Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe byggesett som vinterprosjekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe byggesett som vinterprosjekt.

    Bakgrunn: Jeg er nybegynner og flyr litt hjemme i stua. Jeg har blitt utrolig fasinert og nesten avhengig av å fly helikopter. Jeg har flere små helikopter fra blade. Msr, msrx og 120 sr. Flyr disse med en dx6i. Disse kan jeg fint kontrollere og fly med høvelig kontroll, selv om det fort kan gå galt når man blir litt " tøff i trynet" føler jeg har høvelig kontroll på enkel flyging og hoover. Som neste steg kom jeg over en pent brukt mcpx bl på ebay til den nette sum av 600 kr. Dette måtte jeg bare kjøpe. Tanken var å bruke denne til å lære å fly et sikkelig cp helikopter. Har tenkt å "tamme" dette så mye som mulig, slik at jeg kan kontrollere dette og øke kraften etterhvert som progresjonen tilsier dette. Jeg har også pohenix simulator. Her har jeg vanskeligheter med å være strukturert og lære meg basic fly teknikk. Det er så lett å bare rive rundt helikopterne og hovre opp ned, samt gjøre syke stunt som jeg aldri ville turt i virkeligheten. Blir fort litt tøff når man ikke ødelegger noe som koster penger.

    Jeg ønsker å kjøpe et helikopter som er godt egnet for utendørs bruk. Tenker først og fremst på en t- rex 450 eller 500. Jeg ønsker primært å bygge dette selv. Problemet er at jeg ikke har noen å støtte meg på. Jeg bor 13 mil fra nærmeste klubb..hvis det er en heli-klubb i bodø?. Ser ikke problemet med selve byggingen, men blir nok å slite med tanke på finjusteringer osv når jeg ikke har noen erfaring med dette. Klarer jeg å føle meg frem til dette, eller kan jeg glemme dette før det er for seint.. Vil dere anbefale meg å kjøpe et ferdig bygget? Et alternativ kan jo være blade 450x. Ser at trex 450 kan kjøpes rtf, men jeg ønsker å fortsette å bruke dx6i.