Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ny Clutch

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Ny Clutch

    Øhhh!! Så er det en typisk nybegynner feil da!!!
    Programerte radioen etter anvisninger fra nettet og med litt hjelp fra forumet her!
    Sjekka at alt virket på helien, men som en typisk overivrig stut la jeg jo selvsagt ikke merke til at throttlen ikke var reservert, noe jeg da selvfølgelig fant fort ut da jeg prøvde å starte min kjære Rappy!!!
    Så da for jo clutch hus og clutch veggimellom da motoren startet på full spiker og jeg i min fortvilelse( har stikka i nederste posisjon og bruker trimmen når jeg skal starte) prøvde å dra trimmen helt ned..Hjalp det?? ohhhh neida!!! gikk bare enda fortere gitt og så BANG og den drittlukta..Fy og fy...
    Så for å gjøre historien litt kortere og så dere ikke ler dere spent ihjel..
    Når man bestiller nytt clutch hus og clutch får man da med clutchbelegget på innsiden av huset eller må det bestilles i tillegg og er det noe spesial lim denne festes med eller hva???
    Rappyen har det vondt og trenger sårt hjelp!!!!
    Raptor 50
    Trex 500 esp
    JR 3810 ADT

  • #2
    Glemte en ting!!!
    Metallvifta man kan bestille som option er den i det heletatt verdt pengene, eller er plastvifta som er på orginalt tilnærmet like god???
    Raptor 50
    Trex 500 esp
    JR 3810 ADT

    Comment


    • #3
      Hehe.. vanlig nybegynnerfeil det der.

      Du får kjøp nye cluch belleg i strimler som en limer fast i den gamle cluch klokka. Du må ha ny cluch i tilegg som jeg forstod, så da lønner det seg sikkert å kjøpe komplett cluch med klokke og alt ting. Da sitter det fast clutch belegg i klokka. Du kan sikkert kjøpe et komplett krash kit når du først skal bestille, tror kanskje at selve clutchen ikke er med der, men det får du sjekke opp.

      Den plastikkvifta som står i orginalt er bra nokk.
      Runar Isaksen
      risaksen@bluezone.no

      Comment


      • #4
        Hehe Takk Isak!
        Ja forstod det sånn på Raptor Technique at det var en vanlig feil ja!!!
        Kan egentlig kjøpe crashkitt samtidig ja, godt å ha noen ekstra deler liggende klar i tillfelle noe uforutsett skulle skje!!!
        Har du noen gode forslag til hvor en får kjøpt dette greit og rimelig med grei leveringstid??
        HappyRappy not so happy annymore
        Raptor 50
        Trex 500 esp
        JR 3810 ADT

        Comment


        • #5
          Helizone, smallsize, xmode og mange andre...

          Jeg har brukt å kjøpt deler av Smallsize shopping - Smallsize Shopping jeg da, kanskje noe dyrer en resten men. Rask leveringstid og knallbra service. Men somoftest så bestiller jeg deler i store kvanta fra singapore.

          Finnes masser av nettbutikker som selger raptordeler, så der bare å velge å vrake. Den billigste er vel x-mode sin vil jeg tro.
          Runar Isaksen
          risaksen@bluezone.no

          Comment


          • #6
            Ok..Takk for tipset..
            Så ikke ut til å være så stor forskjell på prisene(rask titt) noen få kr til og fra det var alt..
            Så da er det bare å begynne å bestille..
            Titta forresten på ei side i utlandet, der hadde man 3 forskjellige chrash kit pakker til raptoren.
            Her i Norge har jeg mere eller mindre kun sett 1..
            Var innom en butikk og spurte hvorfor og fikk da til svar at siden kitta var så billige, så kjøpte man heller dem inn og plukka delene ut og solgte da delene enkeltvis for full pris.
            Et av kitta jeg så kosta ca 300 nkr og innehold da blant annet hovedrotorbladene, og de alene koster jo det samme her i Norge.
            Grrrr
            Raptor 50
            Trex 500 esp
            JR 3810 ADT

            Comment


            • #7
              Det finnes 2 forskjellige crash kit såvidt jeg vet. Et med rotorblader og et uten. Småforskjeller som landing-gear og andre ting jeg ikke kommer på i farten er det også. Sikkert noen her inne som vet dette bedre. Den ene kitet levers i en rund plastholder mens den andre levers i en flat pappeske. Kjøp med rotorer du, for de går helt sikkert heden når du går ned. Koster rundt 400kr sist jeg sjekket mener jeg å huske, lenge siden dette da.

              At det finnes butikker som plukker ut ting av kittene finnes sikkert, men dette bør ikke forekomme. Inneholdet i kittene skal være standarisert.
              Runar Isaksen
              risaksen@bluezone.no

              Comment


              • #8
                Tok en titt rundt og finner faktisk bare 1 type crashkit desverre.
                Ellers er prisene temmelig like.
                For ta en ringerunde tenker så for vi se hva jeg ender opp med...
                Mange av butikkene jeg har vært innom har ikke komplette lister over deler på nettet så da må man jo ringe...
                Var innom en side i england der hadde det komplett rotorhode for ca 1000 kr i aluminium... har sett fra quick i england og vare for ca halvparten komplett har jo prisen ligget på nærmere 2000. men det er kansje kvaliteten som er forskjellig..
                Raptor 50
                Trex 500 esp
                JR 3810 ADT

                Comment

                Working...
                X