godt at de er små, for det betyr at de ikke går istykker lett, og er billige og reparere.
    Grunnen til at jeg vurderer å kjøpe noe litt større er at mcpx'n sliter fort når det blir litt vind

  • #2
    Jo større, jo mer stabile er dem. Men simulator er uansett bare en anelse av virkeligheten.
    Vil tippe du har mye lavere puls når du sitter med sim kontra en T-Rex 700 på full spiker
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Jah, djizes.. Dreiv å surra rundt i simulatoren, og var mye flinkere der enn i virkeligheten for å si det sånn, haha.. Men det funker vel til å bli vant til orienteringer og få litt muskelminne på ting antar jeg

      Comment


      • #4
        Synes vel ikke 450 er noe særlig mer stabil enn mcpx (unntatt i vind seff.)
        Men 550 blir en helt annen historie.

        Comment


        • #5
          Hmm, tror det blir litt for dyrt å hoppe rett på 550 nå.. Vil jeg få noe som helst ut av å oppgradere til 130x eller mcpx BL? Eller oppfører de seg nøyaktig som mcpxv2 i vind? Jeg merker det spesielt på halen når det blåser, den henger ikke alltid med..

          Comment


          • #6
            bruk opp mcpx'en, også kjøper du noe større.. du kan glatt få en T-Rex 600 for 4.000,-
            Eller mindre for mindre.

            Jeg solgte 700'en min for 5 ... Så det behøver ikke bli så grusomt dyrt med dagens marked...
            Tom I. Arntsen

            Comment


            • #7
              La oss si jeg ikke skulle kjøpe meg en 130x, men noe større.. Også syns jeg goblin 500 ser så tøft ut, og har lyst på det.. Hva ville dere valgt? Goblin 500, Trex 450 eller JR Forza 450?

              Comment


              • #8
                goblin 500, LETT.

                men trex 450 koster 1 bugg å krasje. goblin er mer.. en kasse bugg

                Comment


                • #9
                  Hehe, skjønner! Det er jo noe å tenke på det også

                  Hadde du giddi å skrevet en liten liste på hva jeg hadde trengt i tillegg, om jeg kjøpte denne: GOBLIN 500 FLYBARLESS KIT | RCPro.no

                  Jeg har en dx6i fra før av, that's it :P

                  Comment


                  • #10
                    brukt 4020 eller 4025 fra rcmarked, yep 100, ds510 servo på cyclic, ds655 hale er fint budsjett setup , og med favoritt fbl'en, er btw 500 tråd, dette er jo simtråd

                    skal man gå all out handler man alt nytt og drar på skikkelig velger man f.eks. yge 90 eller 120LV f.eks, og nye mks servoene, men da krever det f.eks. en løs cc bec pro 20A.

                    jeg

                    Comment


                    • #11
                      Komplett Goblin kommer på overkant 8000kr.
                      Kjøp deg en Trex 500. Like billig og kræsje som en 450. batterier er ikke dyrt det heller.
                      Den har stablitet som en 550/600. men ikke like mye Power. Et heli med altfor mye Power blir fort vanskelig og håndtere når man
                      har mindre erfaring med heli. Ikke blakk deg helt når du skal ha deg din første heli. Kjøp det som ikke er for dyrt. Mange går fort lei fordi det går for mye penger ved kræsj når dem skal lære og fly. Og folk har forskjellig lære kurve, og bruker man kansje litt tid på og lære og fly skikkelig så er det greit ha et heli som ikke koster det hvite ut av øya, og ikke må blakke seg hver måned på deler.
                      Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                      Viking-Smackdown.com

                      Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                      PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                      Jerofuel
                      Lynx Heli Innovations

                      Comment


                      • #12
                        Takk for alle innspill! Det er jo en 2. heli tråd også andersand

                        Over 8000kr ja, det er litt mer enn jeg trodde gitt Da skjønner jeg litt mer av kræsjeprisene også..
                        Tror nok det blir en brukt 500 en vakker dag først da ja, og heller vente litt med "drømmekopperet"

                        Comment


                        • #13
                          det jan thomas sier her er veldig riktig og viktig, trex500 var uten tvil den modellen jeg lærte mest på og krasja mest, masse gode minner, holder på å bygge den opp igjen nå med litt større motor enn org etter noen mnd i tusen biter i en liten eske over vintern

                          GRUSE trex 500 er hobbyking rammeside rog blader osv, og typ 500spenn om du er skikkelig uheldig, goblin 500, er 1500 om du er heldig.

                          Comment


                          • #14
                            Haha, skjønner! Bare å smøre seg med tålmodighet og sette ett mål da, så kan jeg belønne meg selv når jeg har nådd det.. F.eks alle 8 tall i real life

                            Comment


                            • #15
                              Når du føler du har fått taket på hovring, helst alle 4 porsisjonene. Klarer og fly kontrolerte svinger og 8 tall.
                              Uten og ha så mye nerver at man holder på og d.... i buksa. Da kan du skaffe deg en Goblin.
                              Men lurt og ha en ''dritt'' model man kan utfolde seg/trene nye manøvere med også.
                              Hadde jeg vært deg hadde jeg fått tak i en trex500, gjerne brukt. Fly så masse og ofte med den.
                              Så den dagen du sitter med goblin. så kan du bruke trex500 til og trene lav 3D med
                              Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
                              Viking-Smackdown.com

                              Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
                              PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

                              Jerofuel
                              Lynx Heli Innovations

                              Comment

                              Working...
                              X