Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spørsmål om ladere og batterier.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Spørsmål om ladere og batterier.

    Hei, jeg er rimelig fersk innenfor dette, så spør og graver litt her og der..

    I dag har jeg ett mcpx, og en 130x. I fremtiden ser jeg for meg en 500 eller 550 size.

    Hvilken lader og hvilket tilbehør bør jeg kjøpe, som funker for det jeg har i dag, og det jeg skal ha i fremtiden?

    Kjipt å kjøpe utstyr som kun funker til det jeg har i dag, når jeg vet jeg skal ha større i fremtiden

  • #2
    50w funker på mcpx og 130x

    på 500 og 550 er det kjekt med iaf 150-200w

    når du havner på 550, og 700 og lignende er det pl8 som gjelder, men dette er større saker, så liten vits på mcpx og 130x, jeg har liten "drittlader" på 150w liggende i bilen alltid, kjekt på det meste.

    les jotto sin ladeguide på forsiden

    Comment


    • #3
      Fusion LX60B Elysium Pro Intelligent Balance Charger LX60BP Er denne grei?

      Comment


      • #4
        Jeg har gått akkurat samme ruta. Begynte med et par 3s 2200mah på 450, så ballet det på seg og plutselig satt jeg med 550 og 700 i tillegg til at 450 nå går på 6s.

        Jeg bruker PL8 og kunne ikke vært mer fornøyd!
        Vbar Control - Tarot 450 - Goblin 500 - Trex 600N DFC - Goblin 700C - Trex 700N - Logo Xxtreme

        Comment


        • #5
          Originally posted by smackid View Post
          Hvorfor ikke legge et par hundre lapp til å kjøp en god midrange lader fra iCharger. (prisdiffereanse blir sikker ikke så stor siden frakt +++ er relativ høy fra UK)
          iCharger laderne krever et eksternt PSU men det er bare en fordel, etter at du har kjøpt en lader med internt PSU så gjør du aldri dette mer.

          Den laderen du referer greier 6A men de skriver ikke ved hvilken spenning - mest sannsynlig greier den 150Watt.
          ICharger har ikke en så liten lader, den miste (iCharger 106B-plus) greier ca 250Watt og koster 480.- + psu + frakt.
          Har du mulighet til å strekke deg litt lengre så vil jeg anbefale å gå for en iCharger206B!

          Har en mengde ladere fra Nille modeller og opp til PL8, Nille modellene havner som regel rett i søpla etter en kort tid, PL8 ruggen står stasjonært hjemme å tar tung jobbene. iCharger'en er faktisk den laderen jeg bruker mest - liten, lett og enkel å få med seg samtidig som den yter bra og er veldig driftstabil.

          Hvis du ikke vil sløse for mye penger på ubrukbare ting så velg en iCharger med en gang, dette er også en lader du får en bra bruktpris for hvis du skulle ønske å gå opp til en PL8 (men jeg har ikke solgt noen av mine enda - de er for bra til det )

          Comment


          • #6
            Har selv to stk imax b6 duo ladere som eg er godt fornøyd med. Krever egen psu, har og handlet para board.
            http://www.globy.no/rc-hobby/diverse...computer-lader

            http://www.globy.no/rc-hobby/diverse...t-60-connector
            Last edited by kjellovel; 27-06-13, 12:27.
            Kjell Ove
            ---------------------------------------------------------------------------------------------------
            Align Trex 550 Beastx DFC, Spektrum DX8, Phoenix 4

            Comment

            Working...
            X