Announcement

Collapse
No announcement yet.

BeastX , tilkobling / oppsett

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BeastX , tilkobling / oppsett

    Hei

    Har ikke fått ordna med heli på en stund, men prøver igjen nå.....

    Jeg har flg : Trex 500 , AR7200BX med en DSM X satelitt mottaker, og Spektrum DX 8 Radio.

    Jeg sliter med å få koblet til dette riktig....... har vel snart prøvd å bytte alle servoledningene om hverandre på swash, men det blir noe feil hver gang, og swash plate oppfører seg ikke som den skal mht. stikkebevegelser.

    Noen som kan si meg en gang for alle hvem servo som skal i hvem hull inn på AR7200BX ?

    Har gått igjennom setup på AR7200BX og det tror det meste er riktig her, har montert den oppe bak på heli, altså horisontal montering, har 120 ccpm mixing på AR7200BX og satt opp på radio.....

    Noen som kan hjelpe meg ??
    Tor Erik W

  • #2
    Du kjører 1 servo på radio sant og ikke 120grader mixing ?
    Rasmus Fauske
    TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
    http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

    Comment


    • #3
      Ups, skal det ikke være 120 grader og 3 servo på radio ?
      Tor Erik W

      Comment


      • #4
        Rud=Haleservo

        Aile=Høyre swash-servo (sett bakfra)

        Aux1=Venstre swash (kalt pitch-servo)

        Elev=Den bakerste/midterste swash-servo

        Thro=Signalkabel fra ESC

        Aux2 og Aux3 er "ekstra" og ikke i bruk med mindre du vil bruke kanalene til f eks lys, retracts e.l.

        Får du det ikke til om kablene står slik, har du gjort noe feil antakelig i setup punkt I, og/eller du kan trenge å reversere en eller flere servoer.
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Nops. 1 servo mixing på radio på 90% av alle fbl uniter
          Rasmus Fauske
          TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
          http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tor Erik View Post
            Ups, skal det ikke være 120 grader og 3 servo på radio ?
            Godt poeng!

            Alt dette står i manualen også..... Greit å lese den et par ganger, kanskje
            Kristian Westgård
            Nittedal

            Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


            Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
            — Neil Armstrong

            Comment


            • #7
              Takker for kjappe tilbakemeldinger leste manualene flere ganger for 2 mnd siden....... men huska jo ikke det nå....

              Ok, mulig servoer går feil vei ja, skal sjekke det og !
              Tor Erik W

              Comment


              • #8
                Aha, problemet mitt var at jeg nå i vanvare etter ferien brå switcha over radio til 120 og 3 servoer samt at alle servoer på swash gikk feil vei !

                Men et spml til i farta, rudder servo, skal bladene bak være i senter når servo er i senter ? mener å huske jeg på min gamle raptor for en del år siden så justerte jeg så halebladene stod litt " off center " for å kompansere for hovedrotor ?

                Ca 6 år siden sist jeg fløy heli se....... må begynne helt på nytt
                Tor Erik W

                Comment


                • #9
                  Virker med senter også. Men noen heli liker best litt off center.
                  Rasmus Fauske
                  TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                  http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                  Comment


                  • #10
                    Sliter litt med sub trim for å justere servoer til swash så alt er rett ? prøver å sette BeastX i meny G som det står i boka og velge servoer med rudder, men det skjer ikke noe når jeg bruker sub trim ?

                    En ting til, dette med frekvenser på servo og oppsett BeastX, har satt alle til default, er det riktig ? har std.servoene som fulgte med Trex 500 !
                    Tor Erik W

                    Comment


                    • #11
                      sub trim på radio skall vare på 0
                      bruker høyre ( elevator )sticken å justera og rudder til å bytter til nesta servo
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #12
                        Isj, trenger hjelp igjen jeg........

                        Prøver å justere servoer på swash med meny G, men det skjer ingen ting når jeg tar på høyderor stikka ?? jeg har prøvd å ta den fram og tilbake samt å holde den i ro...... men intet skjer. Velger forskjellige serover med haleror stikka , det funker.

                        Noen som har noen tips ?? Mangler bare å få justert BeastX´n før jeg er i lufta..........
                        Tor Erik W

                        Comment


                        • #13
                          Kanskje et dumt spørsmål men er du sikker på at du er i setup-menyen og ikke i parameter menyen når du står på "G"?

                          Mvh

                          Spiff
                          TRex 250 | TRex 450 Pro V2 DFC Beast X |TRex 450L Dominator Beast X |TRex 500 DFC V-Bar | TRex 500 Beast X | TRex 550 ​V-Bar |Gaui X5 Beast X |TRex 600N Beast X |Synergy E5 Beast X |

                          Spektrum DX18

                          Youtube:
                          http://www.youtube.com/channel/UCB69FEKD5skQDfiNJehjNJA

                          Comment


                          • #14
                            Oi, hvordan kommer jeg enten i setup eller i parameter menyen ? jeg bare holder setup knappen nede også trodde jeg at jeg var i setup modus ?

                            Mye å lære se
                            Tor Erik W

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Tor Erik View Post
                              Oi, hvordan kommer jeg enten i setup eller i parameter menyen ? jeg bare holder setup knappen nede også trodde jeg at jeg var i setup modus ?

                              Mye å lære se
                              Holder du den nede til det blinker er du i parameter meny. Holder du til du får fast lys er du i setup. Holder du i 30sek resettes hele driten..

                              Originally posted by Tor Erik View Post
                              Mye å lære se

                              Mye å lese heter det

                              Comment

                              Working...
                              X