Announcement

Collapse
No announcement yet.

Min første micro quad, trenger sender hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Min første micro quad, trenger sender hjelp

    Hei.

    som tittelen sier kjøpte jeg min aller første micro luftbaserte rc i dag (og aller første luftbaserte rc i det hele tatt) som ett rent impuls kjøp da jeg tittet på annent landbasert rc.

    ulempen med det hele var att de ikke hadde RTR utgave, bare BNF av quad`en, så jeg aner ikke hvilken sender som er bra for en total noob.

    i bruker manualen er det en god del ulike valg, så om noen kunne peke ut en noob sender av de jeg lister nå så ville det vært til stor hjelp

    jeg anntar alt er fra spectrum:

    mlp4dsm
    dx4e
    dx5e
    dx6i
    dx7
    dx7s/8
    dx18

    er det noe rart en stakkars landkrabbe klør seg i hode?

    kunne selvsagt spurt i butikken men, 1) jeg har ikke råd til sender denne måneden og 2) jeg foretrekker råd fra noen som drive med dette til daglig.

    quad`en er en blade nano qx i tilfelle det har noe av betydning.
    N00B med Blade Nano QX
    (lenge siden jeg har hatt det så morro med rc )

  • #2
    du klarer deg fint med en brukt Spektrum DX6i, men har du planer om å fly litt mer etterhvert kan du like
    gjerne få tak i en brukt DX8.

    Jeg sier brukt fordi en radio sjelden blir ødelagt, men oftest blir lavt priset sammenlignet med ny.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      greit, da får jeg titte litt rundt etter en dx6i. takk for tips.

      jeg liker generelt ikke luftbasert rc, men disse microene ser artige ut.(dog hvem vet, kansje jeg blir bitt av luft basillen også)
      N00B med Blade Nano QX
      (lenge siden jeg har hatt det så morro med rc )

      Comment


      • #4
        Det blir du! Jeg har samme qx og den er sinnsykt skøy! Det ligger en nesten ny dx6i på finn.no den skal han ha 500,- for. Det er over halv pris. Har samme radio og er meget fornøyd!
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #5
          joa, er mere gøy og fly en qx enn en msr, helikopter blir nok aldri min greie, men quad kommer til og bli det.
          kommet så langt i noob trainingen att jeg prøver og svinge med begge stikkene for skarpere svinging. kun en propell som sa takk for seg og noen sprekker i lexan`en, eller så er den like solid etter alle krasjlandingene. solid liten sak.

          men noe agility mode blir det nok ikke på veldig lang stund.

          fant en dx5 på loftet til noe som aldri ble noe av så jeg bruke den sammen med qx`en.
          dx6 kjøper jeg ikke før jeg skaffer meg en 350 quad til våren(der kom bittet gitt)
          N00B med Blade Nano QX
          (lenge siden jeg har hatt det så morro med rc )

          Comment

          Working...
          X