Unconfigured Ad

Collapse

Bra gyro?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ThomasB
    • Aug 2004
    • 1305

bruk gy240, du trenger ikke remote gain på en micro modell, eller????
    Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
    www.airheads.no

Comment

• Tintin
      • Jan 2005
      • 4631

Fant ut i går at jeg nok har mer vibrasjoner enn jeg trodde og mer enn det som er bra. Trodde det at kontrolllampa på gyroen var litt diffus var øynene mine som ikke var som de skulle, men den ristet nok litt samba...

Comment

• sskogen
        • Feb 2005
        • 403

bruk gy240, du trenger ikke remote gain på en micro modell, eller????
        At det var?

Enten var dette ment som en spøk, eller så er det noen som har misforstått, og tror at bare fordi helikopteret er lite, så er det et leketøy...

Uansett: Du ønsker SERIØST å ha remote-gain på ALLE helikoptere... Spesiellt hvis du ikke har tenkt å ligge på magen når du kobler til batteriet på helikopteret... Anbefaler nemlig at når du bærer helikopteret bort til der du skal fly, skrur _AV_ headinghold... (hvis ikke kan du få deg en aldri så liten overraskelse under takeoff...)

//Svein
        Med forbehold om dårlige dager:

Svein Skogen

Comment

• Tom Erik
          • Feb 2004
          • 1601

Den siste posten forsto jeg ikke helt

Hvorfor i all verden skal man ikke bære helikoptret bort i HH-mode??????
          Alle de jeg kjenner og jeg selv slår på i HH, bærer i HH, flyr i HH og autoroterer i HH. Og stort sett ser disse turene ut til å gå rimelig greit

Den eneste gangen man ikke bruker HH, er når man på de første turene skal stille inn det mekaniske oppsette slik at det blir korrekt. Når omtrentlig hale-pitch er funnet på det turtallet man skal fly på, så skrur man over på HH og flyr alltid i HH etter det.

Remote-gain og HH av/på er to forskjellige greier, og har ingenting med hverandre å gjøre. Men, på enkelte gyroer, som Futaba 401, så justerer man HH og gain på samme kanal. For å få det til har de lagd det slik at HH er alle positive vedier og Normal-mode er alle negative verdier. 40% er altså 40% gain i HH, -30% er 30% gain i normal-mode.
          Tom Erik Smedal
          www.artistic3D.net
          www.photopia.no

Comment

• ThomasB
            • Aug 2004
            • 1305

jeg har da tatt av med hh innkoblet siden jeg begynte å bruke slik gyro jeg... ser ikke helt problemet. forslaget med gy240 er fordi du ikke trenger remote gain på micro helien, men gyroen har jo fortsatt remote on/off på HH. Dessuten er 240 like god som 401, men mindre, og lettere. Noe som i mine øyne er bra egenskaper for gyro til ett lite elektro heli.
            Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
            www.airheads.no

Comment

• HappyRappy
              • Feb 2005
              • 109

hmmm lurer på om det var jeg som kjøpte den raptoren med sanwa sg-1 som madman hadde sikkla på!!!!
              Ettersom jeg er langt ferskere en torsken som blir solgt i norske matvaredisker så holder vel sanwaen enn så lenge for min del håper og tror jeg, så for jeg heller kjøpe meg en sånn der HH gyro når jeg nærmer meg apekatt stadiet og flyr rundt som en tulling....
              Raptor 50
              Trex 500 esp
              JR 3810 ADT

Comment

• Tom Erik
                • Feb 2004
                • 1601

HappyRappy, det er når man er som ferskest at man trenger en god og stabil gyro! Men, når du først har den installert, så vil jeg alikevel anbefale deg å bruke den etter først å ha fått litt hjelp til å sette den opp av en som har litt erfaring. Det er viktig med en hale som står i ro i treningsfasen, så bruk litt tid på dette.

Selv lærte jeg å fly på en Nexus med en Hitec-piezogyro, noe som også fungerte på ett vis, men etter å ha fått meg en Raptor med Futaba 401 så var det som å fly med både cruise-control og autopilot i forhold. Det ga hjernen anledning til å tenke på manøvre og progresjon, fremfor å kjempe i mot en hale og ett helikopter som alltid ville gjøre andre ting.

Når du har spart opp litt penger bør du kjøpe en Futaba 401 eller tilsvarende, denne typen er latterlig enkel å sette opp og flyr forbausende bra til all slags bruk.
                Tom Erik Smedal
                www.artistic3D.net
                www.photopia.no

Comment

• Tintin
                  • Jan 2005
                  • 4631

Da vil jeg bare påpeke at torsken i norske fiskedisker har mulighet til å være under 1 døgn gammel.... det gjelder å kjøpe den mens den er fersk, ikke når den har ligget i disken en uke og kommer på tilbud...

Comment

• HappyRappy
                    • Feb 2005
                    • 109

Takk Tom Erik!!
                    Skal sette den opp på ønskelista, og så får en prøve å unngå samboerns vaktsome blikk over økonomien!!!
                    Ifølge han jeg kjøpte den av så skal dem være fjellstø da den er stilt inn på 70% hold eller hva det enn nå heter..
                    Har prøveflyd den i vind og da holdt halen seg støtt, syns jeg da med mine minimale fly og brukerkunnskaper!
                    Raptor 50
                    Trex 500 esp
                    JR 3810 ADT

Comment

Working...