Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny bruker/flyger!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny bruker/flyger!

    Hei!
    Etter en camping tur i sverige hvor mesteparten av tiden gikk med på å fly et billig heli(mjx f39)fra den lokale hobby sjappa har jeg fått utrolig dilla, med andre ord en ny hobby

    Som dere skjønner ble det fort for enkelt å fly med 2 rotorhoder og har nå fått tillatelse til å investere i noe litt mer spennende av frua.
    Etter å ha lest litt på forum og sett litt rundt på nettet er det trex 700 som virkelig roper på meg til tross for at "alle" sier at man burde starte med smått og lære å fly først, men jeg er altfor vrang til det. Jeg vil ha det beste med en gang, selvom det blir en dyr lærepenge :/ skal innom Oslo i morgen å plukke opp en simulator for å spare meg for de pinligste kræsjene når jeg endelig tør å prøve meg på skikkelig flyging. Men da må jeg først bestemme meg for om det er nitro eller el jeg vil ha, og om trex700 er det riktige valget.
    Kanskje noen med erfaring kan hjelpe meg litt på vei?

    Ellers ser jeg fram til maaange timer lesing her på forumet framover, å gleder meg til å bli en blodivrig flyger

  • #2
    Jeg er absolutt ikke noe ekspert, men jeg har nettopp startet selv, så har fersk erfaring derfra.. Jeg er veldig glad for at jeg starta med simulator og en bitteliten mcpx v2. Jeg har kræsja i både simulatoren og med mcpx'n hundrevis av ganger, og lært meg fem orientasjoner veldig bra (vanlig alle fire, og inverted nose in) med dette.. Så nå har jeg en 450 også, og den er mye lettere å fly.. Jo større, jo lettere.. Men med bittelille mcpx'n, så driter man i om man kræsjer, og lærer fortere imo.. så kan man kose seg mer med sine større modeller..

    Comment


    • #3
      Jo større og bedre maskin du kjøper jo enklere er de og fly.
      Er du lit femi kjøper du elektro er du mann kjøper du nitro

      Comment


      • #4
        Høres ikke ut som budsjettet er noe stort tema. Så om du skal til Oslo så ta med deg en mcpx BL så kan du øve og more deg litt med den mens du funderer på den store. Det tar relativt lang tid før du har en eventuell 700 i lufta uansett.

        Om det er verdt bryet å fraråde deg å starte med en 700 vet jeg ikke. Men vurder en 550 elektro eller 600 nitro heller er mitt tips.

        Men uansett valg håper jeg du holder deg langt fra befolkede områder når du skal prøve dette.

        Bardp sin kommentar er en ren dustekommentar, men det skjønte du helt sikkert
        Last edited by arhennie; 14-07-13, 23:29.
        arhennie

        MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
        http://hadelandmfk.no/
        www.henniehobby.no/arne

        Comment


        • #5
          Har en outrage velo rimelig til salgs

          Comment


          • #6
            Må sikkert regne med litt dustekommentarer når jeg er han dusten som vil rett på et stort mcpx`en var er godt tips, plukker nok opp den også når jeg først er der!
            Er det noen steder i området Oslo omegn som har mye helikopter aktivitet? hadde kanskje vært lærerikt å tatt en tur og titta litt.

            Comment


            • #7
              He-he, hvorfor tenkte ikke jeg på det. Du kan kjøpe mine to Whiplash 90. En er elektro og en er nitro, og begge er 700.

              Vil du ha det beste så er dette noe av det bedre du får tak i. To heli til prisen av en, og de deler det meste av deler

              Så tar jeg tilbake det jeg sa om å fraråde 700

              Jeg holder til en time nord for Oslo så du kan komme å se på de om du vil.
              Last edited by arhennie; 14-07-13, 23:51.
              arhennie

              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
              http://hadelandmfk.no/
              www.henniehobby.no/arne

              Comment


              • #8
                Skal du kjøpe heli så er Arne absolutt en jeg anbefaler å handle med. Alltid 100% i orden og kan heliene ut og inn.

                Comment


                • #9
                  Ble bare fascinert av størrelsen på 700, men siden dere hopper på "the new guy" å prøver å selge unna deres, så vet dere noe jeg ikke har lest enda? Jeg tenkte at det må være morsommere å pimpe/reparere et stort helikopter en et lite, er egentlig der jeg er i tankeprosessen. Jeg syns det er like artig å sitte på hobbyrommet og mekke som det er å leke, så vil jo gjerne ha et helikopter med mye oppgraderinger/kvalitetsdeler o.O

                  Comment


                  • #10
                    Så spørsmålet blir jo, hva hadde du kjøpt for pengene jeg ga deg for dine 2 ? ;P

                    Comment


                    • #11
                      Takk Anders, jeg digger simiger he-he

                      Mulig du skal ha nytt Boye, men jeg pusher det jeg kan. Jeg har for mange heli og prøver å selge unne litt om dagen.
                      Her er bilde av de to jeg nevnte.

                      Click image for larger version

Name:	Whip90N_20130202_084.jpg
Views:	4
Size:	137.1 KB
ID:	601844

                      Masse info om de på disse to trådene:
                      (MFN) ModellflyNytt.no
                      (MFN) ModellflyNytt.no
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Må jo innrømme at de ser grådig kule ut, kan jeg spørre om hvorfor du har begge, og hvem av dem du foretrekker, og hvorfor?
                        Prøver å finne noen konkrete topics om el vs N prestasjoner, men ikke lett

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Boye View Post
                          Så spørsmålet blir jo, hva hadde du kjøpt for pengene jeg ga deg for dine 2 ? ;P
                          Jeg har som sagt for mange heli som det er, så helt ærlig hadde de ikke gått til noe annet heli i det hele tatt.
                          Derimot vil de havne i potten som trengs for en oppgradering av min Kawasaki til denne her...

                          Click image for larger version

Name:	Brutale_800.jpg
Views:	1
Size:	44.1 KB
ID:	601845

                          Men da må jeg få solgt langt fler enn de to det her er snakk om
                          Last edited by arhennie; 15-07-13, 00:28.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by Boye View Post
                            Må jo innrømme at de ser grådig kule ut, kan jeg spørre om hvorfor du har begge, og hvem av dem du foretrekker, og hvorfor?
                            Prøver å finne noen konkrete topics om el vs N prestasjoner, men ikke lett
                            Hvorfor jeg har begge skyldes en forferdelig sykdom som jeg er redd du og står i fare for å bli smittet av. Disse er ikke de eneste jeg har. Det er et par til...: MINE MODELLER

                            De har begge sine fordeler og bakdeler:

                            Elektro er problemfritt. I allefall så lenge man har satt sammen en combo som funker, og den her funker. Bare å sette inn batteri og fly. Bøtter med Power. Bakdelen er litt korte flytider, litt styr med lading og spesielt på større elektro heli som 600 og 700. Krever en relativt stor investering i lader og batterier. Noe som kan være litt dyrt.

                            Nitro er bare å fylle å fly. Har en del lengre flytid (8-10min kontra el på 3-5min). Og det krever ikke annet utstyr enn gløder og starter samt noen kanner fuel. Vesentlig billigere å komme i gang med andre ord. Men krever litt tuning for å få det til å gå som det skal. Tuner du feil er det fort gjort å ta livet av motoren. Ikke et stort problem vil jeg si, men man på passe på temperaturen så et moment er det. Mindre krefter enn elektro, men fortsatt mer enn nok Power i en 90 (eller 100 motort som sitter i min). Nitro griser og en del pga 20% oljeinnhold i fuelen. Blir litt tørking etter endt flyging.

                            Det var kort sagt litt hva som skiller de. Men der er individuelt hva folk liker så du må nesten bare prøve deg fram. Jeg har begge deler men heller nok mot elektro. Mens andre er fullstendig allergiske mot det ene eller det andre. Bardp f.eks er som du sikkert skjønte allergisk mot elektro
                            arhennie

                            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                            http://hadelandmfk.no/
                            www.henniehobby.no/arne

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Boye View Post
                              Er det noen steder i området Oslo omegn som har mye helikopter aktivitet? hadde kanskje vært lærerikt å tatt en tur og titta litt.
                              Det står du er fra Skarnes. Phoenix RC klubb på Sørumsand er en klubb med mye heli aktivitet.
                              Det er ikke så himla langt fra deg kanskje.
                              De er å finne på FB: Logg inn eller registrer deg for å se innholdet
                              arhennie

                              MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

                              Comment

                              Working...
                              X