Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bygge om T-REX 600E

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bygge om T-REX 600E

    Hei alle sammen.

    Jeg flyr endel multirotor til vanlig, men har nå kjøpt et T-REX 600E som jeg ønsker og lære, og jeg driver litt i simulator nå.

    Men jeg har sett noen etter en del sim trening flyr med heli og Naza H, slik at hvis det begynner og gå galt så kan du switche Naza til og ta over og hente deg inn igjen, er dette lurt?

    Heliet er også FB og jeg ser at Naza bare støtter FBL, er det bare og kjøpe de FBL toppene som de selger og bytte ut?

  • #2
    Jeg tror jeg ville ha sett på en av FBL-kontrollerne med selvoppretting istedetfor å ha to dingser, med mindre du faktisk trenger GPS og sånt som Naza-H har. Ikon og Skookom 720 har vel selvoppretting, men jeg har aldri testet det selv.
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Gps er noe som jeg trenger, har flydd en del multikopter og da er GPS for min del helt avgjørende, tenker da på failsafe, return to home, for ikke og tenke på at jeg kan legge senderen og kopteret bare står og venter. Jeg har både Naza og Wookong i DJI serien og er veldig fornøyd så Naza H med GPS er det jeg vil gå for, men er det lurt og fly med helikoptert i GPS mode slik at hvis jeg slipper alt så venter det på meg, det er vel en fin måte og lære på?

      Comment


      • #4
        husk at noe med 600 size rotordisk, som flyr seg selv, er ca jævlig mye mer scary, enn sånne små quad/octo leker

        har testet og lekt lit med både brain og skookum sin (men uten gps) og det er stortsett bra, men av og til VELDIG spennende når den brått stikker med masse pitch

        Comment


        • #5
          Jeg flyr idag, en Droidworx, discovery, samt fly og har drevet med dette i mange år så vet risikoen, så ville aldri funnet på og flydd et slikt helikopter blant hus og mennesker, men den beste måten og lære er og prøve (etter simulator) og da vil jeg tro det er bedre og ha et helikopter med GPS hold slik at hvis jeg mister kontroll så kan jeg få elektronikken til og ta over og hente meg inn, i verste fall lande for meg.
          Men ser at Naza bare støtter FBL, er det mye arbeid og bygge om en FB? Er det samme swashplate? Jeg fant ut at toppen må skiftes...

          Comment


          • #6
            Kan enten bytte toppen til for eks rjx sitt hode eller bygge det om vil jeg tro. Funket i hvertfall rimelig greit å bygge om panteraen min til FBL. ( 500 Internal Server Error )

            Andre ting med 600E er at om du blir litt aktiv i luften så skal du ikke se bort fra at å bygge det om til 10/12S blir rimelig fristende siden orginal motor og esc er litt tungdrevet.
            Rasmus Fauske
            TDR 2012, MD8 @ 14S, MD6 @ 7S, Pantera 50, KDS Chase 360, BigNasty
            http://www.easyisp.no http://www.rc-batteri.no

            Comment

            Working...
            X