Unconfigured Ad

Collapse

Futuba 9C super - eller en JR PCM 9X2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peber
    • Feb 2005
    • 7

Futuba 9C super - eller en JR PCM 9X2

Hei hei alle sammen.
    Kan begynne med at jeg er helt fersk i gamet ennå, men skal nå kjøpe inn utstyret jeg trenger.
    Har bestemt meg for å kjøpe inn en Raptor 50 v2 m\50 motor kit. Men er usikker på hvilken sender jeg skal velge. Nå står valget mellom en Futuba 9C super - eller en JR PCM 9X2.Begge står i linken under.. http://www.mamut.com/controls/shop/s...wwwalias=xmode

Som jeg sa, så er jeg helt fersk. Så om dere kunne gi meg noen tips om hva jeg må passe på, før jeg handler heli`n. Er så kjedelig å sitte med skjegget i kassa.
    Og hva mener dere om å handle Raptor med V2 kit med en gang, blir den vanskeligere å fly med dette?

Takk
    Ser frem til en sommer med mye heli kræsjer
    Jeg flyr med min RAPTOR 50 SE...
  • Nils Olav
    • Mar 2002
    • 152

Det er nok bare en smaksak hvilke av de to radioene du velger, begge er helt utmerket til helikopter.
    Selv har jeg bra erfaring med både JR og Futaba, men jeg ville nok godt for JR.

Raptor 50 V2 er også et meget bra valg, jeg personlig ville valgt den nye OS 50 Hyper fremfor TT50 motoren, det er fordi jeg vet OS 50'n fungerer meget bra men TT 50 har jeg lite erfaring med.

Hvis du i tillegg kjøper det Futaba 401 gyro og et par carbonblader f.eks SAB har du en pakke som er helt genial.
    Og det er ikke vanskeligere å fly en 50 enn f.eks en 30, heller tvert imot.

Når du endelig har fått alt du trenger og skrudd det sammen, dra til en som kan fly/sette opp helikopter, få litt hjelp i starten.
    Da slipper du en sommer med masse kræsj.
    Nils Olav Moe

Elefun
    www.artistic3d.net
    www.3dpilot.net

Comment

• peber
      • Feb 2005
      • 7

Ja ikke dumt og få noen til å gå over etter første heli..

Men hvor anbefaller dere at jeg handler, er det noen spesielle man burde vike unna?

Comment

• runar1
        • Dec 2004
        • 25

Kjøpte min første helipakke fra x-mode. En raptor 50 og JRpcm9x2, er ferdig med å bygge og snart klar for første prøvetur.
        Raptoren er veldig lett å bygge den tror jeg er en bra begynner model. Så langt så virker JRen veldig grei, enkel meny og lett å bruke.
        Å gå for en slik pakke tror jeg ikke er så dumt!(Tror jeg)

Comment

• toolei
          • Oct 2004
          • 39

Har Raptor 50 v2 med OS 50 motor og 401 gyro.. Har JR 9x radioen(ikke x2). Er strålende fornøyd med denne pakken! Er ganske nybegynner, hoppet rett fra XTR til raptoren uten noen større problemer.. Os`en fungerer helt topp og i sammen med 401 gyroen så har jeg en, til nå, problemfri pakke!
          Har flydd ca 3 liter fuel nå uten krasj.. Kan anbefale denne pakken til alle som skal begynne med heli!
          Align T-Rex 550e 3GX
          Align T-Rex 450 Sport

Comment

• peber
            • Feb 2005
            • 7

Originally posted by runar1
            Kjøpte min første helipakke fra x-mode. En raptor 50 og JRpcm9x2, er ferdig med å bygge og snart klar for første prøvetur.
            Raptoren er veldig lett å bygge den tror jeg er en bra begynner model. Så langt så virker JRen veldig grei, enkel meny og lett å bruke.
            Å gå for en slik pakke tror jeg ikke er så dumt!(Tror jeg)
            Er enig med deg der, virker som dette er en "trygg" nybegynner pakke. Er store muligheter for at det dukker opp en raptor hjemme hos meg i de nærmeste dagene

Men som det er nevnt før her i forumet, det er mye å sette seg inn i. Så jeg klør i fingrene om dagen..så får`n håpe at det blir muligheter får en liten flytur til sommeren.

Comment

• ThomasB
              • Aug 2004
              • 1305

jeg har selv kjørt både OS50 og TT50 og mener at pakkeløsningen med tt50 motoren er en grei løsning. jeg har kjørt snart 50 liter på tt50 motoren uten å ha problemer med den. kjøp den å bruk den til den ryker, og oppdater med OS50 Hyper da, hvis du føler behovet. effekt forskjellen er minimal.
              Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
              www.airheads.no

Comment

• Pole
                • Aug 2004
                • 225

Jeg har selv å TT50 motoren... den fuker utmerket for meg..å det er første heliet mitt... hakke prøvd noe ann enn den da... den er grei å justere, går fint...

Når det gjelder radio, så tror jeg det kan vere litt smart å skjekke hva som er mest brukt i den lokale klubben... iht. at det er mye letter å få hjelp med oppsett av radioen vis de som skal hjelpe kjenner radioen...
                Men begge alternativene er bra, har selv Jr å fornøyd med den.. utrolig lett å programere..

Ser også at du har bestilt dg reflex sim... jeg vet ikke hva andre mener... men jeg synes ikke at Raporen der var imponerende realistisk... måtte justere på litt parametere får å få den sånn tålig...
                Men en kjempe lekker simulator..

(her kan du laste ned div. modeller å flyplasser til reflexen... http://www.rc-sim.de/dl_engine_eng/i...e87826f7910c81)
                Eivind Hansen
                ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• Øyvind S
                  • Oct 2004
                  • 42

Jeg var for noen mnd siden "helt grønn", kunne ikke noe om heli. Har nå stedet i gradene og er blitt nybegynner.

Kjøpte simulator og lærte meg tail in før jeg prøvde raptoren ute, og dæven så gøy det var. Har nå begynt med nose in. Er veldig fornøyd med raptoren men jeg har jo ikke noe å sammenligne med heller da, MEN det jeg synes er så gøy er at når gutta på feltet skal grisefly litt så starter de opp raptoren sin. Kult å bare se og konstatere hvor store muligheter det er i den maskinen. Det er en god følelse å se at det er meg og ikke heliet som er "bremsen" i progresjonen.

Jeg kjøpte pakka med TT motoren, har fungert greit den men hadde et lite uhell forrige uke. Mutteren som holder plastikk throttel armen på forgasseren løsnet noe som resulterte i svidd clutch og masse clutchbelegg-rester inn i forgasseren. Måtte skru opp hele motoren og har fomentlig fått alt helt rent igjen. Dette er jo egentlig ikke noe annet en min skyld for jeg har nemlig aldri gått over den skruen. Så et tips til dere andre kan det jo bli.

Har ikke startet motoren etter dette ennå, men en OS hyper er likevel på vei i posten (var jo så billig )

Kjøper du raptor, legg www.raptortechnique.com inn blandt dine favoritter nå. En knallbra side for oss som ikke kan alle de "små triksene" ennå.
                  Mugen Seiki/RB Concept/Futaba 3pk
                  Raptor 50v2/JR 9x

Comment

• peber
                    • Feb 2005
                    • 7

Re: Futuba 9C super - eller en JR PCM 9X2

Vil bare informere dere alle om at det ble en raptor 50SE på meg, med OS50SX-Hring HYPER og JR 9x2.
                    Er nå ferdig med å sette sammen heli`n sånn raskt bare for å sjekke at alle deler fulgte med, så får vi starte litt mer grundig til helgen.
                    Har skjønt at her er det MYE å sette seg inn i, men hva er ikke mer morro enn det.

Mens nå er det simulator som skal kjøpes inn, her er det jo også flere å velge mellom. Og etter å ha lest alle innleggene deres så virker det som det blir hipp som happ hvem jeg velger, men kom gjerne med noen meninger om hvem jeg burde gå for.

Comment

• ehaga
                      • Feb 2005
                      • 1173

Denne kommentaren hører sikkert hjemme et annet sted, men i allefall ....

Jeg kjøpte akkurat RealFlight G3 og kjører den på min laptop som er en 2.2 Ghz md 768RAM. Det går, men kun dersom du slår av alt. Hadde en G2 før og må vel si at G3 er mer realistisk. Når du skal velge må du ta hensyn til hvilken maskin du har å kjøre det på.

Lykke til.
                      - Erik -

------------------------------------------
                      Logo 600SX + 6003D
                      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• peber
                        • Feb 2005
                        • 7

Ikke så veldig lenge siden jeg bygde meg denne maskinen jeg har nå, så regner med den skal klare å kjøre de fleste simulatorene.

Jeg har siklet en del på reflex xtr, men dette er bare pga den fine grafikken. Det er vel kanskje ikke det første jeg burde tenke på siden jeg er helt fersk. Synes også helikopter-kursene med Todd Bennet virker spennende i G3

...hvorfor kunne det nå ikke bare vært et valg

Comment

• ThomasB
                          • Aug 2004
                          • 1305

jeg har testa g3, og jeg har xtr og aerofly pro deluxe. jeg bruker afpd mest, forsi jeg synes det er den beste
                          Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
                          www.airheads.no

Comment

• Tom Erik
                            • Feb 2004
                            • 1601

Vi hadde en simulator-kveld her i klubben, der vi testet G3, AeroFly og Reflex. De fleste var nok enige i at G3 er best med hensyn på realisme, Reflex`n er kulest pga. grafikken og AeroFly er vel ikke helt ferdig utviklet...

Med litt tweaking med G3 blir fly og helikopter helt herlig å fly.
                            Tom Erik Smedal
                            www.artistic3D.net
                            www.photopia.no

Comment

Working...