Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kjøpe byggesett som vinterprosjekt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Kjøpe byggesett som vinterprosjekt.

    Bakgrunn: Jeg er nybegynner og flyr litt hjemme i stua. Jeg har blitt utrolig fasinert og nesten avhengig av å fly helikopter. Jeg har flere små helikopter fra blade. Msr, msrx og 120 sr. Flyr disse med en dx6i. Disse kan jeg fint kontrollere og fly med høvelig kontroll, selv om det fort kan gå galt når man blir litt " tøff i trynet" føler jeg har høvelig kontroll på enkel flyging og hoover. Som neste steg kom jeg over en pent brukt mcpx bl på ebay til den nette sum av 600 kr. Dette måtte jeg bare kjøpe. Tanken var å bruke denne til å lære å fly et sikkelig cp helikopter. Har tenkt å "tamme" dette så mye som mulig, slik at jeg kan kontrollere dette og øke kraften etterhvert som progresjonen tilsier dette. Jeg har også pohenix simulator. Her har jeg vanskeligheter med å være strukturert og lære meg basic fly teknikk. Det er så lett å bare rive rundt helikopterne og hovre opp ned, samt gjøre syke stunt som jeg aldri ville turt i virkeligheten. Blir fort litt tøff når man ikke ødelegger noe som koster penger.

    Jeg ønsker å kjøpe et helikopter som er godt egnet for utendørs bruk. Tenker først og fremst på en t- rex 450 eller 500. Jeg ønsker primært å bygge dette selv. Problemet er at jeg ikke har noen å støtte meg på. Jeg bor 13 mil fra nærmeste klubb..hvis det er en heli-klubb i bodø?. Ser ikke problemet med selve byggingen, men blir nok å slite med tanke på finjusteringer osv når jeg ikke har noen erfaring med dette. Klarer jeg å føle meg frem til dette, eller kan jeg glemme dette før det er for seint.. Vil dere anbefale meg å kjøpe et ferdig bygget? Et alternativ kan jo være blade 450x. Ser at trex 450 kan kjøpes rtf, men jeg ønsker å fortsette å bruke dx6i.

    hva er forskjellene på alle disse settene man får kjøpt? Combo,supercombo, arf og kit. Hva er mest lønnsomt og hva bør man begynne med. Ser for meg at det hadde vært fint med et sett der alt er med. Bare å montere etter bruksanvisning og heliet er klart til bruk. Jeg har heller ikke helt kontroll på alle disse forskjellige komponentene og deres funksjoner. Gyro,servo, mottaker,esc osv.

    Vil det være lønnsomt å kjøpe et helikopterkit for bygging, for så å kjøpe elektronikk etterpå. Eller ar disse komplette kittene å anbefale?

    noen som vil være behjelpelig med et forslag til komponeneter som vil være bra for en nybegynner i flyging og bygging? Hadde tenkt å legge meg på maksimalt 5000,- dette inklusiv ny sender, hvis jeg trenger det. Hva mener dere om å kjøpe brukte komponenter?

    mvh

    kim
    Last edited by Premium2006; 18-11-13, 22:13.
    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

  • #2
    Tok en avgjørelse og bestilte en 450L dominator fra helikraft.com må vente 45-60 dager. Men det klarer jeg fint med 50% rabatt.

    Noen som kan være behjelpelig med å finne egnet mottaker til 3gx slik at jeg kan fly med dx6i, samt anbefalt oppsett på radio og mottaker. Trenger ikke noe sinnsyke 3d innstillinger til å begynne med..
    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

    Comment


    • #3
      Originally posted by Premium2006 View Post
      Tok en avgjørelse og bestilte en 450L dominator fra helikraft.com må vente 45-60 dager. Men det klarer jeg fint med 50% rabatt.

      Noen som kan være behjelpelig med å finne egnet mottaker til 3gx slik at jeg kan fly med dx6i, samt anbefalt oppsett på radio og mottaker. Trenger ikke noe sinnsyke 3d innstillinger til å begynne med..
      Som mottaker kan du bruke spektrum 6200/6210. Jeg har selvsagt en du kan kjøpe.

      Og helikraft sier 45-60 dager. Jeg ventet 120 dager ++ før jeg avbestilte min 550 derifra. Men kanskje det er kjappere med 450L siden det er en ny modell.

      Så ang hjelp av oppsett. Hvor bor du?

      Og til sist, mottaker koster 2-300kr.
      3gx får du solgt for 500.
      Se om du finner en spektrum ar 7200 brukt så har du(en bedre) gyro og mottaker i ett. De går brukt fra 800-1200kr

      Lykke til med byggingen
      T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

      Comment


      • #4
        Takk for respons!
        Bor på ørnes, 10 mil sør for bodø.
        Jeg håper også helikraft kan levere. Regner med jeg ikke blir lurt og får refundert penger om jeg avbestiller? Skal gi det en 2-3 mnd. Har det ikke travelt..

        Tror du jeg som nybegynner vil merke noen forskjell på 3gx og spektrum gyro? Hadde tenkt å holde prisnivået så langt nede som mulig. Må man ha satelitter i tilegg til mottaker? Vil jeg via internett og bruksanvisnig klare å grovjustere helikopteret slik at jeg kan hovre og fly normalt? Elker er det kun hard core erfaring som funker?

        Hva skal du ha for mottakerne dine?
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #5
          Originally posted by Premium2006 View Post
          Takk for respons!
          Bor på ørnes, 10 mil sør for bodø.
          Jeg håper også helikraft kan levere. Regner med jeg ikke blir lurt og får refundert penger om jeg avbestiller? Skal gi det en 2-3 mnd. Har det ikke travelt..

          Tror du jeg som nybegynner vil merke noen forskjell på 3gx og spektrum gyro? Hadde tenkt å holde prisnivået så langt nede som mulig. Må man ha satelitter i tilegg til mottaker? Vil jeg via internett og bruksanvisnig klare å grovjustere helikopteret slik at jeg kan hovre og fly normalt? Elker er det kun hard core erfaring som funker?

          Hva skal du ha for mottakerne dine?
          Du blir ikke lurt på helikraft, jeg fikk pengene tilbake, men jeg synes det er et snodig konsept de kjører...
          Jeg har aldri prøvd 3gx selv, og etter hva jeg hører så flyr den like bra som beastx, men den er litt mer finurlig å sette opp.. Om du kjøpte ferdig satt opp tror jeg neppe du hadde merket forskjell på 3gx og beastx.
          Ang oppsett så vil du helt sikkert klare å sette opp selv via internett om du er nøye og tålmodig, men det skal bare en liten feil til før det går galt. Så anbefaler at noen tester det/ ser over det første gangen.
          Du får se etter en klubb i nærheten. Det er ikke så mange som driver med dette, men de som gjør det er ofte velvillige til å hjelpe
          http://shop.smallsize.no/product_inf...cce80465213b35 Mottaker koster 700kr inkl satelitt ny, uten tror jeg de ligger på 500kr usikker. Men du kan få den for 250kr inkl porto (brev) satelitt er anbefalt på 500str og oppover.
          Send pm om det er intr.
          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

          Comment


          • #6
            Fikk dette i svar fra HK på mitt spørsmål om leveringstid:

            Hi,

            In most cases when an order is placed, we place the from order with manufacturer and have to wait for delivery.
            For the discount prices we have need to wait about 45 to 60 days from the date you make your order.

            all restock will be arrange to shipout by order ID.

            Thank you for your order and understand.

            If there is anything else that we may be of service please let us know.

            Thanks and have a nice day,

            HK - CSM Staff

            Blir spennende å se når eller hvis det kommer. Har bursdag i februar, så det hadde vært fint med en gave til meg selv...
            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

            Comment


            • #7
              har handla mye hos Helikraft , spes radio utsyr (servoer etc) alltid fått et jeg har bestilt aldri tatt så lang tid men det kommer kanskje av at de har noe på lager av det jeg har bestilt.
              men ser prisene de har nå er mye høyere en andre steder der nede før de kommer med rabatten , så vær litt obs på dette.
              Rune Gjelsnes
              Vikersund
              92624841

              Comment


              • #8
                Kjøpe byggesett som vinterprosjekt.

                Har en ordre liggende inne. 350$ for en 450L dominator ink frakt. Bare håper den kommer..
                trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                Comment


                • #9
                  tror du kan lene deg bakover og slappe av!
                  Rune Gjelsnes
                  Vikersund
                  92624841

                  Comment


                  • #10
                    Håper det! Gir det til februar. Får eventuelt bestille fra norge hvis det ikke dukker opp. Det er litt for godt til å være sant, at de gir 50% rabatt. Spent på om jeg får toll/mva på dette?
                    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                    Comment


                    • #11
                      vill tro det var ca 100 Us$ under "Ebay" pris så ikke så gæli!
                      har kjøpt endel der aldri noe problem.
                      Rune Gjelsnes
                      Vikersund
                      92624841

                      Comment


                      • #12
                        Billigste jeg finner på ebay er 477 $ + 50$ i frakt. Blir fort 150-200$ billigere! Det er en fin pris så lenge de leverer. Har du erfaring på hvordan de merker pakker? Gave eller setter ned verdi?
                        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by Premium2006 View Post
                          Billigste jeg finner på ebay er 477 $ + 50$ i frakt. Blir fort 150-200$ billigere! Det er en fin pris så lenge de leverer. Har du erfaring på hvordan de merker pakker? Gave eller setter ned verdi?
                          Eg spurte om de kunne sette ned verdi til 150dollar og merke som gave. Det sa de ok til. Men om de husker det 100 dager etterpå vil jo vise seg
                          T-REX 550E DFC Beastx, Compass 6HV Brain, Compass 7HV BeastX, T-Rex 500 DFC Pro Beastx, Goblin 500 BeastX, 130X(2), Nano CPX og DX9, Phoenix 4

                          Comment


                          • #14
                            Skal høre med dem når det nærmer seg!
                            trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

                            Comment


                            • #15
                              Er ikke tiden det tar å få ting også verd noe ? Tenker bare at det skal være noe rimelig spesielt en skal ha om en har lyst å vente 3-4 mnd'er før en får det.

                              Er jo litt ille å ha lenger leveringstid på "hyllevare" som Align er enn hva jeg hadde på en ny TDR.
                              Rasmus Fauske
                              TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
                              http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

                              Comment

                              Working...
                              X