Announcement

Collapse
No announcement yet.

Skjønner ikke hvordan jeg lader helikopteret mitt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Skjønner ikke hvordan jeg lader helikopteret mitt.

    Hei

    Jeg kjøpte meg nylig et E-Sky Twinstar CA - 2.4G helikopter på elefun. Nå viser det seg at jeg fikk med en lader som skal tilkobles 12V for å lade helikopterbatteriet mitt. En 2-3s balanseringslader for 12 volt. Den har to krokodilleklemmer for å få spenning. Hva skal jeg koble den til? Jeg har prøvd en CTEK batterilader (for bil), ett 9V røykvarsler batteri og ett bilbatteri. På alle tre får jeg beskjeden 'voltage alarm' fra helikopterladeren. Skjønner ingenting. Takk på forhånd.

    Mats

  • #2
    du må bruke ett 12 volts batteri fra bil eller ett power supply som gir 12 til 15 volt
    Du sier du har prøvd ett bilbatteri, men tror nok det er dårlig lada. Prøv med ett annet bilbatteri

    Comment


    • #3
      men hvorfor sender ikke elefun med en ordentlig lader? er det for at man skal kunne lade 'på farten'? Takk for svar

      Comment


      • #4
        Det er helt vanlig at man sender med laderen, men selve poweret til laderen må man bestandig ordne selv.

        Comment


        • #5
          ok. takk for svar. Skal teste noen andre batterier.

          Comment


          • #6
            Gi beskjed her om det virka da?
            Og lykke til. Masse hjelp og få her på forumet��
            Må redigere meg selv litt:
            Det finnes nok noen leverandører som sender med power, men de er sjelden av ypperste kvalitet.
            En god lader er som "xilian" skriver en nødvendig utgift. Visst du vil drive med dette fremover.
            Last edited by arvid; 08-09-13, 19:56.

            Comment


            • #7
              Ta en titt på "Anbefalt Utstyr" på modellen
              Powersupply 13,8V 10A HW1310 - elefun.no - Radiostyrt hobby

              Det er en "omformer" for 220V -> 12V slik at du kan lade batteriene dine "i veggen".
              Alternativet er bilbatteri som tidl. nevnt.

              Hvis du har planer om å gå litt lengre enn enkle coax-heli, så kan det på sikt
              være lurt å investere i en god computerlader. Men fly med det du har nå,
              så ser du hva som skjer fremover
              Tom I. Arntsen

              Comment


              • #8
                Og så er denne nyttig lesing

                ModellflyNytt.no - Guide for innkjøp, bruk og lading av lipobatterier.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  takk for mange gode tips jeg bestilte den Powersupply 13,8V 10A HW1310 - elefun.no - Radiostyrt hobby laderen. Så får vi se. tør ikke prøve mer med bilbatteriet. regner med det skal funke nå.

                  Comment


                  • #10
                    Det enkle er ofte det beste
                    Tom I. Arntsen

                    Comment

                    Working...
                    X