Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servo på Nano CPX går helt bananas

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servo på Nano CPX går helt bananas

    Hei,

    Høyre servo går helt bananas av og til. Det som skjer er at den flytter seg til ytterpunktene som det passer den.

    Den oppfører seg på samme måte som i denne videoen:

    Når jeg rebinder, så kan jeg gjerne fly 1-2 batterier før det skjer igjen. Jeg har en Dx6i.

    Er det 3-1 kortet som er toast, eller noe annet som kan forårsake dette? Trist at dette skjer etter ~100 turer

    På forhånd takk!
    - Nano CPX med diverse options.
    - T-Rex 450L

    Disse fjernstyrtes med en dx6i.

  • #2
    Hei
    Jeg hadde en som oppførte seg ganske likt. den "jobbet" av seg selv og sluttet å reagere på input. av og til gikk den litt opp og ned, for så å kanskje fungere utmerket i ett batteri.

    Jeg sendte denne tilbake til elefun og fikk den i retur.. de fant ingen feil og hadde testet den noen batteri. fikk den tilbake og alt var som før jeg sendte den inn. begynte å lure på om det kunne være noen med radioen(dx9), men det var det ikke. Fikk en ny av elefun og den har sikkert hundre turer uten noen feil. Er det ikke mulig å reklamere på noe, ville jeg prøvd å byttet ut servoen, eller byttet plass med den på andre siden for å se om feilen er på samme plass(servo eller 3-1)
    servo er kanskje de billigste å bytte ut..men det kan tyde på at 3-1 kortet har fått seg en smell..

    Jeg hadde en som ikke ville binde etter en smell. den var helt død og jeg trodde at kortet var deffekt. Jeg fant et råd på helifrak om å varme opp kortet med propan brenner, og la kortet kjøle. det gjorde jeg og alt virket 100% etterpå. det var sikkert et loddepunkt som hadde løsnet og hadde dårlig kontakt.
    trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

    Comment


    • #3
      Hei,

      Skal prøve å bytte på servoene, og se om det eventuelt er kontakten eller servoen som er tullete. Bestilte denne fra HeadRC i Danmark, så blir nok i overkant dyrt å sende denne dit for sjekk, kontra å kjøpe et nytt 3-in-1 kort, dersom det skulle vise seg at det er kilden til problemet.

      Forsøker den teknikken på å varme opp pcben og la den kjøle seg ned igjen dersom jeg kan utelukke servoen. Har forøvrig testet noe tilsvarende på PS3en min som hadde YLOD (yellow light of death), og det fungerte utmerket

      Takk for tips!
      - Nano CPX med diverse options.
      - T-Rex 450L

      Disse fjernstyrtes med en dx6i.

      Comment


      • #4
        Jeg brukte en creme brulé brenner. Funket som en drøm. Bare utelukk servo først.
        trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

        Comment


        • #5
          Flydd 4 batterier uten at servoen har tullet. Har likevel byttet om slik at jeg kan se når det skjer igjen.

          Det virker ikke som om det er noe mønster i når det skjer, så jeg må nok ha litt tålmodighet
          - Nano CPX med diverse options.
          - T-Rex 450L

          Disse fjernstyrtes med en dx6i.

          Comment


          • #6
            Kan se ut som problemet løste seg selv. Har ikke sett noe til "auto-jobbing" på servoen etter bytte, så det kan være at det var et kontaktproblem av noe slag.

            Nanoen fikk seg forøvrig en tur i bakken, og det endte med en knekt arm på swashplata.
            - Nano CPX med diverse options.
            - T-Rex 450L

            Disse fjernstyrtes med en dx6i.

            Comment


            • #7
              Har kræsja min sykt mye. Syns de tåler mye juling. Understellet og canopy ryker for ingen ting. Rett og slett dritt.. Bra det løste seg!
              trex 500 pro DFC, trex 450L dominator, trex 250 pro DFC, nano cpx og dx9

              Comment


              • #8
                Det har gått med et par understell ja. Jeg kjøpte sånn karbonunderstell mounts i aluminium fra RKH, og klipte ut noen bein i sånn passelig tjukk plastikk. De holder som bare juling

                Skal teste ut en sånn swash fra RKH nå.

                Tips: Dersom du ikke vil betale frakt, så kan du legge til varer slik at du har over 35$, og dermed er kvalifisert til gratis frakt. Gå videre til checkout, og velg standard shipping. Frakt blir kalkulert til 0$. Fjern deretter varene du ikke trenger, og gå til kassen. Har funket de to gangene jeg har bestilt derifra
                - Nano CPX med diverse options.
                - T-Rex 450L

                Disse fjernstyrtes med en dx6i.

                Comment

                Working...
                X