Unconfigured Ad

Collapse

Rimelige og gode servoer/gyro til Raptor 50

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TomV
    • Aug 2002
    • 49

Rimelige og gode servoer/gyro til Raptor 50

Har drevet med fly en god stund, og kjøpte en Twister like før jul. Det ser ut til at jeg skulle latt være å kjøpe Twisteren; jeg tror jeg er blitt avhengig av å fly med rotor. Vurderer sterkt å kjøpe en Raptor 50 m. standard TT motor. Er det noen som kan anbefale et bra, men rimelig oppsett av servoer og gyro? Trenger jeg digitale servoer (utenom halerorsservoen som jeg skjønner bør være lynrask og presis)? Vil gjerne ha god kvalitet og presisjon, men uten at det koster en formue. Hvor stor fordel er det å benytte governor (utenom at innstillingene forenkles)? Radioen jeg bruker er Graupner MC 22. Regner med at Graupners D19 mottaker er grei å bruke. Mht. rimelige servoer har jeg god erfaring med Hitec i andre sammenhenger. Tror dere 7 500 er et realistisk totalbudsjett? Takknemlig for svar!
    Hilsen TomV
  • runar1
    • Dec 2004
    • 25

Prøv x-mode de har bra tilbud på Raptor og alt du trenger. Gyro så vill jeg anbefale futaba GY401 og digitale servorer er ikke et must som nybegynner.

Comment

• Dr.Phil
      • Jul 2004
      • 322

Enig med Runar1.
      Sjekk Xmode. Bra priser på Raptor.
      Har selv brukt standard analoge servoer på denne, og det fungerer fint til hovring og enkel akro. Jeg dro det dessverre litt langt og en s3001 røk i en flip (kan ha vært problemer med denne). Skal nå erstattes med digtale (s9252).

GY401 er en topp gyro, og er enkel å sette opp.

Startet selv uten governor, og er i dag glad for dette. Det er lurt å bli kjent med å sette opp kurvene manuelt. En governor kan jo ryke den også.

Sjekk ut www.raptortechnique.com for tips på oppsett av Raptor og gyro m.m .
      Bruk manualen på denne siden når du bygger helikopteret. Mye bedre enn den som følger med orginalt.

Lykke til!
      Philip
      www.airheads.no
      Hobby24.no

Comment

• rcmannen
        • Oct 2004
        • 20

Prøv også raptor.no de har alt til raptor på lager og billig.Det er Absolutt hobby på hamar som driver den butikken, kjempe service der og

Comment

Working...